Simering i zębatka na wale - jak zdjąć?
-
Autor tematupiasektt
- Do odcięcia!
- Posty: 768
- Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: z toru (Wrocław)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Simering i zębatka na wale - jak zdjąć?
Witam
Mam problem z odkręceniem zębatki na wale. A muszę wymienić simering, a niestety nie posiadam tego specjalnego klucza do blokowania zębatki.
Tak to wygląda
Mam już pewien pomysł ale , poczekam na wasze sugestie. A później napisze swój
pzdr
Mam problem z odkręceniem zębatki na wale. A muszę wymienić simering, a niestety nie posiadam tego specjalnego klucza do blokowania zębatki.
Tak to wygląda
Mam już pewien pomysł ale , poczekam na wasze sugestie. A później napisze swój
pzdr
-
- Do odcięcia!
- Posty: 800
- Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
mozna to jakos srubokretem zablokowac ale trzeba by bylo zrobic taki przyrzad z podstawa przykrecana do bloku silnika i jakims czyms w rodzaju srubokreta który zaklinuje zebatke
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?
cipkowóz (różowy komar )
fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?
cipkowóz (różowy komar )
fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Używany, lub dorobiony na wymiar sworzeń (z miękkiej stali, najlepiej dużo dłuższy od oryginału) wkładamy w główkę korbowodu, blokujemy dwoma równymi klockami drzewiennymi ten sworzeń od strony karteru tak żeby korba była w 1/4 obrotu od GMP, i spokojnie odkręcamy nakrętkę. Trafiłem? Jeśli tak to co wygrałem?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 361
- Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tuchola
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ja robiłem tak: (pewnie niepoprawnie, ale szybko i w miarę bezpiecznie przy odp. proporcjach siły i umiejętności no i szczęścia)
1)Jak widać na zdjęciu masz sciągnięty kosz sprzęgłowy- załóż go. Najlepiej przykręć lekko nakrętką żeby nie spadł.
2)Potem przygotuj odp klucz do odkręcenia trybu (ja używałem zawsze poligona).
3)Weź dość duży i wytrzymały oraz szeroki śrubokręt, wsadź go od dołu pomiędzy zęby trybu na wale i kosza( byle umiejętnie).
4)Poproś teraz kogoś co go w tej pozycji przytrzyma.
5)Klucz nałóż na nakrętkę i odkręć ją.
i po kłopocie, pozostaje tylko wyjąć simering, założyć nowy i przykręcić tryb spowrotem.
Przy kręceniu przy motorku używajcie tylko dobrych kluczy, nie tych z super i hipermarketów, szkoda waszego zdrowia i motorku.
Gównem tylko smrodu sie narobi[/b]
1)Jak widać na zdjęciu masz sciągnięty kosz sprzęgłowy- załóż go. Najlepiej przykręć lekko nakrętką żeby nie spadł.
2)Potem przygotuj odp klucz do odkręcenia trybu (ja używałem zawsze poligona).
3)Weź dość duży i wytrzymały oraz szeroki śrubokręt, wsadź go od dołu pomiędzy zęby trybu na wale i kosza( byle umiejętnie).
4)Poproś teraz kogoś co go w tej pozycji przytrzyma.
5)Klucz nałóż na nakrętkę i odkręć ją.
i po kłopocie, pozostaje tylko wyjąć simering, założyć nowy i przykręcić tryb spowrotem.
Przy kręceniu przy motorku używajcie tylko dobrych kluczy, nie tych z super i hipermarketów, szkoda waszego zdrowia i motorku.
Gównem tylko smrodu sie narobi[/b]
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 361
- Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tuchola
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Niezawsze. Niekiedy innego rozwiązania nie ma
Można też sciągnąć magneto, odkręcić polenie i wyjąć je, założyć ponownie koło magnesowe i lekko przykręcić. Następnie wsadzić śrubokręt w otwór w magnecie(co ja mam z tym śrubokrętem ) i zaprzeć o ściankę/wzmocnienie na karterze tak żeby wał się nie ruszał, i mamay też wał zablokowany*
*Ta metoda jest zarezerwowana dla desperatów, może narobić koglu-moglu!
Można też sciągnąć magneto, odkręcić polenie i wyjąć je, założyć ponownie koło magnesowe i lekko przykręcić. Następnie wsadzić śrubokręt w otwór w magnecie(co ja mam z tym śrubokrętem ) i zaprzeć o ściankę/wzmocnienie na karterze tak żeby wał się nie ruszał, i mamay też wał zablokowany*
*Ta metoda jest zarezerwowana dla desperatów, może narobić koglu-moglu!
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Po co używać niepewnych sposobów jeśli gajowy podał złoty środek? Nie ma niebezpieczeństwa że coś pęknie/jebnie/uszkodzi się. Sam używam tego sposobu. Poza tym jest to najłatwiejsze rozwiązanie bo nic nie trzeba trzymać, obie ręce są wolne.
Nie bardzo wiem dlaczego akurat o 1/4 wał ma być obrócony ale zakładam że chodziło o ten zakres obrotu kiedy korbowód idzie do dołu. Jeśli będzie to zaraz przed DMP to kołek może się trochę ugiąć i wał minie DMP.
Nie bardzo wiem dlaczego akurat o 1/4 wał ma być obrócony ale zakładam że chodziło o ten zakres obrotu kiedy korbowód idzie do dołu. Jeśli będzie to zaraz przed DMP to kołek może się trochę ugiąć i wał minie DMP.
Bynajmniej nie przynajmniej! http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
-
Autor tematupiasektt
- Do odcięcia!
- Posty: 768
- Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: z toru (Wrocław)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Tak śrubokret w tryby bardzo mądrze ! Więc żadnego dobrego pomysłu nie ma macie. Mój plan jest następójący: jutro wytocze sobie coś na wzór świecy tylko że dłuższe i o średnicy tłoka. Zdejme głowice wkręce to od drógiej strony i tłok będzie zablokowany i tylko klucz 24 i zębatka zdjęta! Ale jeszcze jutro spróbóje zablokować magneto, może to wystarczy.
Mam drugie pytanie jaki zastosować simering czy iść do jakiegoś sklepu motocyklowego czy zamówić orginał KTMa ?
Mam drugie pytanie jaki zastosować simering czy iść do jakiegoś sklepu motocyklowego czy zamówić orginał KTMa ?