Wszystko o dyszach?
-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wszystko o dyszach?
Tzn. co ci muli? Hondy mają to do siebie że mają bardzo słaby dół. I skąd ci odrazu przyszło że to od dyszy akurat? Może nie masz zaworu wydechowego lub jest cały czas otwarty.
Powiedz mi skąd wniosek że odrazu dysza?
Jak miałem za dużą dyszę to motor chodził dobrze lecz na dziurach po prostu go zalewało i wyglądało to następująco.
nnnnnnnnnnnn(dziura)uuuuu(przeleciało dziure)nnnnnnnn(znowu dziura)uuuuu itd. :>
Założyłem miejszą i wszystko było w porządku.
Powiedz mi skąd wniosek że odrazu dysza?
Jak miałem za dużą dyszę to motor chodził dobrze lecz na dziurach po prostu go zalewało i wyglądało to następująco.
nnnnnnnnnnnn(dziura)uuuuu(przeleciało dziure)nnnnnnnn(znowu dziura)uuuuu itd. :>
Założyłem miejszą i wszystko było w porządku.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wszystko o dyszach?
Ja u siebie w CR też mam strasznie słaby dół. To nie jest tak jak w innych 2T 125ccm, że jest słaby ale jakoś idzie, u mnie kompletnie nie chce isc. Nie ma mowy o tym, żeby z miejsca podjechać pod małą górkę - musze operować sprzęgłem. Narazie przeczyscilem cały gaźnik i zobaczymy co bedzie. Myślicie, że to może być wina dyszy?
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
-
- Mistrz prostej
- Posty: 94
- Rejestracja: sob, 1 gru 2007, 16:28
- Motocykl: brak:(
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wszystko o dyszach?
To nie była dysza...
Iglica na maxa podniesiona +jeszcze jakas blaszka podłożona żeby wyżej stała. :rolleyes:
Iglica na maxa podniesiona +jeszcze jakas blaszka podłożona żeby wyżej stała. :rolleyes:
Kto to taki? KAWSAKI
-
- Mistrz prostej
- Posty: 122
- Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
- Motocykl: KTM SX 150 2009
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztynek
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wszystko o dyszach?
U mnie w Suzie 125 był czyszczony gaźnik i regulowany we wrześniu, do końca sezonu wszystko było OK, teraz po zimie jest coś nie tak, lekko się dławi z dołu a czasami coś przerwie, na wysokich chodzi dobrze. Kumpel mi podpowiadał że to może być za bogada mieszanka i że się przylewa. Co sądzicie ??? Może być tak że jak się zrobi cieplej to wszystko wróci do normy ???
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009
jest - KTM SX 150 2009
-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wszystko o dyszach?
Kumpel ma rację. Wszystko uzależnione od pogody.
Jak temperatura będzie normalna to pewnie świeca ci się zrobi ruda czyli taka jak powinna być, a teraz pewnie masz czarną bo dostaje za dużo paliwka i się może przez to dławić.
Jak temperatura będzie normalna to pewnie świeca ci się zrobi ruda czyli taka jak powinna być, a teraz pewnie masz czarną bo dostaje za dużo paliwka i się może przez to dławić.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 122
- Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
- Motocykl: KTM SX 150 2009
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztynek
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wszystko o dyszach?
Czyli mogę teraz dać iglice niżej żeby było OK, a jak przyjdzie ciepełko to z powrotem ją do góry ?
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009
jest - KTM SX 150 2009
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz, 23 lis 2008, 22:16
- Motocykl: suzuki RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wszystko o dyszach?
