Czy używać sprzęgło do zmiany biegów?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 76
- Rejestracja: wt, 24 kwie 2007, 12:59
- Motocykl: CRF 250 '07
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
no wiec tak odniedawna jestem posiadaczem huski wr 125 i juz zglupialem czy uzywac sprzegla czy nie, jak smigam po trasie to raczej uzywam go rzadko ale odpuszczam gaz i w tym momencie zmianiam bieg po czym maneta w dol( lepiej wbic bieg odpuszczajac gaz czy na otwartej manecie?), a jak smigam po lesie to raczej uzuwam go
i jeszcze mam pytanko odnosnie tego oleju, mowicie ze lepiej kupic orlenowski i zmieniac czesciej?
sory za lajcikowskie pytanko ale wczesniej mailem doczynienia tylko z mz-etka i kmx-em 8)
i jeszcze mam pytanko odnosnie tego oleju, mowicie ze lepiej kupic orlenowski i zmieniac czesciej?
sory za lajcikowskie pytanko ale wczesniej mailem doczynienia tylko z mz-etka i kmx-em 8)
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 21:15
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Leszczyny
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ja osobiście nieużywam sprzęgła...Bo za dużo czasu by mi to zajmowało podczas wyścigu.Ewentualnie używam sprzęgła w miejscach piaszczystych gdzie dużo zmienia się biegów.
Oczywiscie warunkiem nieuzywania sprzęgła na terenach twardych(gdzie mało zmienia się biegów) ,jest to iż gdy chcemy wrzucić bieg bez sprzęgła niemozemy miec motocyla na gazie tzn puszczamy manetke wrzucamy bieg i na maxa manetka i jazda
Oczywiscie warunkiem nieuzywania sprzęgła na terenach twardych(gdzie mało zmienia się biegów) ,jest to iż gdy chcemy wrzucić bieg bez sprzęgła niemozemy miec motocyla na gazie tzn puszczamy manetke wrzucamy bieg i na maxa manetka i jazda
-=-Www.ForGSM.Info-=- Zajrzyj wszystko za FREE na twoją komórkę!
-
- Mistrz prostej
- Posty: 56
- Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
- Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krakow
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Kaze w MTX napewno musisz uzywac sprzegła miałem MTX z resztą moj ojciec cały czas na nim jezdzi i tam jak sie nei wcisnie sprzegła to jest głosny i nieprzyjemny stuk.
Nie wiem ilu z was miało skrzynie crossówki rozebraną na stole i widziało na czym to polega
Generalnie zęby z jednej strony są oryginalnie troszeczke "przyokrąglone" a z drugiej strony do "kanta" i to powoduje ze przy zmianie biegu na wyzszy tryby sie wślizgują w siebie. Natomiast to nie działa w przeciwną strone.. Nie powinno sie redukować biegu bez chociaz musinięcia sprzegła. w górę biegi mozna zmieniać bez sprzegła ale po odpuszczeniu gazu.
Ale wiadomo ze jak sie jedzie "na żywioł" to nie ma co sobie głowy sprzegłem zawracać
Ja jednak redukując w moim sx 250 sprzegła uzywam. A no i ważna sprawa ze to dotyczy tylko wyczynowych motocykli.
Co do oleju to za gęsty olej to bardzo zły pomysł poprostu sprzegło zacznie ślizgać. To samo dotyczy tanich oleji orlen itp. one dobrze sprzegła nie trzymają.
Nie wiem ilu z was miało skrzynie crossówki rozebraną na stole i widziało na czym to polega
Generalnie zęby z jednej strony są oryginalnie troszeczke "przyokrąglone" a z drugiej strony do "kanta" i to powoduje ze przy zmianie biegu na wyzszy tryby sie wślizgują w siebie. Natomiast to nie działa w przeciwną strone.. Nie powinno sie redukować biegu bez chociaz musinięcia sprzegła. w górę biegi mozna zmieniać bez sprzegła ale po odpuszczeniu gazu.
Ale wiadomo ze jak sie jedzie "na żywioł" to nie ma co sobie głowy sprzegłem zawracać
Ja jednak redukując w moim sx 250 sprzegła uzywam. A no i ważna sprawa ze to dotyczy tylko wyczynowych motocykli.
Co do oleju to za gęsty olej to bardzo zły pomysł poprostu sprzegło zacznie ślizgać. To samo dotyczy tanich oleji orlen itp. one dobrze sprzegła nie trzymają.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1437
- Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
- Motocykl: może kiedyś
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Zdażyło mi sie pare razy wbijać biegi w góre i w dół bez użycia sprzęgła i bez najmniejszego ujęcia gazu i biegi wchodziły jak w masełko. Przyszedł czas remontu i okazało sie że tryby i tarcze sprzęgłowe są nienaruszone. Jest jakieś tam ryzyko podczas zmiany biegów na pełnym gazie i bez sprzęgła dlatego staram sie odejmować gaz i wtedy zmieniam bieg na wyższy/niższy. Nigdy na torze nie używam sprzęgła (pomijając start), bo jest to dla mnie bezsensu - stać, machać gałką biegów, dusić sprzęgło, odejmować gaz. Za dużo niepotrzebnych kombinacji.
but only the devil responded cause god wasn't there...