Whoops'y - co i jak, żeby prawidłowo przejechać?

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Whoops'y - co i jak, żeby prawidłowo przejechać?

Post autor: Kaze » pt, 5 maja 2006, 22:59

Wydaje mi sie że jest to najtrudniejszy element toru. Jak pokonać prawidłowo tą część toru? Jak ma wyglądać pozycja kierowcy?
but only the devil responded cause god wasn't there...

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » sob, 6 maja 2006, 07:21

To prawda, najtrudniejszy i najbardziej wyczerpujący, właszcza pod koniec wyścigu, gdy brak sił. Poczytajcie jak robi to RC: http://www.motox.com.pl/index.php?optio ... &Itemid=75
Nikasil.pl

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » sob, 6 maja 2006, 12:43

ja pokonuje to w następujący sposób:

I Przesuwam się do tyłu
II Nogi lekko ugięte
II I pulsacyjne dodawanie gazu

kubayz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 18:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: kubayz » ndz, 7 maja 2006, 19:58

A co myslicie o pokonywaniu ich na jednym kole??

Autor tematu
Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » ndz, 7 maja 2006, 21:01

A co myslicie o pokonywaniu ich na jednym kole??
no jasne że tak. Tylko kto tak potrafi w polsce? Bo jakoś ani widu ani słychu. Najpierw lepiej nauczyć sie przelatywac je perfekcyjnie standardowo a później dopiero brać sie za jazde na jednym kółku.
but only the devil responded cause god wasn't there...

kubayz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 18:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: kubayz » ndz, 7 maja 2006, 21:45

http://video.google.com/videoplay?docid ... =motocross

1:22sek jest takie pokonywanie whopsow na jednym kole

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 7 maja 2006, 22:16

eee... czołówka świata to leci po nich jak po prostej. Na naszym poziomie to jest nie do wykonania, ale kto wie. Szczekanie gazem to zła matoda! Poprawna to odpowiedni balans ciała.

Przód się unosi nad garbami a tył zawsze musi być na ziemi, trzeba to ćwiczyć by nie unosił się do góry. To jest poprawna pozycja - przynajmniej tak uczono na zgrupowaniach
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

hormon
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 115
Rejestracja: pt, 1 lip 2005, 02:13
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rawicz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: hormon » ndz, 7 maja 2006, 22:40

Zgadzam sie MXrool pulsowanie gazem nie przynosi oczekiwanych efektow !! Wazne jest tez zeby sprzeta mocno trzymac nogami :!: Nie potrzeba za wiele aby sprzet uciekl nam spod tylka i spierdzielil z toru , wiec trzeba drania trzymac z calych sil kolanami . Metod na pokonywanie Whoopsow jest wiele . Mozna brac po kilka na raz np 2 , 3 , lub przeleciec po wszystkich jak starzy wyjadacze . Whoopsy na kazdym torze sa inne wiec trudno jasno stwierdzic jak najlepiej je pokonywac . Jak whoopsy sa plaskie mozna smialo po nich przeleciec z pelnym gazem , a gdy sa wysokie itp mozna brac po kilka :!:

Co powiecie o tym . Tor w Lesznie :

:arrow: http://www.fly-riders.home.pl/filmy/whoops.avi
Yamaha YZ250f # 53w

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 7 maja 2006, 22:44

Najgorsze są jamy w piachu. W Polsce nie ma whoopsów na torach z MP, nie ma ale są jamy! Je trzeba umieć jechać, skakać się nie da tylko trzeba przejachać. Najgorszy jest łuk w Więcborku z jamami w piachu po ośki. Jamy (50cm) + łuk + piach = jak mi się to podoba :lol:

A ze skakaniem różnie bywa, w Biedrusku są jamy solidne nawet mają ponad metr (czołgowisko). Kiedyś chciałem skakać tak jak hormon mówi, niestety nie wyszło - za mało gazu (jak zawsze :lol: ) i koniec jazdy.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Sierot
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 666
Rejestracja: ndz, 16 kwie 2006, 21:52
Motocykl: KTM SX125 2010
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Socho
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Sierot » czw, 9 lis 2006, 20:02

Najpierw przed wjazdem na taki tor to bym radził ustawić zawiech tak aby dobrze kleił do ziemi dopiero potem zabierać sie do jazdy, bo niemiło sie leci przez kiere jak tył wysadza po takich jamach. A o pozycje niemożemy sie wypowiadać bo każdy jedzie inaczej.
Ważne jest to aby lecieć tą sekcje płynnie i dynamicznie. Takie moje zdanie ale może niemam racji.

Daiman
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 238
Rejestracja: czw, 9 lis 2006, 22:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Płock
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Daiman » pt, 1 gru 2006, 20:59

Wg mnie najważniejsza jest prędkość i balans ciała - im szybciej tym lepiej

Sierot
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 666
Rejestracja: ndz, 16 kwie 2006, 21:52
Motocykl: KTM SX125 2010
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Socho
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Sierot » pt, 1 gru 2006, 21:02

No szybkość i balans bardzo ważne, ale niepojedziemy szybko whoopsów jeśli niepojedziemy ich wierzchołkami czyli tylko tylnie koło ma kontakt z podłozem. Wtedy motor jedzie płynnie a jeśli przód dotyka podłoża wytrąca nas z równowagi i różne żeczy mogą sie dziać.
KTM 125SX '10 :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”