Remont generalny CRF 250X 2004
-
Autor tematuarczon
- Mistrz prostej
- Posty: 54
- Rejestracja: śr, 28 gru 2016, 19:43
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Remont generalny CRF 250X 2004
Witam,
Postanowiłem, że zostawię ślad po swojej odbudowie ponieważ, może się komuś przyda
Czytając różnie historie z silnikami sprzętów wyczynowych (to moje pierwsze moto), postanowiłem po zakupie i przelataniu paru mth nie kusić losu i rozebrać silnik w tej chwili ma przejechane 14tyś km od dłuższego czasu u jednego właściciela który dbał o sprzęt olej co pare mth itp. Moto było jeżdżone po poligonie w Poznaniu i okolicy ale nie jakoś delikatnie.
Co mnie skłoniło do rozebrania sprzętu to filmy z wychodzącymi korbami bokiem itp i do robienia mam też zawory tytanowe o których wiedziałem, że siadają. Pierwszy mit, że te zawory nic nie wytrzymują tutaj były fabryczne i płytki wsadzone przy ostatniej regulacji to 1.35, przy 14tyś przebiegu to swoje wytrzymały. Tłok drugi, koroba fabryka, wszystko w środku wygląda jak nowe...
Po rozmontowaniu sprzętu na części okazało się, ze korba przy tym przebiegu nie ma ani grama luzu, Sworzeń wygląda jak nowy bez wyczuwalnego progu.
Cylinder po zdemontowaniu, wygląda idealnie fabryczne honowanie, jeszcze nie jest zmierzony w zakładzie czy nie jest jajko... zobaczmy.
Trochę zdjęć
Wał przed przekuciem
W tej chwili mam wszystko jest zdemontowane i w trakcie przygotowania do montażu.
Jeśli chodzi o demontaż silnika to chyba nie ma tutaj żadnych cudów, a jeśli ktoś nie wie za bardzo jak to zrobić nie powinien chyba się brać za remont samemu Ja z rozbiegu użyłem nie tego ściągacza do magneta co trzeba i prawie wdusiłem dyszę olejową która jest w wale do środka... Tak, że bez pośpiechu wszystko na spokojnie.
Wał dostał nową korbę Wossnera 390 zł plus robota zakładu 140 co daje 530 zł za dobrze zmontowany wał i wycentrowany na zegarach a nie na "oko"
Tutaj wał po przekuciu
Proszę o komentarz czy prowadzić ten dziennik i czy coś takiego może się komuś przydać, ewentualne uwagi mile widziane
Postanowiłem, że zostawię ślad po swojej odbudowie ponieważ, może się komuś przyda
Czytając różnie historie z silnikami sprzętów wyczynowych (to moje pierwsze moto), postanowiłem po zakupie i przelataniu paru mth nie kusić losu i rozebrać silnik w tej chwili ma przejechane 14tyś km od dłuższego czasu u jednego właściciela który dbał o sprzęt olej co pare mth itp. Moto było jeżdżone po poligonie w Poznaniu i okolicy ale nie jakoś delikatnie.
Co mnie skłoniło do rozebrania sprzętu to filmy z wychodzącymi korbami bokiem itp i do robienia mam też zawory tytanowe o których wiedziałem, że siadają. Pierwszy mit, że te zawory nic nie wytrzymują tutaj były fabryczne i płytki wsadzone przy ostatniej regulacji to 1.35, przy 14tyś przebiegu to swoje wytrzymały. Tłok drugi, koroba fabryka, wszystko w środku wygląda jak nowe...
Po rozmontowaniu sprzętu na części okazało się, ze korba przy tym przebiegu nie ma ani grama luzu, Sworzeń wygląda jak nowy bez wyczuwalnego progu.
Cylinder po zdemontowaniu, wygląda idealnie fabryczne honowanie, jeszcze nie jest zmierzony w zakładzie czy nie jest jajko... zobaczmy.
