Wszystko o dyszach?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wszystko o dyszach?

Post autor: ecik » wt, 12 lut 2008, 16:19

Tzn. co ci muli? Hondy mają to do siebie że mają bardzo słaby dół. I skąd ci odrazu przyszło że to od dyszy akurat? Może nie masz zaworu wydechowego lub jest cały czas otwarty.

Powiedz mi skąd wniosek że odrazu dysza?
Jak miałem za dużą dyszę to motor chodził dobrze lecz na dziurach po prostu go zalewało i wyglądało to następująco.

nnnnnnnnnnnn(dziura)uuuuu(przeleciało dziure)nnnnnnnn(znowu dziura)uuuuu itd. :>
Założyłem miejszą i wszystko było w porządku.

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wszystko o dyszach?

Post autor: plazgut » wt, 12 lut 2008, 19:28

Ja u siebie w CR też mam strasznie słaby dół. To nie jest tak jak w innych 2T 125ccm, że jest słaby ale jakoś idzie, u mnie kompletnie nie chce isc. Nie ma mowy o tym, żeby z miejsca podjechać pod małą górkę - musze operować sprzęgłem. Narazie przeczyscilem cały gaźnik i zobaczymy co bedzie. Myślicie, że to może być wina dyszy?
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

Stanley125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: sob, 1 gru 2007, 16:28
Motocykl: brak:(
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wszystko o dyszach?

Post autor: Stanley125 » sob, 16 lut 2008, 21:13

To nie była dysza...
Iglica na maxa podniesiona +jeszcze jakas blaszka podłożona żeby wyżej stała. :rolleyes:
Kto to taki? KAWSAKI

Chłodzin
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: pn, 1 gru 2008, 19:50
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wszystko o dyszach?

Post autor: Chłodzin » pt, 27 lut 2009, 23:03

A jakie dysze należy zamontować do SX-a 125 po zmianie zwyklego dyfuzora na dyfuzor ktm racing??

krecik55
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
Motocykl: KTM SX 150 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztynek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wszystko o dyszach?

Post autor: krecik55 » czw, 26 mar 2009, 12:25

U mnie w Suzie 125 był czyszczony gaźnik i regulowany we wrześniu, do końca sezonu wszystko było OK, teraz po zimie jest coś nie tak, lekko się dławi z dołu a czasami coś przerwie, na wysokich chodzi dobrze. Kumpel mi podpowiadał że to może być za bogada mieszanka i że się przylewa. Co sądzicie ??? Może być tak że jak się zrobi cieplej to wszystko wróci do normy ???
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wszystko o dyszach?

Post autor: ecik » czw, 26 mar 2009, 13:59

Kumpel ma rację. Wszystko uzależnione od pogody.
Jak temperatura będzie normalna to pewnie świeca ci się zrobi ruda czyli taka jak powinna być, a teraz pewnie masz czarną bo dostaje za dużo paliwka i się może przez to dławić.

krecik55
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
Motocykl: KTM SX 150 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztynek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wszystko o dyszach?

Post autor: krecik55 » czw, 26 mar 2009, 14:34

Czyli mogę teraz dać iglice niżej żeby było OK, a jak przyjdzie ciepełko to z powrotem ją do góry ?
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wszystko o dyszach?

Post autor: ecik » czw, 26 mar 2009, 16:23

Teoretycznie tak ale najpierw sprawdź świecę bo to podstawa żeby coś w ogóle ustawiać :P.

bilon2968
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: ndz, 23 lis 2008, 22:16
Motocykl: suzuki RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wszystko o dyszach?

Post autor: bilon2968 » pt, 8 maja 2009, 08:36

Witam
Mam rm 250 roku 94 z gaźnikiem mikuni tm i nie mogę ustawić odpowiedniej mieszanki jest cały czas za bogata czy to może być wina dyszy głównej bo na niej jest numer 370 . Może mi ktoś podpowiedzieć jaka jest oryginalna dysza do tego gaźnika

kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wszystko o dyszach?

