Podjazdy -jak prawidlowo pokonywac?

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
kubayz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 18:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Podjazdy -jak prawidlowo pokonywac?

Post autor: kubayz » śr, 31 maja 2006, 16:04

a wiec tak jak w temacie jak pokonywac podjazy ??na siedząco lub na stojaco albo inaczej!?

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 31 maja 2006, 16:06

Z reguły na stojaco. Dąrzy sie do tego by jak najwiecej jechać na stojąco, łuki, podjazdy, dojazdy do zakrętów...
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » śr, 31 maja 2006, 16:08

zalezy jakie.... opisz dokladniej o co chodzi.. jakiego typu podjazdy? na torze? czy takie w lesie ?
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 31 maja 2006, 16:11

Szczerze powiem, że na żwirowniach jak jest pion total, że ledwo co wjeżdzam to jade na siedząco. Boje sie stanąć, mam wrażenie, że odpadne od ściany. Al mówie tu o takich fest stromych, bo takie przecietne (dla niektórych bardzo strome) to na stojąco lece. Lepsze panowanie nad motorem jest i nisko położony środek cieżkości -- stopki
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Autor tematu
kubayz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 18:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: kubayz » śr, 31 maja 2006, 16:12

takie w lesie (blotne po korzeniach itp) chcialbym sie dowiedziec bo raz mi na podjazdzie wyskoczyl motor z pod tylka

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 31 maja 2006, 16:14

to takie błotne z korzeniami to tylko na stojaco. Trzeba najeżdzać już napędzonym, bo z miejsca nikt nie podjedzie i motor wyskoczy. Po drugie płynym równym gazem.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » śr, 31 maja 2006, 16:37

no na stojaco ale w taki sposob ze kolana masz na chlodnicach prawie i musisz balansowac cialem w zaleznosci czy jest mozliwosc ze pojdzie na kolo czy nie... ciezko to opisac najlepiej pokazac na danej sciance :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » śr, 31 maja 2006, 21:47

Sama wiedza teoretyczna jest prosta do opanowania: siedzisz jak najbliżej kierownicy i jedziesz na równym gazie, napędzony. Gorzej z praktyką, tutaj trzeba się przełamać, bo jednak to jest trochę strachu podjeżdżać pod taką "prawie pionową" ścianę. Wszystko przyjdzie z czasem :P

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 1 cze 2006, 10:23

a z tym pokłdaniem się do przodu to nie tak. ja staram się być pośrodku. jak pochylisz sie na przód to tylnie koło traci przyczepność, a jak na tył to idzie na gume. najlepiej balansowac gdzieś pośrodku.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » czw, 1 cze 2006, 16:41

Ale jeżeli podjazd jest naprawdę stromy i musisz zmienić bieg wtedy lepiej siedzieć mocno z przodu.
Poprawcie mnie jeżeli się mylę.

Daiman
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 238
Rejestracja: czw, 9 lis 2006, 22:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Płock
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Daiman » wt, 21 lis 2006, 20:02

jeśli podjazd jest na torze i kończy się hopą, którą bardzo trudno dolecieć to wtedy na siedząco gdzieś w centrum motocykla (trzeba balansować i kontrolować sytuację żeby na gume nie podbił a na siedząco temu że wtedy 2xbardziej wybija z hopy - ale uwaga skakanie na siedząco jest bardzo trudne) w pozostałych przypadkach raczej na stojąco i też w centrum motocykla - tylne koło ma znacznie większą przyczepność ale trzeba kontrolować sprzęta ( zresztą jak zawsze :)). Jeśli podjazd piaskowy,śliski - trzymać furę nogami i pełnym ogniem na góre, jeśli techniczny - trzeba tak operować gazem żeby nie zrywać przyczepności, utrzymać równowagę i przeskakiwać co się da (np duży kamień przeskoczyć wybijając się z nieco niżej położonego korzenia - niezła zajawka :) )

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » wt, 21 lis 2006, 20:29

ale to w enduro bardziej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”