Co sadzicie o oleju do 2T "Mobil Racing 2T"
-
Autor tematuecik
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Co sadzicie o oleju do 2T "Mobil Racing 2T"
Wiec chcialbym sie dowiedziec czy ten olej jest dobry do crossówek poniewaz w hurtowni jest problem z Castrolem bo go poprostu cos nie maja :/.
Znalazłem tu jakis opis tego mobila:
Olej w pełni syntetyczny - o wyjątkowo wysokiej jakości - do dwusuwowych silników motocyklowych pracujących w najbardziej wymagających warunkach. Dzięki syntetycznej bazie olejowej zalecany szczególnie do motocykli motokrosowych i wyścigowych. Stosowany w mieszankach w proporcji 1:50 (1:30 podczas docierania) lub w zbiornikach z oddzielnym wtryskiem. Przewyższa specyfikacje: API TC (poprzednio TSC 3); ISO L-ETC. Ponadto jest rekomendowany przez takich producentów jak: Yamaha. Aprilia, Husqvarna, Cagiva, Ducati i Marini.
Zalety:
- szczególnie odpowiedni do silników wysokiej mocy
- eliminuje problemy związane z powstawaniem osadów w silniku i zakleszczaniem się pierścieni przy jednoczesnej ochronie antykorozyjnej
- zapobiega awariom świec i przedwczesnemu zapłonowi
- specjalnie dobrany skład komponentów zapobiega powstawaniu wysokiego poziomu spalin i osadów w układzie wydechowym i tłumikach
- odpowiednio dobrany pakiet dodatków ułatwia mieszanie z paliwami i zabezpiecza przed oddzielaniem się oleju i paliwa
Gęstość w g/cm3 w 15°C = 0,860
Temp. zapłonu °C = 160
Temp. płynięcia °C = -46
Lepkość w cSt w 40°C = 67,0
Lepkość w cSt w 100°C = 10,0
Wskaźnik lepkości = 149
Natomiast o Castrolu znalazłem to:
Castrol R2 Racingbike jest przeznaczony do wszystkich typów 2-suwowych silników
motocyklowych konstrukcji tak japońskiej jak i europejskiej, zarówno do
przygotowywania mieszanki (w proporcji 1:50 z paliwem) jak i do silników
wyposażonych w układ wtrysku oleju.
Charakterystyka
Castrol R2 Racingbike jest w pełni syntetycznym zaawansowanym technicznie olejem
do silników 2-suwowych zapewniającym polepszone własności w zakresie reakcji
silnika na otwarcie przepustnicy, jak również przyspieszenia. Jego formulacja pozwala
na bardziej efektywne wykorzystanie możliwości wysokowysilonych motocykli,
zapewniając jednocześnie pełną ochronę silnika. Olej ten jednocześnie ulega
szybszemu i czystszemu spalaniu niż innego typu oleje do 2-suwów.
Zalety i Korzyści
- Ulega szybkiemu i czystemu spalaniu
- Zapewnia lepsze przyspieszenia
- Zapewnia szybszą reakcję na otwarcie przepustnicy
- Doskonale chroni przed zapieczeniem pierścieni i zatarciem silnika
- Nie powoduje powstawania nagarów
- Wytwarza niewielką ilość dymu
Własności fizykochemiczne
Kolor czerwony
Gęstość w 15 °C 875 kg/m3
Lepkość w 40 °C 43.16 mm2/s
Lepkość w 100oC 7.6 mm2/s
Wskaźnik lepkości 154
Punkt płynięcia -51 °C
Punkt zapłonu PMC 76 °C
Popiół siarczanowy 0.12 %
Prosze o udzielenie jakies konkretnej rady ! Czy Mobil dorównuje Castrolowi, czy moze to jest praktycznie to samo . W kazdym badz razie chcialbym aby sie wypowiedziala osoba ktora zna sie na olejach. Z góry bardzo dziekuje i pozdrawiam.