Trochę zdjęć
Wał przed przekuciem
W tej chwili mam wszystko jest zdemontowane i w trakcie przygotowania do montażu.
Jeśli chodzi o demontaż silnika to chyba nie ma tutaj żadnych cudów, a jeśli ktoś nie wie za bardzo jak to zrobić nie powinien chyba się brać za remont samemu Ja z rozbiegu użyłem nie tego ściągacza do magneta co trzeba i prawie wdusiłem dyszę olejową która jest w wale do środka... Tak, że bez pośpiechu wszystko na spokojnie.
Wał dostał nową korbę Wossnera 390 zł plus robota zakładu 140 co daje 530 zł za dobrze zmontowany wał i wycentrowany na zegarach a nie na "oko"
Tutaj wał po przekuciu
Proszę o komentarz czy prowadzić ten dziennik i czy coś takiego może się komuś przydać, ewentualne uwagi mile widziane
-
Autor tematuarczon
- Mistrz prostej
- Posty: 54
- Rejestracja: śr, 28 gru 2016, 19:43
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont generalny CRF 250X 2004
Dziś z cyklu sprawdź wszystko 2 razy co by korba nie poszła bokiem..
Pompa ok, luz miedzy elementami i w karterach ok
Niestety jedno łożysko muszę zamówić w Hondzie wałka zdawczego, chyba dopiero po 2004 zrezygnowali z tego rowka w które wchodzą zabezpieczenia, zastanawiam się czy nie wkleić na klej do łożysk bo mam dokładnie takie samo łożysko NTN tylko bez tego rowka.. a kosztuje 3 raz mniej.
Pompa ok, luz miedzy elementami i w karterach ok
Niestety jedno łożysko muszę zamówić w Hondzie wałka zdawczego, chyba dopiero po 2004 zrezygnowali z tego rowka w które wchodzą zabezpieczenia, zastanawiam się czy nie wkleić na klej do łożysk bo mam dokładnie takie samo łożysko NTN tylko bez tego rowka.. a kosztuje 3 raz mniej.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: Remont generalny CRF 250X 2004
Możesz prowadzić, dobrze się czyta tylko nie jestem pewien czy to nie powinien być dział galerii. Najwyżej Cie przeniesie ktoś tam o ile dobrze mówię
-
Autor tematuarczon
- Mistrz prostej
- Posty: 54
- Rejestracja: śr, 28 gru 2016, 19:43
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont generalny CRF 250X 2004
Jeśli ktoś będzie szukać łożysk to tak CRF 250X rok 2004
Firma Albeco
Kody odpowiadające temu co było w silniku
2x łożysko 17x35x10 symbol 6003LLU/5K NTN 23 zł za dwie sztuki.
1x łożysko 17x35x10 6003.C3 NTN 9 zł łożysko otwarte wałek balansujący
1x łożysko 32x72x16 3TM-SX06C62CS44 NTN łożysko kulkowe wału 131 zł Honda 145 zł
1x łożysko 39x58x16 NKN39X58X12-2 NTN łożysko wału igiełkowe 104 zł Honda około 300zł
2x łozysko 22x47x14 tmb 204lu/22 NTN łożysko wałka gdzie przychodzi kosz sprzęgłowy 100zł
Jeśli chodzi o uszczelniacze na cały silnik to nie znalazłem zamienników a jeśli wymiary posowały to np. nie było wargi przeciwpyłowej lub coś innego
Dla leniwych razem z cenami w Hondzie
91202-MEB-671 OIL SEAL 39X56X7 65,19
91201-MEB-671 OIL SEAL, 38X52X7 65,19
91203-KA4-771 OIL SEAL, 14X22X5(NOK) 23,37
91203-MEB-671 OIL SEAL, 20X33X5(ARAI) 24,60
91205-MEB-671 OIL SEAL, 12X18X3(ARAI) 16,
91201-KSR-A01 OIL SEAL, 28X37X7 39,36
91204-KRN-671 18,45
91205-KA3-712 OIL SEAL, 16.5X25X5(NOK) 18,45
90441-HA2-670 WASHER, LOCK, 18MM 18,45
Co do osadzania łożysk w kartery, to tak. Łożyska do zamrażalnika uprzecie żonę, matkę itp że to nie robaki na ryby bo wam jeszcze wywali do kibla
Miejsce w które wsadzamy łożysko podgrzewamy opalraka/palnik/kuchenka gazowa zapalniczka jak ktoś cierpliwy, łożysko powinno ładnie wejść spory kawałek, potem ja wbijałem przez stare łożysko i ładny drewniany klocek co by równo szło.
