Wszystko o dyszach?
-
Autor tematuIsbi
- Do odcięcia!
- Posty: 968
- Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myslenice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Wszystko o dyszach?
co daje wymiana dysz ? ktore dysze sie wymienia ? czy mozna wymienic jedna dysze? Prosze o wypowiedzenie sie na ten temat jakiegos mechanika z forum a tacy tu chyba sa ![Wink :wink:](./images/smilies/icon/wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon/wink.gif)
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Zmiana dyszy na inny kaliber powoduje podawanie mniejszej lub większej ilości paliwa. Kaliber należy dostosować do temperatury powietrza, przy dużych różnicach również do wysokości nad poziomem morza. Odpowiedni dobór dysz ma duże znaczenie nie tylko dla pracy silnika ale również dla zużywania się podzespołów. Na przykład tłoka. Kompleksowe strojenie gaźnika nie obejmuej tylko kręcenia śrubką ale również właśnie odpowiedni dobór dysz.
Dysza główna spełnia swoje zadanie przy większych uchyleniach przepustnicy zaś dysza wolnych obrotów jak łatwo się domyślić przy zamkniętej lub lekko uchylonej przepustnicy.
W zimie w jakiejś objętości będzie więcej "cząsteczek powietrza" niż w lecie należy więc zamontować większą dyszę główną aby zrekompensować braki benzyny.
W przypadku dużych wysokości n.p.m. powietrze jest żadsze toteż należy mieszankę zubożyć stosując mniejszą dyszę.
Większe dysze stosuje się także po zamontowaniu "wolnego" wydechu. Nie ingerując w gaźnik po jakimś czasie stosowania takiego wydechu można zaobserwować że świca jest bialutka co oznacza zbyt ubogą mieszanka a co za tym idzie na przykład wypalanie się zaworów. Poprzedni właściciel mojej CZ ustawił zbyt ubogą mieszankę i wykończył w ten sposób tłok. "wypalił" się kawałek. Świeca po tym zdarzeniu była biała.
Dysza główna spełnia swoje zadanie przy większych uchyleniach przepustnicy zaś dysza wolnych obrotów jak łatwo się domyślić przy zamkniętej lub lekko uchylonej przepustnicy.
W zimie w jakiejś objętości będzie więcej "cząsteczek powietrza" niż w lecie należy więc zamontować większą dyszę główną aby zrekompensować braki benzyny.
W przypadku dużych wysokości n.p.m. powietrze jest żadsze toteż należy mieszankę zubożyć stosując mniejszą dyszę.
Większe dysze stosuje się także po zamontowaniu "wolnego" wydechu. Nie ingerując w gaźnik po jakimś czasie stosowania takiego wydechu można zaobserwować że świca jest bialutka co oznacza zbyt ubogą mieszanka a co za tym idzie na przykład wypalanie się zaworów. Poprzedni właściciel mojej CZ ustawił zbyt ubogą mieszankę i wykończył w ten sposób tłok. "wypalił" się kawałek. Świeca po tym zdarzeniu była biała.
Bynajmniej nie przynajmniej! http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
-
Autor tematuIsbi
- Do odcięcia!
- Posty: 968
- Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myslenice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
a jak jest za duza dysza glowna?? bo mi pekla standartowa i wsadzilem wieksza ( mniejsza tesh mam ale dalem wieksza) i teraz sie zastanawiam czy zamawiac standartowa czy mozna na takiej jezdzic co sie bedzie dzialo co sie moze stac itp??
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Może zalewać świece. Jeśli jeździłeś w zimie i było dobrze to teraz na ciepły okres montuj mniejszą. Może trochę ograniczysz spalanie.
Jaki kaliber był początkowo a jakie masz teraz do wyboru?
Jaki kaliber był początkowo a jakie masz teraz do wyboru?
Bynajmniej nie przynajmniej! http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
- Motocykl: Na razie nie ma
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Mistrz prostej
- Posty: 188
- Rejestracja: pn, 24 paź 2005, 00:06
- Motocykl: Suzuki RM 250 K9
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poland East Side
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Grzesiek:
http://www.motox.com.pl/forum/viewtopic ... arna+dysza
Jeśłi dobrze pamietam to moja miała w chwili kupna dyszę 410.
http://www.motox.com.pl/forum/viewtopic ... arna+dysza
Jeśłi dobrze pamietam to moja miała w chwili kupna dyszę 410.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
Re: Wszystko o dyszach?
Honda CR 250: Keihin
standard/slow
1986 - 175/60
1987 - 175/58
1988 - 185/62
1989 - 178/58
1990-1998 - 175/55
1999 - 190/42
2000 - 180/48
2001 - 420/35
Iglica
1986 - 3 oczko od góry
1987-1989 -4
1991 - 3
standard/slow
1986 - 175/60
1987 - 175/58
1988 - 185/62
1989 - 178/58
1990-1998 - 175/55
1999 - 190/42
2000 - 180/48
2001 - 420/35
Iglica
1986 - 3 oczko od góry
1987-1989 -4
1991 - 3
-
- Mistrz prostej
- Posty: 94
- Rejestracja: sob, 1 gru 2007, 16:28
- Motocykl: brak:(
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wszystko o dyszach?
Co wiecie o dyszach do Hondy cr 125 `01?
Podobno mam za duża dawkę bo na niskich sie muli za bardzo:(
Podobno mam za duża dawkę bo na niskich sie muli za bardzo:(
Kto to taki? KAWSAKI