Zawieszenie KTM SM525 w teren - napięcie wstępne i regulacja

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Autor tematu
maciekktm
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: ndz, 9 kwie 2006, 22:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Zawieszenie KTM SM525 w teren - napięcie wstępne i regulacja

Post autor: maciekktm » ndz, 9 kwie 2006, 22:24

Witam,

Posiadam KTMa SMR525 ale mam też do niego duże kółka i hamulec enduro, żeby czasem posmigać sobie delikatnie w terenie. SMR z założenia ma mniejszy skok zawieszeń (exc - 300/335 a SMR 285/310) a zarazem twardsze sprężyny. Właśnie zabieram się za jakieś wstępne ustawienie zawieszenia w teren. Co do napiecia wstępnego sprężyny z tyłu to sprawa jest jasna jak się je sprawdza (w wielu miejscach znalazłem opis) ale nigdzie nie znalazłem metody na ustawienie napiecia wstepnego sprężyn z przodu (mam taka regulację jak w sx). Może ktoś wie czy jest jakaś metoda??
Może ktoś ma jakieś sugestje co do ustawienia zawieszenia SM w teren??
Na pewno muszę zmniejszyć zdecydowanie kompresję i trochę zwiększyć tłumienie - tak mi się przynajmniej wydaje :)

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 12 kwie 2006, 18:05

Ja bym napewno zmniejszył napięcie wstępne w przednich amorach. Jest tam w KTMie taka śruba na klucz płaski u góry amora do tego celu przeznaczona. Nie wiem czy pokrywa amora jest taka jak w SX czy taka jak w EXC, bo w SX jest ta regulacja, a w EXC nie ma. W EXC tą śrubą się odkręca dekiel. Wstępne napięcie zmniejszasz kręcąc w lewo, przejedź pare rundek po polu i zobacz jak sie jedzie. Do jazdy po lesie bym zrobił też wolne odbicie i trochę miękksze amortyzatory byś miał komfort z jazdy.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”