Sprzęgło - problemy z nim związane

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
crossmaniak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: pt, 16 maja 2008, 16:20
Motocykl: 95' kx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Barwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sprzęgło - problemy z nim związane

Post autor: crossmaniak » ndz, 10 sie 2008, 00:08

kubas1994 pisze:ale on jedzie jak jest odpalony i jest na biegu i trzymam sprzegło wcisniete cały czas
No to trzeba było tak odrazu napisać. Bo z tego co pamiętam w poprzednim poście napisałeś, że moto normalnie stoi w miejscu na wysprzęglonym biegu :roll: . Ale mniejsza o to... Chodzi ci o to, że nie mozesz wysprzęglić. A więc musisz najpierw sprawdzić napięcie linki sprzęgła być może jest zbyt luźna i przez to nie wysprzęgla do końca. Jeśli taki zabieg nie przyniesie efektu to sprawdź zużycie tarczek sprzęgłowych. Może sprzęgło zwyczajnie ciągnie przez zuzyte tarcze. pozdr

Malec
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: czw, 11 paź 2007, 10:26
Motocykl: KTM SXF250 2016
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sprzęgło - problemy z nim związane

Post autor: Malec » pt, 22 sie 2008, 09:22

crossmaniak pisze:By stać w miejscu na biegu-sprzęgle trzebabyło przegazować moto (wkręcić na porządne obroty), bo na niskich po wysprzęgleniu i wbiciu biegu zaczynał mimowolnie ruszać.
Mam KTM-a SXF 250 2006
i mam dokładnie identyczną sytuację. Na wolnych obrotach ciągnie, odkręcę gaz, przestaje, po rozgrzaniu oleju jest tak samo.
Poza tym mam jeszcze problem ze zmianą biegów. Zazwyczaj wszystko jest ok, biegi wchodzą delikatnie i gładko, łatwo znaleźć luz, ale niekiedy muszę bardzo mocno naciskać dźwignię zmiany biegów, wręcz "kopać" żeby zmienić bieg, a na luz nie da się wyrzucić. Co może być tego przyczyną?
Co dziwne nie jest to stan ciągły tylko zmienia się. Zazwyczaj zaraz po odpaleniu jest OK a potem z czasem zaczynają się schody i biegi wchodzą coraz ciężej jakby przekładnię coś mechanicznie blokowało.

Że sprzęgło na początku nie wysprzęgla do końca to normalka bo olej zimny ale potem dlaczego tak się dzieje i co z tą skrzynią biegów? Macie może jakieś doświadczenia w tej materii.
Będę wdzięczny za każdą opinię.

Pozdrawiam

GucioMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: wt, 13 maja 2008, 14:58
Motocykl: Suzuki RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sokółka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sprzęgło - problemy z nim związane

Post autor: GucioMX » pt, 26 wrz 2008, 22:54

mialem podobny problem w suzuki rm125
na wcisnietym sprzegle i zapietym biegu moto ruszalo
okazalo sie ze posypalo sie lozysko na wodziku ktory odciaga tarcze
zamiast lozyska zalozylem plastikowa podkladke i wszystko gra ;d
Albo Suzuki, albo nic...

Awatar użytkownika
czak90
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 63
Rejestracja: pt, 27 sty 2006, 09:40
Motocykl: YAMAHA YZ 250
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Grębów/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprzęgło - problemy z nim związane

Post autor: czak90 » sob, 2 maja 2009, 20:33

Hej
mam problem ze sprzeglem w hondzie CR 250 2004 r którą dopiero co zakupiłem.
Moto smigalo fajnie az do pewnego momentu w ktorym sprzeglo zaczelo sie poprostu slizgac(rusza normalnie, dopiero po starcie i dodaniu gazu jedzie jakby na wcisnietym sprzegle) - wlasciciel twierdzil ze tarcze byly wymieniane (stare byly do wgladu). Grubosc tarczek to jakies 3 mm, przekladki 1,5mm. kosz nie ma rowków.Czy mozliwe jest ze tarcze zjechały się dlatego ze np osoba ktora je wymieniala nie zostawila ich w oleju przed zalozeniem ?

zawislak88
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: czw, 9 kwie 2009, 17:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprzęgło - problemy z nim związane

Post autor: zawislak88 » czw, 14 maja 2009, 13:25

witam ostatnio wymienialem pompe magury i nalalem do niej dot 4 po paru jazdach sprzeglo zaniklo a jak odkrecilem odpowietrznik to dot zamieniony byl w budyn tak wygladal plyn powiedcie jak naleje hydrauliczny plyn to bedzie spoko

rydzyk673
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 43
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 16:56
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprzęgło - problemy z nim związane