Wszystkie śruby trzymające łożyska wklejamy na klej do gwintów.
Skrzynia wróciła na swoje miejsce, wodziki są opisane R - L - C strony są tak jak siedzicie na moto C to środkowy wodzik
Po takim montażu jak na zdjęciu bez problemu można sprawdzić wszystkie biegi czy działa jak trzeba.
Firma Albeco
Kody odpowiadające temu co było w silniku
2x łożysko 17x35x10 symbol 6003LLU/5K NTN 23 zł za dwie sztuki.
Trzeba wyciągnąć jeden element uszczelniający bo łożysko jest zamknięte a olej od strony skrzyni musi się dostawać do środka ale nie przelatywać na 2 stronę.
1x łożysko 17x35x10 6003.C3 NTN 9 zł łożysko otwarte wałek balansujący
1x łożysko 32x72x16 3TM-SX06C62CS44 NTN łożysko kulkowe wału 131 zł Honda 145 zł
1x łożysko 39x58x16 NKN39X58X12-2 NTN łożysko wału igiełkowe 104 zł Honda około 300zł
2x łozysko 22x47x14 tmb 204lu/22 NTN łożysko wałka gdzie przychodzi kosz sprzęgłowy 100zł
jedno na wałek zdawczy jak się natnie obudowę pod zabezpieczenie blokujące. Albo oryginał z Hondy 120 zł
Dla leniwych razem z cenami w Hondzie
91202-MEB-671 OIL SEAL 39X56X7 65,19
91201-MEB-671 OIL SEAL, 38X52X7 65,19
91203-KA4-771 OIL SEAL, 14X22X5(NOK) 23,37
91203-MEB-671 OIL SEAL, 20X33X5(ARAI) 24,60
91205-MEB-671 OIL SEAL, 12X18X3(ARAI) 16,
91201-KSR-A01 OIL SEAL, 28X37X7 39,36
91204-KRN-671 18,45
91205-KA3-712 OIL SEAL, 16.5X25X5(NOK) 18,45
90441-HA2-670 WASHER, LOCK, 18MM 18,45
Co do osadzania łożysk w kartery, to tak. Łożyska do zamrażalnika uprzecie żonę, matkę itp że to nie robaki na ryby bo wam jeszcze wywali do kibla
Miejsce w które wsadzamy łożysko podgrzewamy opalraka/palnik/kuchenka gazowa zapalniczka jak ktoś cierpliwy, łożysko powinno ładnie wejść spory kawałek, potem ja wbijałem przez stare łożysko i ładny drewniany klocek co by równo szło.
Wszystkie śruby trzymające łożyska wklejamy na klej do gwintów.
Skrzynia wróciła na swoje miejsce, wodziki są opisane R - L - C strony są tak jak siedzicie na moto C to środkowy wodzik
Po takim montażu jak na zdjęciu bez problemu można sprawdzić wszystkie biegi czy działa jak trzeba.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont generalny CRF 250X 2004
A ludziom padają silniki po przebiegu 10000km i promocji na allegro,miałem suzuki enduro ze Szwajcarii 84000km i pięknie chodziła.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
Autor tematuarczon
- Mistrz prostej
- Posty: 54
- Rejestracja: śr, 28 gru 2016, 19:43
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont generalny CRF 250X 2004
Idąc dalej w ten mój remont, głowica zawieziona do zrobienia zostaje na tytanach proxa ssących zobaczymy co będzie, jak te co był wytrzymały tyle to nie widzę problemu...
