Kontrola lotu - czyli gaz, hamulec i postawa
-
Autor tematukotmx
- Do odcięcia!
- Posty: 800
- Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Kontrola lotu - czyli gaz, hamulec i postawa
Niekiedy podczas dalekich skoków moje ciało odmawia posłuszeństwa i lece "jak kamień".
Nie moge nic w locie zrobić nawet gdy się staram czy dalekie loty przyjdą razem ze wzrostem umiejętności?
Jak prawidłowo nacisnąć tylny hamulec w locie ---> czy trzeba używać sprzęgła?
Jak kontrolować motocykl w locie?
Niekiedy podczas najazdu na trumnę zarzuci mi tylne koło i lecę niemalże bokiem --> Co wtedy zrobić? Słyszałem że trzeba z całej siły skręcić szybko kierownicą w kierunku obracającego się motocykla.

Jak prawidłowo nacisnąć tylny hamulec w locie ---> czy trzeba używać sprzęgła?
Jak kontrolować motocykl w locie?
Niekiedy podczas najazdu na trumnę zarzuci mi tylne koło i lecę niemalże bokiem --> Co wtedy zrobić? Słyszałem że trzeba z całej siły skręcić szybko kierownicą w kierunku obracającego się motocykla.

jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?
cipkowóz (różowy komar
)
fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?

cipkowóz (różowy komar

fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r

-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Temat już był
Żeby wcisnąć hamulec musisz użyc sprzęgła. Hamulec tylni wciskamy gdy przód leci za wysoko.
Kantuje Cię na najeździe gdyż najeżdzasz za mało dynamicznie i z byt płytkim gazem. Spróbuj zrobić to samo ale na większym gazie i będzie OK. Jak czujesz że Ci zakantuje to odrazu kontra kierownicą i lecisz na whipa, pod kontrolą. Oczywiście gaz do końca, bo tylko on ratuje w takich sytuacjach. Pamiętaj o GAZIE.
Żeby wcisnąć hamulec musisz użyc sprzęgła. Hamulec tylni wciskamy gdy przód leci za wysoko.
Kantuje Cię na najeździe gdyż najeżdzasz za mało dynamicznie i z byt płytkim gazem. Spróbuj zrobić to samo ale na większym gazie i będzie OK. Jak czujesz że Ci zakantuje to odrazu kontra kierownicą i lecisz na whipa, pod kontrolą. Oczywiście gaz do końca, bo tylko on ratuje w takich sytuacjach. Pamiętaj o GAZIE.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60


-
Autor tematukotmx
- Do odcięcia!
- Posty: 800
- Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Jacek Olszewski tłumaczył że gdy się da kontrę to jeszcze bardziej motor kantuje.Jak czujesz że Ci zakatuje to od razu kontra kierownicą

Co do gazu to masz racje bo ostatnio jakoś go za mało daje na najeździe.

jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?
cipkowóz (różowy komar
)
fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?

cipkowóz (różowy komar

fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r

-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
No mnie uczono, że jeśli zkantuje mnie i wylece nie kontrolowanie bokiem to kontra, im wcześniejsza tym lepsza i potem odbicie w drugą stronę razem z ciałem. Zadziałało, ale i tak gaz jest pewniejszy.
Trenuj skoki tak:
Znasz jakiś pewny skok który lecisz bez problemu i trenuj dynamiczny i szybki najazd na niego. Stajesz kilka metrów od niego i rura z pełnym gazem walisz lota tylko żebyś świecy nie zrobił. Ja miałem też kiedyś taki problem. Najeżdzałem szybko ale takim bezwładnym motorem bez gazu i kantowało.
Trenuj skoki tak:
Znasz jakiś pewny skok który lecisz bez problemu i trenuj dynamiczny i szybki najazd na niego. Stajesz kilka metrów od niego i rura z pełnym gazem walisz lota tylko żebyś świecy nie zrobił. Ja miałem też kiedyś taki problem. Najeżdzałem szybko ale takim bezwładnym motorem bez gazu i kantowało.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60


-
Autor tematukotmx
- Do odcięcia!
- Posty: 800
- Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Właśnie....
Teraz zawsze ściskam kolanami motor nawet na prostej.
Kiedyś zaliczyłem supermana prawie Indian Air z lądowaniem klatą na kierownicy, gdy podczas skoku nie trzymałem kolanami motocykla, normalnie wybija jak katapulta.

