Molibdenowanie tłoka ?
-
Autor tematuBaRy
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Molibdenowanie tłoka ?
Czy ktoś słyszał lub miał robione molibdenowanie tłoka
Właśnie o takim czyms się dowiedziałem od pewnej firmy która zajmuje się tuningiem i przygotowaniem motocykli do zawodów ale głównie żużlowych.
Ta powłoka molibdenu może być położona na grubość kilku setek co w większości wystarczy zamiast zmiany tłoka na wyższą sekcję i niby po tej operacji tłok jest bardziej wytrzymały.
Po weekendzie będe jeszcze rozmawiał z ta firmą o moim zamówieniu to postaram się dowiedzieć czegoś więcej.
Właśnie o takim czyms się dowiedziałem od pewnej firmy która zajmuje się tuningiem i przygotowaniem motocykli do zawodów ale głównie żużlowych.
Ta powłoka molibdenu może być położona na grubość kilku setek co w większości wystarczy zamiast zmiany tłoka na wyższą sekcję i niby po tej operacji tłok jest bardziej wytrzymały.
Po weekendzie będe jeszcze rozmawiał z ta firmą o moim zamówieniu to postaram się dowiedzieć czegoś więcej.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
BaRy zapytaj się czy tu chodzi o pokrywanie tłoka dwusiarczkiem molibdenu, czy molibdenem w postaci czystej. O pokrywaniu dwusiarczkiem tłoków coś mi się tam obiło o uszy, ale nie potrafię zlokalizować bez grzebania w papierach gdzie i co w trawie piszczy. O grafitowaniu słyszałem i czytałem-to się stosuje.
O pokrywaniu czystym molibdenem nic nie słyszałem.
Właśnie czytam 3 numer pisma "classic auto" i natknąłem się na reklamę firmy HiPeCO z Rzeszowa:
http://www.hipeco.com
Nakładają powłoki metalowo-ceramiczne zmniejszające tarcie i tworzące barierę termiczną-to słowa z ich reklamy, na fotach są m.in tłoki i panewki. Nie wchodziłem jeszcze na ich www, jutro zobaczę ich stronę, teraz nie mam weny do tego. Zobacz sam i oceń czy jest to popelina czy coś wartego uwagi, ja ew. polookam i też coś skrobnę na ten temat.
O pokrywaniu czystym molibdenem nic nie słyszałem.
Właśnie czytam 3 numer pisma "classic auto" i natknąłem się na reklamę firmy HiPeCO z Rzeszowa:
http://www.hipeco.com
Nakładają powłoki metalowo-ceramiczne zmniejszające tarcie i tworzące barierę termiczną-to słowa z ich reklamy, na fotach są m.in tłoki i panewki. Nie wchodziłem jeszcze na ich www, jutro zobaczę ich stronę, teraz nie mam weny do tego. Zobacz sam i oceń czy jest to popelina czy coś wartego uwagi, ja ew. polookam i też coś skrobnę na ten temat.
-
Autor tematuBaRy
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Dzięki gajowy za informacje.
Mój tłok właśnie jest w drodze do niemiec gdzie mają go pokryć tą warstwą którą nazywają HSC3.
Nowe tłoki w CRFach pasuje się na 0,02-0,045 mm ja miłem luz 0,08 mm a dopuszcony limit to 0,18 mm.
Kazałem im nałożyć taką warstwę aby go spasować na 0,03 żeby znów był jak nówka.
Jak go przyślą to podzielę się wrażeniami.
Mój tłok właśnie jest w drodze do niemiec gdzie mają go pokryć tą warstwą którą nazywają HSC3.
Nowe tłoki w CRFach pasuje się na 0,02-0,045 mm ja miłem luz 0,08 mm a dopuszcony limit to 0,18 mm.
Kazałem im nałożyć taką warstwę aby go spasować na 0,03 żeby znów był jak nówka.
Jak go przyślą to podzielę się wrażeniami.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
- Motocykl: Honda CRF450r .05r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Mam pytanie czy w 2suwie mozna by było zrobic takie bajery jak na tej stronce http://www.hipeco.com/rodzaje_powlok.htm Na tłoku żeby nie nagrzewał sie tak i lżej chodził po nicasilu Chyba trfalszy zrobiłby sie cały układ jak sądzicie ? Czy tego w 2t nie mozna zastosować z jakis wzgledów Odpiszcie