Co się dzieje z moim KTM SX 520?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Mario
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pn, 31 paź 2005, 09:20
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Co się dzieje z moim KTM SX 520?

Post autor: Mario » ndz, 21 maja 2006, 11:32

Witam! mam "mały problem" z moim Ktm-em SX 520 Racing rok 2002...Pewnego dnia podczas jazdy przestał wchodzic z niskich obrotów na wysokie,dławi sie a jak gaz otowrzy sie naprade szybko to nawet gaśnie. Wiem ze w tych rocznikach problemem jest dołądowanie w gaźniku ale to juz zrobiłem, regulacje gaźnika (wymieniłem nawet oringi w gaźniku i membramke od doładowania) dalej to samo. sprawdziłęm rozrzad i okazało sie, ze sie kończy wiec zmieniłem go na nowy oryginalny do tego oczywiście pełne regulacja silnika i dalej to samo...do głowy przychodzi mi jedynie sprawdzenie ciśnienia ale przyrząd bede miał za pare dni. jeżeli macie jakies pomysły to piszcie bo sezon w pełni a ja stoję...
dzieki i pozdrwiam.

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » ndz, 21 maja 2006, 11:41

A czy kopci, rzęźi ? Pracuje nie równo ?
Obrazek

Autor tematu
Mario
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pn, 31 paź 2005, 09:20
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Mario » ndz, 21 maja 2006, 11:47

nie kopci, pali od pierwszego kopa, w górnych obraotach jak sie powoli wkreci to idzie...

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » ndz, 21 maja 2006, 12:10

WYDECH :!: rozkrec caly kolektor, tlumik, lacznik sprawdz moze jest czyms zawalony , lub cos sie w srodku urwalo i blokuje przeplyw spalin
i jeszcze dolot , sprawdz filtr powietrza (wyczysc) ,zobacz air box
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

Autor tematu
Mario
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pn, 31 paź 2005, 09:20
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Mario » ndz, 21 maja 2006, 14:18

układ wydechowy ok, filtr czyściutki przesmarowany, ale z silnika dochodza jakieś delikatne stuki...chyba ze to ja juz fixuje!! męcze sie juz 4 tygodnie i naprawde brak mi pomysłów.

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » ndz, 21 maja 2006, 15:27

zobacz dokladnie skad dochodza te stuki :? moze przestawil ci sie rozrzad i zawór uderza o tlok :(
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » ndz, 21 maja 2006, 16:43

Nie wydaje mi się że to zawór się z tłokiem zderza bo wtedy bardzo ciężko by odpalał (jak wogóle by odpalił), a pozatym to tłok by go momentalnie zniszczył.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 21 maja 2006, 19:49

Mój starszy ma KTM 400 EXC i miał podobny problem. Męczył się z tym pare tygodni, nie wiedzieliśmy co jest grane. Wkońcu zawieźliśmy motor do salonu KTMa, bo myśleliśmy, że coś zdziałają. A tu nic, pały tak tempe były, że tylko mnie na koszty naciągneły jakiś tam części w gaźniku, a nie sprawdzili podstawy czyli dysz. Proponuje założyć dużą dyszę.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » ndz, 21 maja 2006, 22:16

MXrool dobrze kombinuje. Zrobiło się ciepło, w takim silniku należy zmienić dysze. Zobacz, jaki kolor ma świeca. Może ma za bogato. Też mi się tak robi, że z wolnych jak sypnę gazem to gaśnie, a mam dyszę 200 zamiast 165. Jak są wyższe nieco obroty to się dobrze wkręca.
Czekam teraz na dyszkę właśnie. Ja mam gaźnik DellOrto.
Z tym, że ja bym zmieniał dyszę na mniejszą. Ciepło na dworze to mniejsza ilośc tlenu w powietrzu, czyli ma dostawać mniej paliwa, żeby dobrze jechał.
Druga sprawa to sprawdzenie króćców łączących gaźnik z filtrem i głowicą. Może jest któryś uszkodzony i łapie lewe powietrze.

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » ndz, 21 maja 2006, 22:59

Skoro mowa o dyszach to mozecie mi powiedziec na jaka musze wymienic dysze jak spasuje tłok na 0,04 ?:> Wpakowac wieksza od standardu =p?

Mam z tym wlasnie problem i gdzie takie dysze mozna kupic ? To sie pojedynczo kupuje czy jak ?:D

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » ndz, 21 maja 2006, 23:08

Hmmm, nie słyszałem o zmianach dysz podczas ciaśniejszego nieco pasowania tłoka. Kto ci o tym powiedział?

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » ndz, 21 maja 2006, 23:42

O tym powiedział kumpel mojego brata ktory duzo rzeczy tununinguje w tym motorki crossowe.

Tylko ze mialem taki problem ze swoja YZ bo spasowany tłok mam na 0,04 i pojezdzilem nim troche dalem bratu sie przejechac bo mi cos ze sprzeglem nie pasowalo, jezdzilem lajtowo zeby bak dotrzec :P. Dalem bratu on na momencik wyjechal i nie odkrecal jej na maxa i zachwile przyjechal i powiedzial ze cos sie zrypalo, tak jakby maszyna cos spuchla :/. Wiec zadzwonil do swojego kumpla no i powiedzial zeby zobaczyc swiece i odzwonic do niego. Po tej akcji powiedzial zeby zdjac gaznik i zobaczyc rozmiar dyszy bo mowil ze jak jest tłok ciasniej spasowany to jest wieksze sprezanie i potrzeba wiecej paliwa. Zdjelismy gaznik wykrecilismy dysze i tam nie mozna bylo odczytac co to za nr. na niej jest. Wiec kumpel mojego brata powiedzial ze jak nie bedziemy miec wiekszej dyszy to mamy poziom paliwka podnies na iglicy. No i tak narazie zostalo maszyna pali ok tylko ze nie mialem okazji sie nia przejechac. Jutro ja dotre i zobacze czy jest wszystko ok :).

Wiec dlatego sie pytam o te dysze :P A jakie sa rozmiary dysz i co te cyferki na nich oznaczaja i jakie sa przykladowe (standard) ?:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”