Do wymiany idą też sprężyny i uszczelniacze, zostawiłem duża adnotację w warsztacie na pudełkach wszędzie "nie docierać gniazda zaworem " mam nadzieje, że nie zepsują bo uduszę.
Cylinder sprawdzony rozbieżność między 0,01 a 0,02 na czujniku zegarowym tłok wezmę 0,01 większy od nominału Wossner.
Zabrałem się z kiwak wahacza tylnego
Łożysko dolne szrot
Trochę złomu z kiwaka
Łożysko oporowe wahacza szrot
Widzę, ze teraz zamiast łożysk oporowych w wahacz daje takie przekładki teflonowe ktoś ma o tym jakiś zdanie co lepsze?
Do wymiany idą też sprężyny i uszczelniacze, zostawiłem duża adnotację w warsztacie na pudełkach wszędzie "nie docierać gniazda zaworem " mam nadzieje, że nie zepsują bo uduszę.
Cylinder sprawdzony rozbieżność między 0,01 a 0,02 na czujniku zegarowym tłok wezmę 0,01 większy od nominału Wossner.
Zabrałem się z kiwak wahacza tylnego
Łożysko dolne szrot
Trochę złomu z kiwaka
Łożysko oporowe wahacza szrot
Widzę, ze teraz zamiast łożysk oporowych w wahacz daje takie przekładki teflonowe ktoś ma o tym jakiś zdanie co lepsze?
-
Autor tematuarczon
- Mistrz prostej
- Posty: 54
- Rejestracja: śr, 28 gru 2016, 19:43
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont generalny CRF 250X 2004
Dziś krótko zaczynam sumować koszty
Trochę się rozpędziłem z tym remontem liczyłem na 3 tyś na upartego można by to było za tyle zrobić i nie ruszać zawieszenia, ale...
No i teraz możecie sobie sprawdzić ile plus minus kosztuje taki remont bez lipnych podzespołów i grubo zastanowić nad bajkami "zrobiony cały silnik, przejechane 5MTH sprzedaje.
- NACHMAN ZAWÓRY WYDECHOWY STALOWY 180
- PROX ZAWÓRY SSĄCY HONDA TYTANOWY 660
- Korbowód Wossnera z łożyskiem 390
- Sprężyny ssące Honda 58
- Sprężyny wydechowe Honda 68
- Świeca Irydowa DENSO 79
- Komplet uszczelek Athena na cały silnik 350
- Łancuszek rozrządu DID wzmocniony 240
- Łożyska kiwaka + amortyzator góra/dół 250
- Łożyska dilnika i skrzyni biegów 500
- Tłok Wossner +pierścienie 440
- Centrowanie wału i zmiana korbowodu 140
- Łożyska koła tylnego komplet naprawczy 100
- Uszczelniacze simeringi całego slinika Honda 380
- Łożyska wahacza komplet naprawczy 200
Trochę się rozpędziłem z tym remontem liczyłem na 3 tyś na upartego można by to było za tyle zrobić i nie ruszać zawieszenia, ale...
No i teraz możecie sobie sprawdzić ile plus minus kosztuje taki remont bez lipnych podzespołów i grubo zastanowić nad bajkami "zrobiony cały silnik, przejechane 5MTH sprzedaje.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont generalny CRF 250X 2004
Ludziom i tak nie wytłumaczysz wejdz na "bezwypadkowe" ludzie tam szukają 15-letnich aut z przebiegiem 100tysięcy kilometrów.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
- Mistrz prostej
- Posty: 194
- Rejestracja: czw, 2 paź 2008, 17:58
- Motocykl: Zx6r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Remont generalny CRF 250X 2004
swietny artukul, dobrze sie czyta takie historie z napraw, duzo niuansow do wchłonięcia
Import motocykli z Danii ! Pewne motocykle z pewną historią na zamówienie ! Duzo czesci zamiennych oraz gratisy.Tel 0048 514 245 135 www.moto-cross.eu < szukasz motocykla ? wypełnij formularz-sprowadzimy go dla Ciebie ! bez zaliczek, bez wpłat !
