Łańcuch o-ring i x-ring w MX - Wasze opinie?

Pytaj o wszystko co zwiazane z napędem, łańcuchem, zębatkami
Autor tematu
wojtek1788
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: pn, 10 kwie 2006, 00:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziębice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Łańcuch o-ring i x-ring w MX - Wasze opinie?

Post autor: wojtek1788 » ndz, 14 maja 2006, 01:03

Słyszałem ze łańcuch o-ring owy do motocrossu sie nie nadaje, ze dostaje sie piasek i po jakims czasie moze szczelić. Co wy o tym sądzicie. Pozdro
EVERYBODY POMARAŃCZE!!!!

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » ndz, 14 maja 2006, 01:27

Ja też tak kiedyś słyszałem... aż w końcu się zdenerwowalem i założyłem na próbę. Straciłem cierpliwość do zwykłych/ wzmacnianych łańcuchów, które wymieniałem co 15h jazdy. Poprostu przestało mi się to podobać... i opłacać. Na początku założyłem o-ring do 125 SX i jakoś jeździł. Nie wyczułem, żęby był słabszy. Jedyna różnica, to dodatkowy opór w toczeniu. Trudniej pchać i minimalnie szybciej zwalnia po odpuszczeniu gazu. Teraz mam YZ426F i też mam załóżony o-ring. Jest bardzo żywotny. Starcza przynajmniej na 40, a może 50h jazdy. Więc ja zakładam max. do 2 łańcuchów w sezonie. Koszt dobrego oringa to 250- 300 PLN, do jednego łańcucha 3 przednie i jedną tylną zębatkę.
Od razu dodam, że jestem amatorem i utrata kilku cennych ułamków w ciągu 20 min. wyścigu nie robi mi różnicy.
Łańcuch jest troszkę oklejony syfem po jeżdzenie (po treningu w błocie, bo po piachu pozostaje suchy), ale to nie wpływa znacząco na jego żywotność. Poprostu gumowe uszczelnienia dobrze go chronią. Oczywiście po każdym treningu czyszczę łańcuch szczotką (nie drucianą, żeby nie uszkodzić o-ringów, tylko z grubego włosia) i smaruję sprayem.
Nikasil.pl

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » ndz, 14 maja 2006, 07:30

ja uzywam do czyszczenia lancucha o-ring nafty!! nie wolno uzywac benzyny bo podobno moze ropuscic oringi!!
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Awatar użytkownika
EXC rider
VIP
VIP
Posty: 349
Rejestracja: czw, 19 maja 2005, 15:31
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: EXC rider » ndz, 14 maja 2006, 09:40

A co sadzicie o lancuchach X-ringowych i czym one sie roznia od zwyklych o-ringow :?:

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » ndz, 14 maja 2006, 10:22

X-ring jest jeszcze trwalszy, ponieważ gumowe uszczelnienie przylega w dwóch (a nawet więcej miejscach) i przez to jeszcze lepiej zabezpiecza łańcuch przez brudem. Należy pamiętać, że to brud go najbardziej niszczy, a dopiero w drugiej kolejności praca mechaniczna. Chętnie zalożyłbym takiego X-ringa do swojego moto, ale jest drogi, zwykle pow. 350 PLN, ale jest 2x trwalszy od O-ringa, co oznacza, że jest 6x trwalszy od zwykłego łańcucha bez uszczelnień!!!

Zobaczcie jak wygląda schat budowy łańcucha O-ring i X-ring: http://www.didchain.com/xring1.htm
Nikasil.pl

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » ndz, 14 maja 2006, 10:23

tym ze gumka jest w ksztalcie X a nie O i one sa podobno lepsze bo same sie czyszcza
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » ndz, 14 maja 2006, 10:26

Przede wszystkim mniejsze opory tarcia.
Jeżdżę drugi sezon na czeskim o-ringu CZ i wydaję się być o.k. Niczym go nie czyszczę, tylko póki jest ciepły smaruję go psikadłem. Nie wiem jak w MX, bo go prawie nie uprawiam-ale w jeździe enduro sprawdził mi się. Płaciłem za niego u Wójcika 200 PLN.
Ostatnio zmieniony ndz, 14 maja 2006, 10:28 przez gajowy, łącznie zmieniany 1 raz.

