Najlepszy olej do zawieszenia...

Pytania dotyczące płynów, smarów oraz oleji do Twojego motocykla
mario77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 12:25
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mario77 » sob, 22 kwie 2006, 22:03

niewiem na której stronie bo akurat niemam przy sobie, ale jest napisane tłustym drukiem więc nie da się tego ominąć i niezauważyć, powtarza się to kilka razy. poza tym mam dwa manuale jeden original w krzaczki, a drugi kupiony w stanach, ale w obu jest to samo. hehee widzę że chyba masz podobny problem jak ja z przodem. próbowałem na wiele sposobów, gdzieś w gazetce wyczytałem, żeby zmniejszyć olej do minimum i założyć twardsze sprężyny, wtedy będzie lepsz progresja, ale ja oddałem do Bartka i teraz jest cacy.

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » ndz, 23 kwie 2006, 04:02

mario77 pisze:niewiem na której stronie bo akurat niemam przy sobie, ale jest napisane tłustym drukiem więc nie da się tego ominąć i niezauważyć, powtarza się to kilka razy. poza tym mam dwa manuale jeden original w krzaczki, a drugi kupiony w stanach, ale w obu jest to samo. hehee widzę że chyba masz podobny problem jak ja z przodem. próbowałem na wiele sposobów, gdzieś w gazetce wyczytałem, żeby zmniejszyć olej do minimum i założyć twardsze sprężyny, wtedy będzie lepsz progresja, ale ja oddałem do Bartka i teraz jest cacy.
Przestudiuje jeszcze raz ten mój manual kartka po kartce ale może też byc tak, że te manuale różnią się nieco od siebie.
Mam też taki do quada trx 450 z silnikiem co go w CRFach montowali i jest też to ciut inaczej pokazane.

Ale skoro mówicie 5W to wam wierze. :)

CRFe mam od niedawna i nie rozkminiłem do końca tego zawiasu.
Na tor czli tam gdzie jego przeznaczenie wdaje sie wszstko si, skoki tłumi rewelka, nieco daje po łapach na gęstch drobnch nierównościach jak się dobrze nie odwija.
Ale ja nie jeździłem jeszcze tym moto z olejem w lagach takim jaki powinien być czyli 5W, ponieważ poprzedni właściciel zalał cos bardziej gęstego i ja też podczas ostatniej wymian zalałem tym co miałem. :oops:
Zobaczym co teraz będzie.

biker
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: ndz, 23 kwie 2006, 11:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: biker » ndz, 23 kwie 2006, 11:29

witam ja mam podobny problem lecz nie wiem jka wymienic olej w przednich amorkach w hondzie cr 125 z roku okolo 1986r
wiec moze opisze co nieco jak to wyglada te moje amorki moze to w czyms pomoze wiec na gorze amorkow mam zwykle wentylki takie jak sa w rowerze po jednym la lag jest i nie wiem co sie z nimi robi czy tam sie dopompowuje powietrze czy co? czy moze tamtedy sie wlewa olej. moje amorki nie ciekna ale zauwazylem ze tak dziwnie sie zachowuja tzn tak jak by skakaly czyli przepuszczaly cos takiego. na dole tez mama jakas srubke ale sam nie wiem jaka wiem ze cos jest .
powiedzcie mi ile mam wlac tego oleju i jaki to ma byc chodzi mi o oznaczenie i o firme dzieki z aodpowiedz

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » ndz, 23 kwie 2006, 17:42

te wentylki sa od regulacji twardosci zawieszenia (mam tak w xr 200 z 83r). Dopompowujesz kompresorem na takie cisnienie na jakie ci pasuje :wink:
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 23 kwie 2006, 19:14

BaRy pisze:
mario77 pisze:niewiem na której stronie bo akurat niemam przy sobie, ale jest napisane tłustym drukiem więc nie da się tego ominąć i niezauważyć, powtarza się to kilka razy. poza tym mam dwa manuale jeden original w krzaczki, a drugi kupiony w stanach, ale w obu jest to samo. hehee widzę że chyba masz podobny problem jak ja z przodem. próbowałem na wiele sposobów, gdzieś w gazetce wyczytałem, żeby zmniejszyć olej do minimum i założyć twardsze sprężyny, wtedy będzie lepsz progresja, ale ja oddałem do Bartka i teraz jest cacy.
Przestudiuje jeszcze raz ten mój manual kartka po kartce ale może też byc tak, że te manuale różnią się nieco od siebie.
Mam też taki do quada trx 450 z silnikiem co go w CRFach montowali i jest też to ciut inaczej pokazane.