Znalazłem tu jakis opis tego mobila:
Olej w pełni syntetyczny - o wyjątkowo wysokiej jakości - do dwusuwowych silników motocyklowych pracujących w najbardziej wymagających warunkach. Dzięki syntetycznej bazie olejowej zalecany szczególnie do motocykli motokrosowych i wyścigowych. Stosowany w mieszankach w proporcji 1:50 (1:30 podczas docierania) lub w zbiornikach z oddzielnym wtryskiem. Przewyższa specyfikacje: API TC (poprzednio TSC 3); ISO L-ETC. Ponadto jest rekomendowany przez takich producentów jak: Yamaha. Aprilia, Husqvarna, Cagiva, Ducati i Marini.
Zalety:
- szczególnie odpowiedni do silników wysokiej mocy
- eliminuje problemy związane z powstawaniem osadów w silniku i zakleszczaniem się pierścieni przy jednoczesnej ochronie antykorozyjnej
- zapobiega awariom świec i przedwczesnemu zapłonowi
- specjalnie dobrany skład komponentów zapobiega powstawaniu wysokiego poziomu spalin i osadów w układzie wydechowym i tłumikach
- odpowiednio dobrany pakiet dodatków ułatwia mieszanie z paliwami i zabezpiecza przed oddzielaniem się oleju i paliwa
Gęstość w g/cm3 w 15°C = 0,860
Temp. zapłonu °C = 160
Temp. płynięcia °C = -46
Lepkość w cSt w 40°C = 67,0
Lepkość w cSt w 100°C = 10,0
Wskaźnik lepkości = 149
Natomiast o Castrolu znalazłem to:
Castrol R2 Racingbike jest przeznaczony do wszystkich typów 2-suwowych silników
motocyklowych konstrukcji tak japońskiej jak i europejskiej, zarówno do
przygotowywania mieszanki (w proporcji 1:50 z paliwem) jak i do silników
wyposażonych w układ wtrysku oleju.
Charakterystyka
Castrol R2 Racingbike jest w pełni syntetycznym zaawansowanym technicznie olejem
do silników 2-suwowych zapewniającym polepszone własności w zakresie reakcji
silnika na otwarcie przepustnicy, jak również przyspieszenia. Jego formulacja pozwala
na bardziej efektywne wykorzystanie możliwości wysokowysilonych motocykli,
zapewniając jednocześnie pełną ochronę silnika. Olej ten jednocześnie ulega
szybszemu i czystszemu spalaniu niż innego typu oleje do 2-suwów.
Zalety i Korzyści
- Ulega szybkiemu i czystemu spalaniu
- Zapewnia lepsze przyspieszenia
- Zapewnia szybszą reakcję na otwarcie przepustnicy
- Doskonale chroni przed zapieczeniem pierścieni i zatarciem silnika
- Nie powoduje powstawania nagarów
- Wytwarza niewielką ilość dymu
Własności fizykochemiczne
Kolor czerwony
Gęstość w 15 °C 875 kg/m3
Lepkość w 40 °C 43.16 mm2/s
Lepkość w 100oC 7.6 mm2/s
Wskaźnik lepkości 154
Punkt płynięcia -51 °C
Punkt zapłonu PMC 76 °C
Popiół siarczanowy 0.12 %
Prosze o udzielenie jakies konkretnej rady ! Czy Mobil dorównuje Castrolowi, czy moze to jest praktycznie to samo . W kazdym badz razie chcialbym aby sie wypowiedziala osoba ktora zna sie na olejach. Z góry bardzo dziekuje i pozdrawiam.
-
- Moderator
- Posty: 278
- Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
- Motocykl: CRF 250 R 2009
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Moim zadaniem oba oleje są tej samej klasy. Spokojnie możesz jeździć na Mobil Racing 2T.
Niektórzy twierdzą, że Castrol jest do dupy i należy stosować tylko Motul lub inny bardziej specjalisty olej.
Prawda jest taka, że jak olej jest full syntetyk i producent pisze jasno, że jest to olej do wysilonych (wyścigowych/ racing) jednostek naędowych, to spokojnie można stosować.
Niektórzy twierdzą, że Castrol jest do dupy i należy stosować tylko Motul lub inny bardziej specjalisty olej.
Prawda jest taka, że jak olej jest full syntetyk i producent pisze jasno, że jest to olej do wysilonych (wyścigowych/ racing) jednostek naędowych, to spokojnie można stosować.
Nikasil.pl