Teraz zawsze ściskam kolanami motor nawet na prostej.

Kiedyś zaliczyłem supermana prawie Indian Air z lądowaniem klatą na kierownicy, gdy podczas skoku nie trzymałem kolanami motocykla, normalnie wybija jak katapulta.

jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?
cipkowóz (różowy komar
)
fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?

cipkowóz (różowy komar

fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r

-
- Mistrz prostej
- Posty: 67
- Rejestracja: wt, 17 sty 2006, 10:30
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Też mam pytanie co do skoków. Ja jestem bardzo początkujący w tej kwestii i o dalszych lotach nie myslę. Uczę się małych skoków. I czasami jest tak że za bardzo mnie rzuca na kierownicę. Czym jest to spowodowane? Tez na pewno na początku spotkaliście się z tym problemem i na pewno wiecie o co chodzi. Domyslam się że chodzi o trzymanie nogami motocykla oraz odpowiednie dawkowanie gazu. Za wyjaśnienie z góry dzięki.
-
Autor tematukotmx
- Do odcięcia!
- Posty: 800
- Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ściskaj porządnie motocykl kolanami.
Bez tego lecisz albo nad motorem albo do przodu(Ja tak miałem).
Na najeździe musisz mieć co najmniej 3/4 gazu i równo go trzymać wtedy powinieneś elegancko lecieć.

Na najeździe musisz mieć co najmniej 3/4 gazu i równo go trzymać wtedy powinieneś elegancko lecieć.

jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?
cipkowóz (różowy komar
)
fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?

cipkowóz (różowy komar

fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r

-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
To, że spadasz na przednie koło za bardzo na małych skokach oznacza, że w końcowej fazie najazdu odpuszczasz gaz. Trzeba pamiętać o gazie przez cały najazd na skok a zwłaszcza w końcówce najazdu. Jeśli nawet jesteś bardzo napędzony, a na końcu puścisz to lecisz na twarz. Pobaw się tak na małym skoku, raz z gazem raz bez i obczaisz szybko o co chodzi.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60


-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 666
- Rejestracja: ndz, 16 kwie 2006, 21:52
- Motocykl: KTM SX125 2010
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Socho
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ale inną przyczyną takich skoków jest również zła postawa na najeździe. Jeżeli najedziesz równym gazem i będziesz w pozycji centralnej niepowinno się nic dziać. Jeżeli to niebędzie sprawiało ci problemu to możesz przejść do wypuszczania motocykla przed siebie, a więc najeżdżasz na skoka i przed wybiciem wysuwasz motocykl przed siebie (cały czas go trzymając!!) a przed lądowaniem przysuwasz motor do siebie.
KTM 125SX '10 :]
-
Autor tematukotmx
- Do odcięcia!
- Posty: 800
- Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
wczoraj na treningu dowiedzilaem sie ze za nisko trzymam łokcie --> wtedy motor na najezdzie wylatuje do przodu albo centralnie pion na niektórych skokach
teraz zaczelem trzymać łokcie najwyżej jak potrawie i ściskać porządnie motocykl kolanami---> jest dużo łatwiej , na skokach nie trzeba zbytnio sie wysilać żeby skorygować lot

teraz zaczelem trzymać łokcie najwyżej jak potrawie i ściskać porządnie motocykl kolanami---> jest dużo łatwiej , na skokach nie trzeba zbytnio sie wysilać żeby skorygować lot

jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?
cipkowóz (różowy komar
)
fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?

cipkowóz (różowy komar

fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r
