Rutynowe zabiegi przy motocyklu?!
-
Autor tematuJony
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 694
- Rejestracja: wt, 11 lip 2006, 12:06
- Motocykl: crossowy najlepiej
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kraków/ Kanada
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Rutynowe zabiegi przy motocyklu?!
Stane się szcześliwym posiadaczem 250 4T. Mam ogromną prośbe żebyscie napisali jakich zabiegów trzeba dokonywać przy motorku. Nie chodzi o zmienianie tłoka co 40h, ale o czynności jakie trzeba robić po każdej jeżdzie czy co pore jazd. Wymieńcie wszystko i opiszcie jak.
Pozdro i dzienki z góry.
Pozdro i dzienki z góry.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 277
- Rejestracja: ndz, 8 sty 2006, 10:43
- Motocykl: Yamaha '08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Na stronie MotoX w dziale garaż jest temat "Jak utrzymać motor w formie? Co i jak często serwisować? " Tam jest wszytsko opisane.
Tutaj link do tematu: http://www.motox.com.pl/index.php?optio ... &Itemid=74
Tutaj link do tematu: http://www.motox.com.pl/index.php?optio ... &Itemid=74
-
- VIP
- Posty: 892
- Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
- Motocykl: GSXR 750 K0
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: RASZKÓW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Filtr powietrza jak jest sucho co jazde, jak mokro co 2. Olej dosyc czesto smarowac lancuch, posluchac czasem silnika co i jakm, dobrze jest co jakis czas zdjac glowice zobaczyc luzy zaworowe i lancuszek rozrzadu. Dbaj o lancuch smaruj go PO JEZDZIE jak umyjesz moto, a on troche obeschnie (jak posmarujesz przed jazda to wszystko sie przylepia i wtedy piach dziala jak papier scierny) wrzuc go czasem na noc do nafty ;p
to chyba wszystko co mi przychodzi na mysl tak od razu.
Pozdro
to chyba wszystko co mi przychodzi na mysl tak od razu.
Pozdro
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: wt, 4 lip 2006, 10:02
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: się: biorą: dzieci:? (Bielsko)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Zielorzowi chyba chodziło o olej w silniku, a nie w zawieszeniu.
Ostatnio zmieniony pt, 14 lip 2006, 12:01 przez Zonic, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Są dwie śrubki, jedna d odpowietrzenia druga do regulacji. Ta położona centralnie to od regulacji jest. Co jazde trzeba odpowietrzyć, czeste odpowietrzanie wpływa pozytywnie na uszczelniacze i komfort jazdy.
1. Smarowanie łańcucha i naciąganie (nigdy nie za mocno naciągnięty bo rozwali łożyska przy wałku i uszczelniaczu),
2. Smarowanie wszystkich cześci ruchomych (linki, dźwignie...),
3. Wymiana filtra powietrza i mycie komory, w miejscu gdzie dolega filtr do plastiku smaruję lekką warstwą smaru stałego by zapewnić lepszą ochronę,
4. Częste wymienianie oleju, w 4T to podstawa (co 10h ) wraz z filtrami i czyszczeniem sitek (przynajmniej w KTM są sitka),
5. Sprawdzanie luzów zaworowych i napięcia łańcucha rorządu (tak raz na miesiąc lub dwa),
6. Po jeździe w błocie czyszczenie uszczelniaczy w przednim zawieszeniu po przez wykorzystaniwe szczelinomierza, dzięki temu unikniemy wyciekom oleju z zawieszenia.
Podstawą przed pracą z motorem jest jego umycie. Ja myję codziennie po jeździe
1. Smarowanie łańcucha i naciąganie (nigdy nie za mocno naciągnięty bo rozwali łożyska przy wałku i uszczelniaczu),
2. Smarowanie wszystkich cześci ruchomych (linki, dźwignie...),
3. Wymiana filtra powietrza i mycie komory, w miejscu gdzie dolega filtr do plastiku smaruję lekką warstwą smaru stałego by zapewnić lepszą ochronę,
4. Częste wymienianie oleju, w 4T to podstawa (co 10h ) wraz z filtrami i czyszczeniem sitek (przynajmniej w KTM są sitka),
5. Sprawdzanie luzów zaworowych i napięcia łańcucha rorządu (tak raz na miesiąc lub dwa),
6. Po jeździe w błocie czyszczenie uszczelniaczy w przednim zawieszeniu po przez wykorzystaniwe szczelinomierza, dzięki temu unikniemy wyciekom oleju z zawieszenia.
Podstawą przed pracą z motorem jest jego umycie. Ja myję codziennie po jeździe
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Szczerze powiem, że jak miałem KTMa 125 to rzadziej zmieniałem olej ale też w miarę jak najcześciej. Trzeba pamiętać, że wszystkie opiłki trafiają na delikatne tarczki sprzęgła i łożyska. W 4T olej ze szkrzyni i ze sprzęgła trafia na łańcuch, rozrząd i na cylinder dlatego tak ważna jes wymiana. W 2T warto by co miesiąc wymienić olej jak ktoś jeździ w weekendy i od czasu do czasu w tygodniu.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60