Problem z odpaleniem KTM 300 SX
-
Autor tematulukas
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: śr, 7 cze 2006, 23:38
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Problem z odpaleniem KTM 300 SX
Mam KTM 380 SX, dobry motocykl tyle że mam zawsze problem żeby go odpalić. Przy kopaniu strzela mi z tłumika, zanim go odpalę to juz mi odchodzi ochota na dalsza jazdę .Może to wina zapłonu tylko nie wiem jak go ustawić (zapłon sem). Może ktoś mógłby mi coś doradzić bo już wymiękam. A może to nie wina zapłonu, juz sam nie wiem.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Zdejmij wirnik i sprawdź, czy ci klina nie obcięło. Jesli tak to masz przestawiony zapłon, i wszystko jasne. Może być też tak, że przestawił ci się stojan zapłonu, bo SEM (sam taki mam) ma możliwość regulowania kąta wyprzedzenia zapłonu. Może są poluzowane śrubki?
A odbija ci kopniak jak odpalasz? Może masz jakieś kiepskie paliwo z wodą, i kicha sprzęt? Od początku jak kupiłeś były takie objawy?
A odbija ci kopniak jak odpalasz? Może masz jakieś kiepskie paliwo z wodą, i kicha sprzęt? Od początku jak kupiłeś były takie objawy?
-
Autor tematulukas
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: śr, 7 cze 2006, 23:38
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM 380SX 2002. Gaźnik już czyściłem, a klin jest na swoim miejscu. Jak go odpalam na pych to nie strzela. Kopniak odbija bez problemu. Co do zapłonu to tak jak wspomniał BartekJ, jest możliwość żeby lekko obrócić stojan. Można to zmierzyć w jakiś sposób, chodzi mi o kąt i ile tych stopni ma być dokładnie. Próbowałem we wszystkie strony i ciągle to samo. A paliwo na ile obrotów wykręcić igłę. I tak jest od samego początku.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Trzeba sprawdzić w serwisówce do tego modelu, ile przed górnym martwym punktem tłoka ma następować przeskok iskry. W CZ cross o tej samej pojemności wyprzedzenie było 3,8 mm przed górnym martwym. Wtedy silnik osiągał największą moc, ale też było to duże obciążenie na układ korbowo-tłokowy. Tak się ustawiało na zawody.
Rozumiem, że jak już pracuje silnik, to nie strzela? Normalnie wkręca się na obroty?
Co do ustawienia gaźnika to śrubę składu mieszanki można wykręcić o ok. 1,5-2 obroty od pełnego wkręcenia. Ale to też powinno być w serwisówce.
Sprawdź gumy łączące gaźnik z cylindrem i z filtrem, może łapie jakieś lewe powietrze. Myślałem także o simmeringach na wale, ale nie wiem, jak się sprzęt zachowuje po odpaleniu. Może gdzieś w okolicach membran coś się dzieje nie tak - wyjmij je i zobacz czy nie są wystrzępione, popękane. Sprawdź, czy zawór sterujący przekrojem okna wydechowego funkcjonuje prawidłowo - zdejmij wydech i zobacz, czy okno jest całkiem odsłonięte czy częściowo zasłonięte.
Z odbijaniem kopniaka to chodziło mi o kwestię, czy kopniak nie oddaje w nogę.
Hmm, nie wiem, co jeszcze można sprawdzić. Popróbuj i daj znać, czy coś się zmieniło.
Rozumiem, że jak już pracuje silnik, to nie strzela? Normalnie wkręca się na obroty?
Co do ustawienia gaźnika to śrubę składu mieszanki można wykręcić o ok. 1,5-2 obroty od pełnego wkręcenia. Ale to też powinno być w serwisówce.
Sprawdź gumy łączące gaźnik z cylindrem i z filtrem, może łapie jakieś lewe powietrze. Myślałem także o simmeringach na wale, ale nie wiem, jak się sprzęt zachowuje po odpaleniu. Może gdzieś w okolicach membran coś się dzieje nie tak - wyjmij je i zobacz czy nie są wystrzępione, popękane. Sprawdź, czy zawór sterujący przekrojem okna wydechowego funkcjonuje prawidłowo - zdejmij wydech i zobacz, czy okno jest całkiem odsłonięte czy częściowo zasłonięte.
Z odbijaniem kopniaka to chodziło mi o kwestię, czy kopniak nie oddaje w nogę.
Hmm, nie wiem, co jeszcze można sprawdzić. Popróbuj i daj znać, czy coś się zmieniło.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Okno wydechowe ma być częściowo przysłonięte. A jeździłeś zimą? Jeśli tak to czy wtedy było OK, czy też strzelał?
Tak "na czuja" to główną dyszę powinieneś mieć na lato jakieś 150-170. Choć główna dysza odpowiada za power od 3/4 do pełnego otwarcia przepustnicy, czyli w zakresie wysokich obrotów. Przy odpalaniu nie powinna mieć większego znaczenia.
Co do innych to nie potrafię podpowiedzieć, jakie powinny być - ale też to znajdziesz w serwisówce. Może masz zimowy zestaw dysz, i dlatego tak się dzieje. Jeszcze spróbuj opuścić iglicę o oczko. Zobaczysz, co się będzie działo.
No i ustaw dobrze zapłon.
Tak "na czuja" to główną dyszę powinieneś mieć na lato jakieś 150-170. Choć główna dysza odpowiada za power od 3/4 do pełnego otwarcia przepustnicy, czyli w zakresie wysokich obrotów. Przy odpalaniu nie powinna mieć większego znaczenia.
Co do innych to nie potrafię podpowiedzieć, jakie powinny być - ale też to znajdziesz w serwisówce. Może masz zimowy zestaw dysz, i dlatego tak się dzieje. Jeszcze spróbuj opuścić iglicę o oczko. Zobaczysz, co się będzie działo.
No i ustaw dobrze zapłon.