Wszystko o kierownicach - Wasze opinie i porady?

Pytania dotyczące problemów z kierownicą, manetkami i całym osprzętem który na niej się znajduje.
ODPOWIEDZ
lukas_CROSS
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 42
Rejestracja: sob, 9 gru 2006, 11:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: lukas_CROSS » ndz, 14 sty 2007, 13:28

Panowie a czym sie różni kiera z poprzeczką od kiery bez poprzeczki... Która bedzie lepsza... ??

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » ndz, 14 sty 2007, 13:42

BEz poprzeczki to jest kierwonica FatBar. Jest ona grubsza i sztywniejsza przez co jest trudnijesza do skrzywnienia a jak nawet to powraca to pierwotnego kształku. FatBar lepszy ;)
pozdr.
RS SERWIS

Pomyk
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 631
Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pomyk » ndz, 14 sty 2007, 14:24

Wszystko Ok,tylko że grube kiery (28,6) też są z poprzeczką,ja kupiłem Renthala fatbara,bez poprzczeki,kiere na do zgięcia :wink:

Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kajec » ndz, 14 sty 2007, 14:31

Ja ma kiere ACERBIS PHS EVOLUTION ...Lata ktoś na tym?? co o niej sądzicie??

kams
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 377
Rejestracja: śr, 15 mar 2006, 13:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa -wawer zb&art
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kams » ndz, 14 sty 2007, 16:23

ehh troche przyczepie sie do seebola ale on sie nieobrazi bo to moj ziom :P

fatbary nie sa sztywniejsze
otóz po to nie maja poprzeczki aby "pracowały"na ladowaniach kierownica sie lekko ugina, i przyjmuje latwiej uderzenia przez to ,kiera z poprzeczka jest sztywna i latwo ja pogiac połąmac -no chyba ze renthal twinwall bo to polaczenie fatbara z zwykła
Obrazek

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » ndz, 14 sty 2007, 18:35

Kams masz racje źle się wyraziłem. Ich celem jest to żeby wracały to pierwotnbego kształtu :wink:
Dzieki za poprawke!

pozdr.
RS SERWIS

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » ndz, 14 sty 2007, 21:23

renthal twinwall
Ja ją mam, bardzo dobra kierownica. Jeździ na niej sam Villopoto czyli musi być dobra. Wraca do pierwotnego stanu, jest nie do złamania. Pozdro

Pływak 22
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pt, 1 gru 2006, 14:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: SOCHACZEW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Pływak 22 » pn, 15 sty 2007, 08:23

MXrool pisze: Najlepsze są te gróbe 28 mm (zazwyczaj bez poprzeczki, wyjątek Renthal TwinWall), wysokość uniwersalna. Za to 22 mm się szybko gną i odradzam odrazu.
Kumpel miał kiere 28 mm jakiejś znanej firmy na "R" 8) zaliczył delikatną glebe i mu się w chińskie osiem wygieła. Miał tak kilka razy. Moja 22 mm nie raz zaliczała cięższe gleby i nie była pogięta. Myśle, że tu też ma znaczenie czy ktoś ma osłony na ręce i jakie...on miał z prętem aluminiowym, ja plastikowe bez wzmocnień. Może sam plastik odkształcając się pochłaniał energię uderzenia.
YZ 250 F
# 22

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » pn, 15 sty 2007, 09:46

Dokładnie Pływak, ja też skrzywiłem Renthala FatBara i jakoś sam nie chciał wrócić do pierwotnego kształtu. :(
Obrazek

Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

Autor tematu
ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » sob, 3 lut 2007, 18:12

to zalezy czy grubosc 28mm czy 22mm. Jezdzilem we Wrzesni na torze jak mialem jeszcze 22mm i raz jak sie wywalilem do skrzywiłem kiere (ona była renthala własnie). Tylko ze we Wrzesni jest twarda powierzchnia ale na 28mm raczej by sie tak nie stalo bo to nie byla taka konkretna gleba tylko raczej taki ślizg.

Jaca
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 80
Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wszystko o kierownicach - Wasze opinie i porady?

Post autor: Jaca » czw, 1 maja 2008, 12:23

A jak wyglądają sprawy z wygodą na danych kierownicach? (przejeździłem na rowerze kawał życia z różnymi kierami i wniosek jest taki, że firma nie ma znaczenia, jeżeli kierownica jest wysokiej klasy (materiał alu 7075, albo 2014, oba dają radę), liczy się przekrój - wytrzymałość i geometria - wygoda)

no i właśnie - przymierzałem się do kilku kierownic, reikona, grubej magury, renthala, sam mam jakiegoś lipnego acerbisa i doszedłem do wniosku, że najwygodniejsza była magura (skrócona do 780mm). Czego szukać (magura była gruba i wysoka), by miało to podobne kąty i było wysokie/średnie (192cm wzrostu), ale raczej na 22mm (ew ma ktoś rysunek techniczny przejściówek 22-28,6 do standardowego wspornika?), żeby mi się na tym dobrze jeździło i żeby nie kosztowało majątku?


tak btw - w rowerze mam kierę 31,8mm średnicy, trzyma się już ze 4 lata, mogliby takie do motorów robić :]
Zaplatam i centruję koła -> PW

Pomyk
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 631
Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wszystko o kierownicach - Wasze opinie i porady?

Post autor: Pomyk » czw, 1 maja 2008, 20:03

Jaca pisze:


tak btw - w rowerze mam kierę 31,8mm średnicy, trzyma się już ze 4 lata, mogliby takie do motorów robić :]
jakby robili to byś wyglądał jak ostatnia łajza, a postawa była by tragiczna,szczególnie ramiona,łokcie,nie wyobrażam sobie tego .... :axe:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kierownice i osprzęt”