Witam
Mam rm 250 roku 94 z gaźnikiem mikuni tm i nie mogę ustawić odpowiedniej mieszanki jest cały czas za bogata czy to może być wina dyszy głównej bo na niej jest numer 370 . Może mi ktoś podpowiedzieć jaka jest oryginalna dysza do tego gaźnika
Mam rm 250 roku 94 z gaźnikiem mikuni tm i nie mogę ustawić odpowiedniej mieszanki jest cały czas za bogata czy to może być wina dyszy głównej bo na niej jest numer 370 . Może mi ktoś podpowiedzieć jaka jest oryginalna dysza do tego gaźnika
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 36
- Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
- Motocykl: EXC 250 '98
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: 3-miasto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wszystko o dyszach?
witam, podłącze się do tematu
na początek co do wymiaru dysz proponuje zajrzeć do serwisówki.
natomiast sam mam mały problem, mam KTM EXC 250 2t 98' moto z anglii, miesiąc temu wstawiona tuleja i nowy tłok wossner sel A, kompresja 13,5 bar, przelatane 4 baki niestety czuje że jest trochę za słaby, (nie idzie na koło na żadnym z biegów powyżej 1-wszego na przełożeniu 13-50) zawór wydechowy działa, wiec postanowiłem sprawdzić gaźnik, okazało się że dysze są za małe dysza wolnych obrotów 42 powyzej 24*C (powinna byc 45 na obecna pogode 16-24*C) narazie taka pozostała, dysza głowna wymienona ze 170 na 175 (powinna byc 178 ale nie moge dostać) i teraz najważniejsze rozmiar iglicy jest jakiś mega duży tzn powinna być N85C, ja mam wsadzoną N85E która jest dużo szersza niż ta która powinna być,
teraz moje pytanie czy grubość iglicy może mieć wpływ na to że moto nie osiąga pełnej mocy? jest szybki ale jakoś słabo się wkręca i wogule nie stawia go na koło,
dla porównaia jeździłem na EXC 300 tam praktycznie na każdym biegu można orła wywinąć, z kolei 2 kolegów ktorzy jeżdza na crf250 i kxf250 po przesiadce na mojego KTM-a twierdzą że moto jest bardzo mocny (żaden z nich mnie nie jest w sanie dogonić)
na początek co do wymiaru dysz proponuje zajrzeć do serwisówki.
natomiast sam mam mały problem, mam KTM EXC 250 2t 98' moto z anglii, miesiąc temu wstawiona tuleja i nowy tłok wossner sel A, kompresja 13,5 bar, przelatane 4 baki niestety czuje że jest trochę za słaby, (nie idzie na koło na żadnym z biegów powyżej 1-wszego na przełożeniu 13-50) zawór wydechowy działa, wiec postanowiłem sprawdzić gaźnik, okazało się że dysze są za małe dysza wolnych obrotów 42 powyzej 24*C (powinna byc 45 na obecna pogode 16-24*C) narazie taka pozostała, dysza głowna wymienona ze 170 na 175 (powinna byc 178 ale nie moge dostać) i teraz najważniejsze rozmiar iglicy jest jakiś mega duży tzn powinna być N85C, ja mam wsadzoną N85E która jest dużo szersza niż ta która powinna być,
teraz moje pytanie czy grubość iglicy może mieć wpływ na to że moto nie osiąga pełnej mocy? jest szybki ale jakoś słabo się wkręca i wogule nie stawia go na koło,
dla porównaia jeździłem na EXC 300 tam praktycznie na każdym biegu można orła wywinąć, z kolei 2 kolegów ktorzy jeżdza na crf250 i kxf250 po przesiadce na mojego KTM-a twierdzą że moto jest bardzo mocny (żaden z nich mnie nie jest w sanie dogonić)
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..
-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wszystko o dyszach?
A jaki masz kolor świecy?
Jeżeli biały tzn. że faktycznie dostaje za mało paliwa i jeżeli chcesz żeby szła ostro na wysokich to wystarczy wymienić dyszę główną na większą.
Jeżeli natomiast czarna tzn. że za dużo dostaje i też może to być powód, że motor jest słabszy bo nie osiąga max obrotów.
