Kopcenie Yamaha YZ 125 - jaka przyczyna?
-
Autor tematutumta
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: ndz, 14 maja 2006, 21:15
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: czestochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Kopcenie Yamaha YZ 125 - jaka przyczyna?
witam, mam problem moja jamaha zbyt mocno kopci do tego stopnia ze po ostatniej jezdzie bluza na plecach cała w oleju zaznaczam ze olej w skrzyni jest i go nie ubywa mieszanke robie najpierw 1:25 a teraz 1:35 moze to i zbyt duzo ale znam takich co leja cały czas 1:25 i kopci im mniej niz u mnie gaznika jeszcze nie sprawdzałem ale czy to moze byc wina gaznika? spalanie mam poruwnywalne jak znajomi w 125 wiadomo zalezy od jazdy,moto kupiłem miesiac temu i nie wiem co w nim siedzi przyznaje ze nie zajzałem do tłoka czy moze to miec cos wspulnego? leje motula 800 pozdrawiam tumta.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 148
- Rejestracja: czw, 16 lut 2006, 10:01
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: z nienacka
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
mojej jadzi leje 1:40 (CASTROL R2) i z wydechu sie nie dymi, a swieca wyglada ok, natomiast brat do tego samego sprzetu leje 1:30(MOTUL 800) i jak widze go na torze, to mu czasem lekko przykapca. Ktora proporcja jest lepsza? wydaje mi sie ze moja, choc dokladnie bede mogl powiedziec gdy zrzuce tlok, jak narazie po okolo 15 godzinach moto chodzi bez zarzutu, wiec wydaje mi sie ze 1:40 wystarczy. 1:25 to stanowczo za duzo, ksiazka serwisowa kaze lac 1:30 ale to i tak chyba kierowane jest dla jakiegos pro zawodnika. Wszystko zalezy ile dajesz gazu, jesli srednio to 1:40 powinno wystarczyc. pamietaj, ze za zaduzo oleju w paliwie to tak samo zle jak za malo.
zastanawia mnie czy przy takiej proporcji 1:25 moze motor kopcic do tego stopnia zeby wszystko bylo oplute olejem. prawdopodobne, ze poszedl ci zimering, a czy ubywa ci oleju w skrzyni to raczej na oko nie zobaczysz. Tlok tutaj nie ma wpylwu, gaznik raczej tez nie.
zastanawia mnie czy przy takiej proporcji 1:25 moze motor kopcic do tego stopnia zeby wszystko bylo oplute olejem. prawdopodobne, ze poszedl ci zimering, a czy ubywa ci oleju w skrzyni to raczej na oko nie zobaczysz. Tlok tutaj nie ma wpylwu, gaznik raczej tez nie.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
A ci znajomi z większym doświadczeniem to je zdobywali tylko na WSKach czy jak?
Nawet do CZ cross zalecano mieszankę na BelRayu 1:40, a 1:20 na gorszej jakości oleju! Do KTMa EXC 250 producent zaleca mieszankę 1:60 - nie pomyliem się, 1:60. Tyle że dobrego fullsyntetyka - jak znam zycie to chodzi im o Motorexa
Poza tym jeśli więcej oleju to wcale nie jest lepiej dla silnika. Bo nadmiar oleju nie jest spalany, osadza się na tłoku powodując gorsze odprowadzanie ciepła.
Zrób 1:40, pojeździj z godzinkę, żeby świeca miała okazję się dobrze nagrzać, wypalić, wykręć i zobacz, jak wygląda. Ma być koloru brązowego do jasnobrązowego.
Nawet do CZ cross zalecano mieszankę na BelRayu 1:40, a 1:20 na gorszej jakości oleju! Do KTMa EXC 250 producent zaleca mieszankę 1:60 - nie pomyliem się, 1:60. Tyle że dobrego fullsyntetyka - jak znam zycie to chodzi im o Motorexa
Poza tym jeśli więcej oleju to wcale nie jest lepiej dla silnika. Bo nadmiar oleju nie jest spalany, osadza się na tłoku powodując gorsze odprowadzanie ciepła.
Zrób 1:40, pojeździj z godzinkę, żeby świeca miała okazję się dobrze nagrzać, wypalić, wykręć i zobacz, jak wygląda. Ma być koloru brązowego do jasnobrązowego.