-
Autor tematuarczon
- Mistrz prostej
- Posty: 54
- Rejestracja: śr, 28 gru 2016, 19:43
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont generalny CRF 250X 2004
Wracam z update tematu byłem pojeździć na desce i nie było czasu na składanie
Po drodze napotkała mnie przygoda ze śrubami do karterów, dokręcałem złym momentem w serwisówce rysunek był nie do końca wyraźny i wybrałem moment na śrubę spustową oleju...
Jedna zerwana parę przeciągniętych, dlatego zamówiłem wszystkie nowe koszt 100zł dokreciłem 12Nm i jest ok.
Musiałem też wymyślić sobie tool jak delikatnie wsadzić karter na wał z zamontowanym uszczelnieniem, ponieważ kołnierz jest sztywny i przy wykładaniu mógłby się wywinąć na drugą stronę powstało coś takiego
Odebrałem już też zrobioną głowicę, planowanie, frezowanie gniazd, wymiana zaworów, sprężyn i uszczelniaczy
W tej chwili składam to pomału do kupy, czekam za tłokiem
Po drodze napotkała mnie przygoda ze śrubami do karterów, dokręcałem złym momentem w serwisówce rysunek był nie do końca wyraźny i wybrałem moment na śrubę spustową oleju...
Jedna zerwana parę przeciągniętych, dlatego zamówiłem wszystkie nowe koszt 100zł dokreciłem 12Nm i jest ok.
Musiałem też wymyślić sobie tool jak delikatnie wsadzić karter na wał z zamontowanym uszczelnieniem, ponieważ kołnierz jest sztywny i przy wykładaniu mógłby się wywinąć na drugą stronę powstało coś takiego
Odebrałem już też zrobioną głowicę, planowanie, frezowanie gniazd, wymiana zaworów, sprężyn i uszczelniaczy
W tej chwili składam to pomału do kupy, czekam za tłokiem
-
Autor tematuarczon
- Mistrz prostej
- Posty: 54
- Rejestracja: śr, 28 gru 2016, 19:43
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont generalny CRF 250X 2004
Baza wiedzy przydatne linki z jakich korzystałem
https://data2.manualslib.com/pdf5/105/1 ... ake=binary - serwisówka
https://www.youtube.com/watch?v=dMJo4qnh1BM - dobry film ale crf 450
https://www.youtube.com/watch?v=RVRdABYmcrg - 2 część filmu
W tych 2 filmach jest parę fajnych patentów, jak zblokować napęd przy skręcaniu silnik aby nie trzeba było używać specjalistycznych narzędzi za 100 milionów zł
https://www.youtube.com/watch?v=RLnmTRyqMIA - rozkręcanie silnika
https://data2.manualslib.com/pdf5/105/1 ... ake=binary - serwisówka
https://www.youtube.com/watch?v=dMJo4qnh1BM - dobry film ale crf 450
https://www.youtube.com/watch?v=RVRdABYmcrg - 2 część filmu
W tych 2 filmach jest parę fajnych patentów, jak zblokować napęd przy skręcaniu silnik aby nie trzeba było używać specjalistycznych narzędzi za 100 milionów zł
https://www.youtube.com/watch?v=RLnmTRyqMIA - rozkręcanie silnika
-
- Admin
- Posty: 1877
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Remont generalny CRF 250X 2004
Kontynuuj. Na pewno się komuś przyda. Na forum brakuje takich tematów.