Ale skoro mówicie 5W to wam wierze. :)

CRFe mam od niedawna i nie rozkminiłem do końca tego zawiasu.
Na tor czli tam gdzie jego przeznaczenie wdaje sie wszstko si, skoki tłumi rewelka, nieco daje po łapach na gęstch drobnch nierównościach jak się dobrze nie odwija.
Ale ja nie jeździłem jeszcze tym moto z olejem w lagach takim jaki powinien być czyli 5W, ponieważ poprzedni właściciel zalał cos bardziej gęstego i ja też podczas ostatniej wymian zalałem tym co miałem. :oops:
Zobaczym co teraz będzie.
Szczere to polecam zalanie MOTULem 2-5W, dobra gęstość. W ilości podaniej przez instrukcję. Twardość, może ktoś pomyśli że zła, ale ona jest idealna, do motocrossu również. Gęstość oleju działa na szybkość przyjmowania dziur. Jm żadszy tym szybciej będzie i skuteczniej chodził. Im gęstrzy to amor będzie "ospały". Ktoś pomyśli, że rybę będzie łapać, ale od tego mamy regulacje ciśnienia i odbicia. Więc polecam 2-5W.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

biker
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: ndz, 23 kwie 2006, 11:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: biker » ndz, 23 kwie 2006, 21:53

kotmx pisze:te wentylki sa od regulacji twardosci zawieszenia (mam tak w xr 200 z 83r). Dopompowujesz kompresorem na takie cisnienie na jakie ci pasuje :wink:
aha czyli nie muszez zmieniac zadnego oleju?
czyli jak moze amorki cos sie zle zachowuje to wystarczy dopompowac powietrza i bedzie git? ja jzu kiedys tam prubowalem dopompowac ale potem jak spuscilem troche tergo powietrza to lecial tez olej wraz z powietrzem. bo moje amorki to cos tak skacza tak jak by przerywaly cos w tym stylu wiec zeby to zlikwidowac to musze dopompowac powietrza?

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » ndz, 23 kwie 2006, 22:46

MXrool pisze: Szczere to polecam zalanie MOTULem 2-5W, dobra gęstość. W ilości podaniej przez instrukcję. Twardość, może ktoś pomyśli że zła, ale ona jest idealna, do motocrossu również. Gęstość oleju działa na szybkość przyjmowania dziur. Jm żadszy tym szybciej będzie i skuteczniej chodził. Im gęstrzy to amor będzie "ospały". Ktoś pomyśli, że rybę będzie łapać, ale od tego mamy regulacje ciśnienia i odbicia. Więc polecam 2-5W.
O dzięki wyjaśniłeś moje wątpliwości bo właśnie o tą początkową szybkość reakcji mi chodzi.

biker
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: ndz, 23 kwie 2006, 11:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: biker » pn, 24 kwie 2006, 20:35

kto mi powiec co to jest ze moje przednie amorki jak je nagniatam czyli wciskam przedni hamulec i naciskam na nie to pod koniec tak mi cos uderzwa w nich jak tak by cos przeskakiwalo co to jest co? pomozcie mi co mam zrobic aha moja honda cr 125 jest z roku okolo 1986 i ma wentylki w amorkach przednich i nie wiem tez do czego one sluza i co sie zni i robi czy tam sie dopompowuje cisnienie czy co? ale jak dopompowuje cisnienie to sie robia twardsze a nadal cos wnich stuka tak jka to opisywalem wyzej co mam robic pomocy

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » pn, 24 kwie 2006, 21:22

a moze to lozyska na glowce ramy??
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » pn, 24 kwie 2006, 21:26

Rozebrać i obejrzeć, co się dzieje. Chyba że masz rentgen w oczach :) . I ważna sprawa: powietrza w przednich lagach pompuje się NIEDUŻO- standardowo to jakieś 0,07-0,1 Mpa. I NIE KOMPRESOREM, TYLKO POMPKĄ. Dwa, trzy ruchy pompką wystarczają w zupełności.
Jak nabijecie więcej, to po pierwsze zawias będzie twardy jak kołek, a po drugie przy mocniejszym uderzeniu kołem w ziemię wywali uszczelnienia. Pompując można utwardzać trochę zawieszenie, ale nie zastępować sprężyny powietrzem.

Autor tematu
yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » wt, 25 kwie 2006, 21:30

Przy okazji..
W amorkach mam 2 śrubki do regulacji 1 u góry i 1 na dole(pod spodem)
która jest odbicia a która dobicia?

biker
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: ndz, 23 kwie 2006, 11:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: biker » wt, 25 kwie 2006, 21:51

a tak a propo ktore to sa te lozyska na glowce ramy. no bo mowa o przednim zawieszeniu wiec powiedzcie mi ktopre to te lozyska na glowce ramy.
no ale jak juz pisalem to mi cos stuka w lagach jak nagniote na amorki na wcisnietym hamulcu i jka dogniote do konca to pod koniec tak wlansie mi uderza cos takiego lub stuka nie wiem za bardzo jka to opisac.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”