Whoops'y - co i jak, żeby prawidłowo przejechać?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 1
- Rejestracja: śr, 18 kwie 2007, 14:02
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Witam
Nie jestem zawodowcem jak wy śmigam sobie dużym enduro Suzuki Dr650 dakar. Latam po wertepach nei po torach ale czytam sobie wasze posty i ucze się techniki. Mam pewien problem , a minowicie podczas jazdy po jakis muldach hopkach jak zwał tak zwal zaczyna mnie mocno rzucać tył podbija co za tym idzie przod traci przyczepności. W momencie gdy proboje chamnowac przodem to automatycznie odkręca mi się manetka gazu. Zamiast zwalniać przyspieszam:) Ni wiem jak temu zapobiec bo kilka razy juz bylezał i to z bolem. Co możecie mi doradzić jak reagować na hopkach gdy przestaje panowac nad sprzętem. Dodam ze moto ważt 160 kilo a ja 130 więc lekkko nei jest...
Pozdrawiam Baleron
Nie jestem zawodowcem jak wy śmigam sobie dużym enduro Suzuki Dr650 dakar. Latam po wertepach nei po torach ale czytam sobie wasze posty i ucze się techniki. Mam pewien problem , a minowicie podczas jazdy po jakis muldach hopkach jak zwał tak zwal zaczyna mnie mocno rzucać tył podbija co za tym idzie przod traci przyczepności. W momencie gdy proboje chamnowac przodem to automatycznie odkręca mi się manetka gazu. Zamiast zwalniać przyspieszam:) Ni wiem jak temu zapobiec bo kilka razy juz bylezał i to z bolem. Co możecie mi doradzić jak reagować na hopkach gdy przestaje panowac nad sprzętem. Dodam ze moto ważt 160 kilo a ja 130 więc lekkko nei jest...
Pozdrawiam Baleron
Jestem wielki jestem łysy i wpier...lam wciąż irysy.
Baleron
Baleron
-
Autor tematuKaze
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1437
- Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
- Motocykl: może kiedyś
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Masz źle wyregulowane zawiesznie przód/tył. Szczekanie gazem nic tu nie pomoże, poczytaj o regulacji zawieszenia lub udaj sie z tym do kogoś kto sie na tym zna.
Było już o tym na forum. Śróba do góry to jest odbicie, śróbka na dole to jest dobicie (rebound/compression). Masz je zarówno w tylnej sprężynie jak i w przednim zawieszeniu (w każdej ladze osobno). W tylnej sprężynie górną śróbe dokręcasz na + czyli w prawo na twardym terenie a jeżeli jest miękko to odkręcasz w lewo na -. Tak samo jest z dolną sróbą tylnej sprężyny gdzie wkręcasz na + jeżeli jest twardy teren i wtedy odbicie jest wolniejsze a kiedy jest miękko to odkręcasz śróbe na - i wtedy jest szybsze odbicie.
Najgorzej wyregulować 1 raz, później to już leci. Z przodem jest podobnie. Masz bardzo dużą mase wiec to też musisz uwzględnić ale reguluj zawieszenie metodą prób i błędów. Bo taka regulacja w garażu nie ma sensu jak nie masz gdzie przetestować.
Było już o tym na forum. Śróba do góry to jest odbicie, śróbka na dole to jest dobicie (rebound/compression). Masz je zarówno w tylnej sprężynie jak i w przednim zawieszeniu (w każdej ladze osobno). W tylnej sprężynie górną śróbe dokręcasz na + czyli w prawo na twardym terenie a jeżeli jest miękko to odkręcasz w lewo na -. Tak samo jest z dolną sróbą tylnej sprężyny gdzie wkręcasz na + jeżeli jest twardy teren i wtedy odbicie jest wolniejsze a kiedy jest miękko to odkręcasz śróbe na - i wtedy jest szybsze odbicie.