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » ndz, 14 maja 2006, 10:26

EXC rider pisze:A co sadzicie o lancuchach X-ringowych i czym one sie roznia od zwyklych o-ringow :?:
Róznią się tylko przekrojem zastosowanego uszczelniacza.
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=103684772

Ja preferuję łańcuch z uszczelniaczem, ale różnica o-ring - x-ring jest jest dla mnie niezauważalna.

Obecnie jeżdżę na X-ringowym EK ze stalowymiaw zębatkami i ten zest wydaje się być dużo gorszy od poprzedniego który kupiłem od Tomka Zycha: łańcuch o-ringowy firmy CZ i zębatki stalowe też chyba CZ co zamnkneło się kwotą 300 zł.
I tak jak gajowy byłem z niego bardzo zadowolony.
Mam jeszcze w zapasie DIDa o-ringowego ale kolejny będzie napewno CZ,
który ma według mnie świetny stosunek cena/trwałość, szczerze polecam.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 14 maja 2006, 17:33

Kiedys w Enduro jeździłem na o i x- ringowych łańcuchach. To prawda, że ich żywotność jest dłuższa, dobrze się nadają do Enduro gdzie robi się masę kilometrów w ciężkich i czesto błotnistych warunkach. Obecnie w 250F używam zwykłego łańcucha CZ Professional bez żadnych gumek. Różnicę widzę taką, że żywotnośc jest ciut krótsza, duuużo mniejsze opory toczenia, nie zabija się brudem, złużywam 3 na sezon. W tak małej pojemności jak 250F ten opór jest znaczący, mało kto jeździ na MX w łańcuchach o-ringowych no może 3% zawodników. Ogólnie polecam zwykły dobry łańcuh, można go kupić za grosze Haidenau Polska.

No i cena zwykłego jest duużo mniejsza od o-ringowego.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

Awatar użytkownika
kapik69
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 235
Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
Motocykl: Honda CR250R 2002
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TUCZNO
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Łańcuch o-ringowy oraz x-ringowy

Post autor: kapik69 » ndz, 14 gru 2008, 21:23

Cześć, dzisiaj podczas jazdy strzelił mi łańcuch (ze starości) i teraz szukałem na allegro nowego i zauważyłem że są łańcuchy o-ringowe (cośtam o nich wiem) ale zobaczyłem też łańcuchy x-ringowe, co to za łańcuchy? Czy są one lepsze od bez oringowych i o-ringowych? Czy warto kupić ten zestaw - http://www.allegro.pl/item500198520_nap ... 5_250.html

???

Proszę o szybką odpowiedź
Pozdrawiam
szukam sponsora... ciekawe czy znajde ;)

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łańcuch o-ringowy oraz x-ringowy

Post autor: ecik » ndz, 14 gru 2008, 21:35

o-ring - większe opory od x-ringa. Wytrzymałość porównywalna. Tak na chłopski rozum to są mniejsze straty na x-ringu niż na o-ringu. Gdy porównamy takiego x-ringa lub o-ringa ze zwykłym to o wiele dłużej wytrzymują. Największą różnicę widać na błocie gdzie zwykły się po prostu wyciąga bardzo szybko a x-ring praktycznie zero!

Jeżeli masz 250 4T, 250 2T lub 450 4T to najlepiej kupić zestaw z łańcuchem x-ringowym (rok przejeździ napewno jak kupisz dobrego x-ringa np. DID VT2).
Jeżeli 125 2T lub 85 2T to zwykły wzmacniany z tego względu, że są zbyt duże opory na x-ringu i o-ringu gdzie czuć dużą różnicę w stracie mocy.

Ten zestaw co podałeś to zwykły łańcuch wzmacniany więc nie wiem skąd ci się zabrał temat z pytaniem x-ring czy o-ring :).

Awatar użytkownika
kapik69
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 235
Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
Motocykl: Honda CR250R 2002
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TUCZNO
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Łańcuch o-ringowy oraz x-ringowy

Post autor: kapik69 » pn, 15 gru 2008, 16:04

Po prostu widziałem na innych aukcjach ten ringi

Ja mam 125 2t, czyli dobrze by było gdybym kupił ten co podałem w aukcji?
szukam sponsora... ciekawe czy znajde ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”