Post autor: kfuck » sob, 6 cze 2009, 14:17

witam, podłącze się do tematu
na początek co do wymiaru dysz proponuje zajrzeć do serwisówki.
natomiast sam mam mały problem, mam KTM EXC 250 2t 98' moto z anglii, miesiąc temu wstawiona tuleja i nowy tłok wossner sel A, kompresja 13,5 bar, przelatane 4 baki niestety czuje że jest trochę za słaby, (nie idzie na koło na żadnym z biegów powyżej 1-wszego na przełożeniu 13-50) zawór wydechowy działa, wiec postanowiłem sprawdzić gaźnik, okazało się że dysze są za małe dysza wolnych obrotów 42 powyzej 24*C (powinna byc 45 na obecna pogode 16-24*C) narazie taka pozostała, dysza głowna wymienona ze 170 na 175 (powinna byc 178 ale nie moge dostać) i teraz najważniejsze rozmiar iglicy jest jakiś mega duży tzn powinna być N85C, ja mam wsadzoną N85E która jest dużo szersza niż ta która powinna być,
teraz moje pytanie czy grubość iglicy może mieć wpływ na to że moto nie osiąga pełnej mocy? jest szybki ale jakoś słabo się wkręca i wogule nie stawia go na koło,
dla porównaia jeździłem na EXC 300 tam praktycznie na każdym biegu można orła wywinąć, z kolei 2 kolegów ktorzy jeżdza na crf250 i kxf250 po przesiadce na mojego KTM-a twierdzą że moto jest bardzo mocny (żaden z nich mnie nie jest w sanie dogonić)
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wszystko o dyszach?

Post autor: ecik » ndz, 7 cze 2009, 13:41

A jaki masz kolor świecy?
Jeżeli biały tzn. że faktycznie dostaje za mało paliwa i jeżeli chcesz żeby szła ostro na wysokich to wystarczy wymienić dyszę główną na większą.
Jeżeli natomiast czarna tzn. że za dużo dostaje i też może to być powód, że motor jest słabszy bo nie osiąga max obrotów.

W moim przypadku to się akurat rozregulował gaźnik (zły poziom paliwa) i motor miał cały czas czarną świecę - a dysze to próbowałem wszystkie wymieniać i na końcu po ustawieniu prawidłowego stanu w gaźniku okazało się że na standardowych idzie najlepiej hehehe. Kasa na dysze poszła w las ale zawsze mogą się kiedyś przydać :).

kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wszystko o dyszach?

Post autor: kfuck » wt, 9 cze 2009, 01:03

pokombinowałem dzis z gaznikiem i są juz tego efekty.
na poczatku zmieniłem poziom paliwa na wyższy, (wczesniej mi na postoju przelewalo sie paliwo wiec go zmniejszyłem, ale troche za duzo)
dysze (oprócz tej od wolnych obrotow) sa wg serwisowki na dana pogode i iglica pozostała grubsza niz powinna byc wiec ją podniosłem o jedno naciecie (wg serwisowki ma byc 2 ja dałem na 3)
teraz moto zapier.. duzo lepiej, dobrze sie wkreca, ale jest problem z ktorym sie ciągle borykam od dawna, moto po jeździe na pełnej piz..., po puszczeniu gazu wraca na wolne obroty i chodzi nierowno tzn delikatnie sobie zwiększa obroty i wraca, czasami pomaga male przegazowanie i sie uspokaja, ale nie zawsze to pomaga

teraz mam pytanko co może byc przyczyna takiego zachowania:
1. za mała dysza wolnych obrotów mam rozm. 42 a w temp 16-24*C powinna byc rozm. 45 (wg mnie zbyt mala róznica zeby to miało takie znaczenie)
2. iglica jest porosowana od momentu kiedy jej grubsć jest prawie jednakowa (czyli okolo 3/5 długsci)
3. nieszczelne łączenie dyfuzora z cylinderm
czy któres z tych "usterek" może mieć znaczący wpływ na nierównomierne obroty?
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”