W moim przypadku to się akurat rozregulował gaźnik (zły poziom paliwa) i motor miał cały czas czarną świecę - a dysze to próbowałem wszystkie wymieniać i na końcu po ustawieniu prawidłowego stanu w gaźniku okazało się że na standardowych idzie najlepiej hehehe. Kasa na dysze poszła w las ale zawsze mogą się kiedyś przydać .
Jeżeli biały tzn. że faktycznie dostaje za mało paliwa i jeżeli chcesz żeby szła ostro na wysokich to wystarczy wymienić dyszę główną na większą.
Jeżeli natomiast czarna tzn. że za dużo dostaje i też może to być powód, że motor jest słabszy bo nie osiąga max obrotów.
W moim przypadku to się akurat rozregulował gaźnik (zły poziom paliwa) i motor miał cały czas czarną świecę - a dysze to próbowałem wszystkie wymieniać i na końcu po ustawieniu prawidłowego stanu w gaźniku okazało się że na standardowych idzie najlepiej hehehe. Kasa na dysze poszła w las ale zawsze mogą się kiedyś przydać .
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 36
- Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
- Motocykl: EXC 250 '98
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: 3-miasto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wszystko o dyszach?
pokombinowałem dzis z gaznikiem i są juz tego efekty.
na poczatku zmieniłem poziom paliwa na wyższy, (wczesniej mi na postoju przelewalo sie paliwo wiec go zmniejszyłem, ale troche za duzo)
dysze (oprócz tej od wolnych obrotow) sa wg serwisowki na dana pogode i iglica pozostała grubsza niz powinna byc wiec ją podniosłem o jedno naciecie (wg serwisowki ma byc 2 ja dałem na 3)
teraz moto zapier.. duzo lepiej, dobrze sie wkreca, ale jest problem z ktorym sie ciągle borykam od dawna, moto po jeździe na pełnej piz..., po puszczeniu gazu wraca na wolne obroty i chodzi nierowno tzn delikatnie sobie zwiększa obroty i wraca, czasami pomaga male przegazowanie i sie uspokaja, ale nie zawsze to pomaga
teraz mam pytanko co może byc przyczyna takiego zachowania:
1. za mała dysza wolnych obrotów mam rozm. 42 a w temp 16-24*C powinna byc rozm. 45 (wg mnie zbyt mala róznica zeby to miało takie znaczenie)
2. iglica jest porosowana od momentu kiedy jej grubsć jest prawie jednakowa (czyli okolo 3/5 długsci)
3. nieszczelne łączenie dyfuzora z cylinderm
czy któres z tych "usterek" może mieć znaczący wpływ na nierównomierne obroty?
na poczatku zmieniłem poziom paliwa na wyższy, (wczesniej mi na postoju przelewalo sie paliwo wiec go zmniejszyłem, ale troche za duzo)
dysze (oprócz tej od wolnych obrotow) sa wg serwisowki na dana pogode i iglica pozostała grubsza niz powinna byc wiec ją podniosłem o jedno naciecie (wg serwisowki ma byc 2 ja dałem na 3)
teraz moto zapier.. duzo lepiej, dobrze sie wkreca, ale jest problem z ktorym sie ciągle borykam od dawna, moto po jeździe na pełnej piz..., po puszczeniu gazu wraca na wolne obroty i chodzi nierowno tzn delikatnie sobie zwiększa obroty i wraca, czasami pomaga male przegazowanie i sie uspokaja, ale nie zawsze to pomaga
teraz mam pytanko co może byc przyczyna takiego zachowania:
1. za mała dysza wolnych obrotów mam rozm. 42 a w temp 16-24*C powinna byc rozm. 45 (wg mnie zbyt mala róznica zeby to miało takie znaczenie)
2. iglica jest porosowana od momentu kiedy jej grubsć jest prawie jednakowa (czyli okolo 3/5 długsci)
3. nieszczelne łączenie dyfuzora z cylinderm
czy któres z tych "usterek" może mieć znaczący wpływ na nierównomierne obroty?
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..