Jaki olej do przekladni-skrzyni w silnikach 2T? [ROZWIĄZANY]
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 367
- Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
- Motocykl: Ćwiara YZF
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: przed toba #2
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
widze ze niektorzy leja oleje samochodowe do motocykla nie po to robia oleje motocyklowe zeby lac samochodowy olej samochodowy zawiera dodatki magnezu(jak sie pomylilem niech ktos mnie poprawi) ktory szybko zrzera sprzeglo motocylklowe w samochodzie to nic nie przeszkadza bo sprzeglo jest oddzielnie a w motocylku przeszkadzo bo jest mokre tak ze ja leje olej motocyklowy
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu
BÓG, HONOR, MOTOCROSS
SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING
BÓG, HONOR, MOTOCROSS
SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Miałem KTMa 125, jeździłem rok na oleju Oplowskim do silników o tej samej lepkości i nie czuć różnicy wiec po co przepłacać -> tak samo jak z Dosią . A tak na poważnie, podpowiedział mi tą czynność jeden z czołowych zawodników MX, to nie jest moja chora filozofia. Podstawa często wymieniaj!Dlugi pisze:widze ze niektorzy leja oleje samochodowe do motocykla nie po to robia oleje motocyklowe zeby lac samochodowy olej samochodowy zawiera dodatki magnezu(jak sie pomylilem niech ktos mnie poprawi) ktory szybko zrzera sprzeglo motocylklowe w samochodzie to nic nie przeszkadza bo sprzeglo jest oddzielnie a w motocylku przeszkadzo bo jest mokre tak ze ja leje olej motocyklowy
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Mistrz prostej
- Posty: 62
- Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 08:39
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myślenice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
olej do skrzyni 2t ;)
eh nie widzialem tego tematu wczesniej a kilka dni temu wlasnie wymienilem olej w skrzyni;/ w 2t wlalem castrola mtx do przekladni do motorow cena chyba nie ma znaczenia ale kosztowal 40zl hehe zaczynam sie martwic czy dobrze zrobilem?? chybe nie?? co wy na to??
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Ja robię tak że leję olej taki jak fabryka zaleca, bez patentów z samochodowymi, etc.
Ja wiem że w większości przypadków kompletnie nic się nie stanie bo oleje silnikowe samochodowe różnią się od motocyklowych jedynie modyfikatorami tarcia, a reszta parametrów-jakościowych, lepkościowych, wytrzymałościowych jest dokładnie ta sama.
Ciekawił mnie ostatnio ten temat-ściągnąłem sobie karty techniczne paru olejów do moto i do aut, i z tego wynikało że te oleje kompletnie niczym się nie różnią. Korzystając z tego że mój kolega pracuje w centrali Castrola, i odpowiada za szkolenia,konsultacje techniczne-zadzwoniłem do niego i zapytałem-Piotrek, jak to jest z tymi olejami? W karcie technicznej wychodzą dokładnie te same parametry, w czym jest różnica? No i odpowiedział że baza olejowa, parametry są dokładnie te same, różnica tkwi jedynie w modyfikatorach tarcia które mają oleje do moto.
Reasumując-ja lejąc olej zgodnie z zaleceniami fabryki, producenta oleju, kupuję sobie święty spokój: nie zastanawiam się czy to będzie dobre dla motocykla, czy nie, czy mu zrobię krzywdę, czy nie. Jest tak jak ma być, koniec kropka. To jest moje zdanie, wiem że doświadczenie innych ludzi wskazuje na to że nic negatywnego raczej się nie stanie jak się pozamienia te oleje, ale ja po prostu lubię żeby było tak jak ma być. Spokojniej śpię.
Ja wiem że w większości przypadków kompletnie nic się nie stanie bo oleje silnikowe samochodowe różnią się od motocyklowych jedynie modyfikatorami tarcia, a reszta parametrów-jakościowych, lepkościowych, wytrzymałościowych jest dokładnie ta sama.
Ciekawił mnie ostatnio ten temat-ściągnąłem sobie karty techniczne paru olejów do moto i do aut, i z tego wynikało że te oleje kompletnie niczym się nie różnią. Korzystając z tego że mój kolega pracuje w centrali Castrola, i odpowiada za szkolenia,konsultacje techniczne-zadzwoniłem do niego i zapytałem-Piotrek, jak to jest z tymi olejami? W karcie technicznej wychodzą dokładnie te same parametry, w czym jest różnica? No i odpowiedział że baza olejowa, parametry są dokładnie te same, różnica tkwi jedynie w modyfikatorach tarcia które mają oleje do moto.
Reasumując-ja lejąc olej zgodnie z zaleceniami fabryki, producenta oleju, kupuję sobie święty spokój: nie zastanawiam się czy to będzie dobre dla motocykla, czy nie, czy mu zrobię krzywdę, czy nie. Jest tak jak ma być, koniec kropka. To jest moje zdanie, wiem że doświadczenie innych ludzi wskazuje na to że nic negatywnego raczej się nie stanie jak się pozamienia te oleje, ale ja po prostu lubię żeby było tak jak ma być. Spokojniej śpię.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 91
- Rejestracja: pn, 11 gru 2006, 19:28
- Motocykl: RM 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głuszyca
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline