Problem z odpaleniem KTM 300 SX

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
lukas
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: śr, 7 cze 2006, 23:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem z odpaleniem KTM 300 SX

Post autor: lukas » śr, 7 cze 2006, 23:56

Mam KTM 380 SX, dobry motocykl tyle że mam zawsze problem żeby go odpalić. Przy kopaniu strzela mi z tłumika, zanim go odpalę to juz mi odchodzi ochota na dalsza jazdę .Może to wina zapłonu tylko nie wiem jak go ustawić (zapłon sem). Może ktoś mógłby mi coś doradzić bo już wymiękam. A może to nie wina zapłonu, juz sam nie wiem.

zibicross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 227
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bulowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zibicross » czw, 8 cze 2006, 09:41

A może raczej wina gaźnika?? Kumpel miał w VORrze tak samo! Ukopał się z 15 -20 min strzelało z tłumika! Z tego co wynikło miał za duże dysze bodajże wolnych obrotów...
MoTocroSS ruleZzZ...............:)

e-mail: zibiktm@o2.pl
gg: 8402699

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » czw, 8 cze 2006, 12:45

Wyciągasz gazior > rozkładasz go na czynniki pierwsze> myjesz > wymieniasz dysze> składasz. Ale z objawów wydaje mi się że zapłon jest przyspieszony. Czy zawsze tak było jaki to rok.
Obrazek

biker
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: ndz, 23 kwie 2006, 11:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: biker » czw, 8 cze 2006, 14:06

Jeśli strzela z wydechu to dzieje się to tylko dla tego że za dużo paliwa dostaję i w cylindrze się nie spali i przedostaje się do tłumika i tam wtedy Bummm! Wydaje mi się że to wina gaźnika. A jak palisz go na pych to też tak strzela z wydechu?

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » czw, 8 cze 2006, 14:14

Zdejmij wirnik i sprawdź, czy ci klina nie obcięło. Jesli tak to masz przestawiony zapłon, i wszystko jasne. Może być też tak, że przestawił ci się stojan zapłonu, bo SEM (sam taki mam) ma możliwość regulowania kąta wyprzedzenia zapłonu. Może są poluzowane śrubki?
A odbija ci kopniak jak odpalasz? Może masz jakieś kiepskie paliwo z wodą, i kicha sprzęt? Od początku jak kupiłeś były takie objawy?

Autor tematu
lukas
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: śr, 7 cze 2006, 23:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: lukas » czw, 8 cze 2006, 18:44

KTM 380SX 2002. Gaźnik już czyściłem, a klin jest na swoim miejscu. Jak go odpalam na pych to nie strzela. Kopniak odbija bez problemu. Co do zapłonu to tak jak wspomniał BartekJ, jest możliwość żeby lekko obrócić stojan. Można to zmierzyć w jakiś sposób, chodzi mi o kąt i ile tych stopni ma być dokładnie. Próbowałem we wszystkie strony i ciągle to samo. A paliwo na ile obrotów wykręcić igłę. I tak jest od samego początku.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » czw, 8 cze 2006, 21:58

Trzeba sprawdzić w serwisówce do tego modelu, ile przed górnym martwym punktem tłoka ma następować przeskok iskry. W CZ cross o tej samej pojemności wyprzedzenie było 3,8 mm przed górnym martwym. Wtedy silnik osiągał największą moc, ale też było to duże obciążenie na układ korbowo-tłokowy. Tak się ustawiało na zawody.

Rozumiem, że jak już pracuje silnik, to nie strzela? Normalnie wkręca się na obroty?
Co do ustawienia gaźnika to śrubę składu mieszanki można wykręcić o ok. 1,5-2 obroty od pełnego wkręcenia. Ale to też powinno być w serwisówce.
Sprawdź gumy łączące gaźnik z cylindrem i z filtrem, może łapie jakieś lewe powietrze. Myślałem także o simmeringach na wale, ale nie wiem, jak się sprzęt zachowuje po odpaleniu. Może gdzieś w okolicach membran coś się dzieje nie tak - wyjmij je i zobacz czy nie są wystrzępione, popękane. Sprawdź, czy zawór sterujący przekrojem okna wydechowego funkcjonuje prawidłowo - zdejmij wydech i zobacz, czy okno jest całkiem odsłonięte czy częściowo zasłonięte.
Z odbijaniem kopniaka to chodziło mi o kwestię, czy kopniak nie oddaje w nogę.
Hmm, nie wiem, co jeszcze można sprawdzić. Popróbuj i daj znać, czy coś się zmieniło.

Autor tematu
lukas
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: śr, 7 cze 2006, 23:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: lukas » pt, 9 cze 2006, 01:14

Jak go juz odpale to jest ok.Kopniak tez wpozo. Prawidlowe ustawieniezaworu to jak jest calkiem otwarte czy tylko do polowy?.A w serwisowce z tego co pamietam bylo napisane 2,2mm 17° przed rmp. A co do zachowania sprzetu toto jest ok moze tylko tlumik troche bzeczy.

zibicross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 227
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bulowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zibicross » pt, 9 cze 2006, 08:53

lukas pisze:Jak go juz odpale to jest ok.
skoro tak Ci sie dzieje to pokombinuj z dyszami! kumpel miał to samo! nie mógł odpalić ale jak odpalił to moto chodziło normalnie! tylko troche kiepsko wychodził z doła!
MoTocroSS ruleZzZ...............:)

e-mail: zibiktm@o2.pl
gg: 8402699

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » pt, 9 cze 2006, 10:18

Okno wydechowe ma być częściowo przysłonięte. A jeździłeś zimą? Jeśli tak to czy wtedy było OK, czy też strzelał?
Tak "na czuja" to główną dyszę powinieneś mieć na lato jakieś 150-170. Choć główna dysza odpowiada za power od 3/4 do pełnego otwarcia przepustnicy, czyli w zakresie wysokich obrotów. Przy odpalaniu nie powinna mieć większego znaczenia.
Co do innych to nie potrafię podpowiedzieć, jakie powinny być - ale też to znajdziesz w serwisówce. Może masz zimowy zestaw dysz, i dlatego tak się dzieje. Jeszcze spróbuj opuścić iglicę o oczko. Zobaczysz, co się będzie działo.
No i ustaw dobrze zapłon.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”