Odkręcająca się dźwignia zmiany biegów...

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » ndz, 23 kwie 2006, 21:41

niema sie co cackac , wez poxipol nawal porzadnie na wiloklin i dokrec dzwignie i juz :x
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

Autor tematu
yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » wt, 25 kwie 2006, 21:27

Wieloklin na wałku jest w 98% nóweczka, prawie nie śmigana. Tylko w miejscu gdzie śrubkę się przykręca to 2 frezy są leciutko ściśnięte.
A dźwignia do wyrzucenia. Gdzie można kupić jakąś bardzo dobrą i w miare tanią? Proszę o pomoc!!!!!!

DO kotmx - na jaki wieloklin ten poxipol nałożyć: na dźwignie czy na wałek? Co to da??

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » wt, 25 kwie 2006, 23:07

yogi pisze:Wieloklin na wałku jest w 98% nóweczka, prawie nie śmigana. Tylko w miejscu gdzie śrubkę się przykręca to 2 frezy są leciutko ściśnięte.
A dźwignia do wyrzucenia. Gdzie można kupić jakąś bardzo dobrą i w miare tanią? Proszę o pomoc!!!!!!

DO kotmx - na jaki wieloklin ten poxipol nałożyć: na dźwignie czy na wałek? Co to da??
Jak kupujesz nową dźwignię to nie cackaj się z klajstrowaniem jakimiś klejami itp.
Wszystko dobrze wyczyść i posmaruj gwint preparatem zapobiegającymi samowykręcanie się to będzie trzymać.

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » śr, 26 kwie 2006, 13:19

to da ze jak przykleisz dzwignie do walka i jeszcze sruby to Ci sie nigdy nieodkreci (nawet jak bedziesz chcial zdjac dzwignie :lol: :lol: )[/quote]
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

Filu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: ndz, 17 kwie 2005, 17:09
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Filu » czw, 27 kwie 2006, 09:22

Niestety te odkręcające się dźwignie to w KTM'ie częsta przypadłośc, wiele razy z tym walczyłem równiez przy pomocy Loctite'a i mimo wszystko czasami się odkręcała (raz nawet na ostatnim kółku zawodów cross country 8) ) Najgorsze jest to, że przekręcić też łatwo się da i zerwać gwint, a od pewnego zdarzenia jestem na to uczulony ;)

Wydaje mi się, że w Yamahach rozwiązanie trzymania dźwignie biegów jest dużo lepsze, tam śrubą ściskamy tak jakby dźwignie, zeby lepiej dociskała do wieloklina w ktm natomiast dociskamy do środka.
Yamha Yz 250F
Części i akcesoria motocyklowe
http://www.forfin.pl

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 27 kwie 2006, 14:54

Mnie sie raz wykręciła, ale to nie jest jak mówisz przypadłość KTMa, bo w Suzuki miałem to samo, a system mocowania jest jak w Yamasze. Wystarczy dobrze odtłuścić gwint, wydmuchać kompresorem, zasmarować KLEJEM DO ŚRUB, dokręcić solidnie (ale bez przegięcia) i problemu nie ma. Ja tak robie i mi się już nic nie odkręca. Albo poprostu jak wymieniamy filtry lub coś robimy przy motorze to wziąść nasadowa ósemkę typu "T" i dokręcić lub sprawdzić.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » czw, 27 kwie 2006, 15:32

u mnie nie ma takiego problemu w mojej yamaszce 8) za to w suzuki od kopa sie odkracala sama to wkrecilem dluzsza srobke i jeszcze nakrecilem nakretke od drugiej strony skrecilem i sie trzyma :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » czw, 27 kwie 2006, 21:27

Faktycznie te preparaty wymagają dobrego odtłuszczenia. Goście od loctite polecili mi do odtłuszczania albo aceton, albo ich specjalną piankę w sprayu-wyżera wszystko, łącznie z nagarem z tłoków i zaworów. To musi zadziałać, nie ma bata.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pt, 28 kwie 2006, 13:45

Do odtłuszczania nie ma nic lepszego jak najtańsza benzyna lakowa. Ja używam spreyu do czyszczenia łańcucha Castrola, który też się opiera głównie na benzynie. Rozpuszcza wszystko, moze nie jest tak super jak ten preparat co mówiłeś gajowy, ale wystarcza i jest tani.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pt, 28 kwie 2006, 15:08

No i skoro mówimy tu o klejeniu, to wypada mi tu zacytować tekst z branży stolarskiej:
"Klej najlepiej trzyma jak go prawie wcale nima"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”