Najgorzej wyregulować 1 raz, później to już leci. Z przodem jest podobnie. Masz bardzo dużą mase wiec to też musisz uwzględnić ale reguluj zawieszenie metodą prób i błędów. Bo taka regulacja w garażu nie ma sensu jak nie masz gdzie przetestować.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: czw, 4 maja 2006, 11:54
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Odswierzam temacik i chce pokazac fajny filmik jaka powinna byc zachowana pozycja ciała względem moto na tralkach
http://www.youtube.com/watch?v=VgKA-F4t ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=VgKA-F4t ... re=related
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 34
- Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 14:13
- Motocykl: KTM Sx 125 2003
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
ja sie staram odchylic do tylu i ciagnac kierownice w gore tak zeby nie wpadala w dziury tylko lekko dotykala czubkow powoli trenuje jak na razie jeszcze tyl mi wlatuje w dziury ale i tak duzo szybciej sie je pokonuje unoszac przod (albo trzymajac go po prostu w pozycji poziomej tak zeby nie wpadal w dziury)
-
- Mistrz prostej
- Posty: 75
- Rejestracja: wt, 9 paź 2007, 16:25
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Whoops'y - co i jak, żeby prawidłowo przejechać?
Powiem tak, kto umie jezdzic na upsach na jedym kole, a np mój koles z klubu na 85 jest duzo osób które to potrafia. Ja osobiscie robie tak - odchylam sie do tyłu i równym gazem wpadam w nie i wskakuje na same czubki i jest luzz, wychodze bez szwaku. Oczywsice zdazało sie pojechac na jednym kole ale wiadomo przy moich umiejetnosciach mogło sie to konczyc przeleceniem do tyłu
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 39
- Rejestracja: czw, 14 cze 2007, 22:16
- Motocykl: HONDA CRF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Whoops'y - co i jak, żeby prawidłowo przejechać?
Po przeczytaniu tematu, wnioskuje że latanie whoopsow po 2 (3) jest wolniejsze niz przejscie po ich wierzchołkach? U mnie w Rzeszowie sa dwie sekcje z whoopsami wysokie na 0,5m i długie na prawie dwie długosci motoru, podłoze twarde. Wiec by byc szybszym powininem je brac po wiercholkach niz raczej latac?
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 586
- Rejestracja: ndz, 3 gru 2006, 18:35
- Motocykl: EXC-R 530
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wrocław!
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Whoops'y - co i jak, żeby prawidłowo przejechać?
troche odkopie temat
to są dopiero whoops'y !! Kumpel próbował je przejechać szybko i bezbłędne jednak z marnym skutkiem. Będziemy je znów ćwiczyć w niedziele to zapodam nowy filmik.
http://www.youtube.com/watch?v=LfLQAuxc ... annel_page
to są dopiero whoops'y !! Kumpel próbował je przejechać szybko i bezbłędne jednak z marnym skutkiem. Będziemy je znów ćwiczyć w niedziele to zapodam nowy filmik.
http://www.youtube.com/watch?v=LfLQAuxc ... annel_page
<<WROCŁAWSKI KLUB MOTOCROSSOWY>> DOŁĄCZ DO NAS!
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: sob, 14 mar 2009, 12:15
- Motocykl: bmw g450x
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Whoops'y - co i jak, żeby prawidłowo przejechać?
Z tego co tam widać to to nie są żadne whoopsy, tylko zwykłe małe hopki. Takie się bierze raczej po kilka, a nie leci po wierzchołkach. Najłatwiej najpierw po 2 (z jednej na drugą) przeskakiwać chociażby po to żeby opanować trochę same wyskoki, a z tym widac kiepsko u kolegi na filmie, no i mocniej kolanami koze trzymać
Przy większej szybkości można też takie coś jechać pełnym gazem z przodem lekko w górze i jest dużo łatwiej. Tylko na wysokim biegu bo jak się skonczą obroty w trakcie to będzie bolało...
Przy większej szybkości można też takie coś jechać pełnym gazem z przodem lekko w górze i jest dużo łatwiej. Tylko na wysokim biegu bo jak się skonczą obroty w trakcie to będzie bolało...
-
Autor tematuKaze
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1437
- Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
- Motocykl: może kiedyś
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Whoops'y - co i jak, żeby prawidłowo przejechać?
http://www.youtube.com/watch?v=BL-Tfyxc-_E odpowiedz na każde pytanie. Patrzeć i sie uczyć.
but only the devil responded cause god wasn't there...