Dohamowanie i zakręt - czyli co i jak
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 46
- Rejestracja: czw, 23 sie 2007, 17:44
- Motocykl: KTM 400 EXC
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: koło Bielska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Jestem kompletnym amatorem i jeżdże tylko enduro. Nigdy nie byłem na torze, a w mojej najbliższej okolicy nie ma dobrego miejsca na poćwiczenie techniki (góry, góry, góry) Mam pytanie: Jak dojeżdżam do zakrętu to siadam na przód dopiero po wyhamowaniu do prędkości z którą chce pokonać zakręt, a zakręt pokonuje juz bez hamowania? Pytam bo mam problem z zakrętami tzn z ich płynnym pokonywaniem. Jak najlepiej ćwiczyć ten element? Na co zwracać uwagę? Pytam bo głównie śmigam sam i nie ma mi kto podpowiedzieć co robie źle. Słyszałem że dociskanie w zakręcie zewnętrznego podnóżka pomaga w utrzymaniu przyczepności tylnego koła. Czy to prawda? PORADŹCIE
KTM 400 EXC 2002
SEZON W PEŁNI
SEZON W PEŁNI
-
- Mistrz prostej
- Posty: 93
- Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
- Motocykl: RM250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Wydaje mi się że byłoby to wykonalne podczas redukcji biegów. Z dużej prędkości zejście na max mały bieg powinno spowodować blokadę koła.
PS Jak jeździłem maluchem to właśnie w ten sposób stawiałem go bokiem w zakrętach (zamiast ręcznego) wprawdzie zabójstwo dla układu napędowego, ale działa, dodatkowo można regulować czas zblokowania kół odpowiednim operowaniem gazem.
UWAGA! manewr nie zalecany w samochodach z przednim napędem, zblokowanie przednich kół spowoduje ślizg przedniej osi i samochód nie będzie reagował na operowanie kierownicą.
PS Jak jeździłem maluchem to właśnie w ten sposób stawiałem go bokiem w zakrętach (zamiast ręcznego) wprawdzie zabójstwo dla układu napędowego, ale działa, dodatkowo można regulować czas zblokowania kół odpowiednim operowaniem gazem.
UWAGA! manewr nie zalecany w samochodach z przednim napędem, zblokowanie przednich kół spowoduje ślizg przedniej osi i samochód nie będzie reagował na operowanie kierownicą.