Post autor: rydzyk673 » pt, 22 maja 2009, 21:06

Malec pisze:
crossmaniak pisze:By stać w miejscu na biegu-sprzęgle trzebabyło przegazować moto (wkręcić na porządne obroty), bo na niskich po wysprzęgleniu i wbiciu biegu zaczynał mimowolnie ruszać.
Mam KTM-a SXF 250 2006
i mam dokładnie identyczną sytuację. Na wolnych obrotach ciągnie, odkręcę gaz, przestaje, po rozgrzaniu oleju jest tak samo.
Poza tym mam jeszcze problem ze zmianą biegów. Zazwyczaj wszystko jest ok, biegi wchodzą delikatnie i gładko, łatwo znaleźć luz, ale niekiedy muszę bardzo mocno naciskać dźwignię zmiany biegów, wręcz "kopać" żeby zmienić bieg, a na luz nie da się wyrzucić. Co może być tego przyczyną?
Co dziwne nie jest to stan ciągły tylko zmienia się. Zazwyczaj zaraz po odpaleniu jest OK a potem z czasem zaczynają się schody i biegi wchodzą coraz ciężej jakby przekładnię coś mechanicznie blokowało.

Że sprzęgło na początku nie wysprzęgla do końca to normalka bo olej zimny ale potem dlaczego tak się dzieje i co z tą skrzynią biegów? Macie może jakieś doświadczenia w tej materii.
Będę wdzięczny za każdą opinię.

Pozdrawiam
Mam dokładnie to samo w swojej CRF 250, rozbierałem juz sprzegło 2 razy i nic ciekawego tam nie znalazłem... fakt. kosz troszke wyrobiony ale nie na tyle zeby sie tarcze klinowały czy cos w tym stylu... w skrzyni mam castrola gps 10w40, teraz zaleje cos innego i dam znac jakie sa efekty

mardek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 89
Rejestracja: sob, 10 maja 2008, 13:05
Motocykl: kx 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kęty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sprzęgło - problemy z nim związane

Post autor: mardek » czw, 25 cze 2009, 16:26

Mam taki problem ze swoim koszem. Za nic nie wiem w jaki sposób zamontować małą zębatkę w koszu sprzęgłowym, tak aby nie było na tym łączeniu luzów ? Chyba, że to ma być luźne, w co wątpie :?


Obrazek


Obrazek

wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprzęgło - problemy z nim związane

Post autor: wardzioch » czw, 25 cze 2009, 16:37

Od czego masz sprzęgło ? i dlaczego nity są pościnane ?
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

mardek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 89
Rejestracja: sob, 10 maja 2008, 13:05
Motocykl: kx 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kęty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sprzęgło - problemy z nim związane

Post autor: mardek » czw, 25 cze 2009, 17:40

Kawasaki kx 250. Nity są jakie były, nic tam nie ruszałem. Co prawda można wyczuć delikatne rowki ale do mojej amatorki wystarcza jescze.

Martwi mnie jednak to łączenie, ponieważ przez to są duże luzy, sprzęgło chodzi strasznie ciężko i hałasuje jak opętane.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1170
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Sprzęgło - problemy z nim związane

Post autor: amator » pt, 26 cze 2009, 11:52

mardek pisze:Kawasaki kx 250. Nity są jakie były, nic tam nie ruszałem. Co prawda można wyczuć delikatne rowki ale do mojej amatorki wystarcza jescze.

Martwi mnie jednak to łączenie, ponieważ przez to są duże luzy, sprzęgło chodzi strasznie ciężko i hałasuje jak opętane.
Wygląda mi że te nity sa zeszlifowane bo ta tarcza/talerz jest juz dorabiana , powinna byc cienka tarcza z blachy 0,8 i zamiast nitów śrubki.
a rowki na koszu jak widać to kolego masz duże i nawet do amatorki będą przeszkadzać

lukass4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 40
Rejestracja: śr, 24 cze 2009, 22:59
Motocykl: Yamaha WR 426
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprzęgło - problemy z nim związane

Post autor: lukass4 » pt, 26 cze 2009, 22:51

zawislak88 pisze:Mam dokładnie to samo w swojej CRF 250, rozbierałem juz sprzegło 2 razy i nic ciekawego tam nie znalazłem... fakt. kosz troszke wyrobiony ale nie na tyle zeby sie tarcze klinowały czy cos w tym stylu... w skrzyni mam castrola gps 10w40, teraz zaleje cos innego i dam znac jakie sa efekty
Miałem tak Samo W WR 426 F ... Tylko ze umnie to był sygnał do zmiany oleju .Poprzedni własciciel wlał pewnie jakąs "siekę" bo teraz zalałem castrol 15W50 i sprzęgło chodzi aż miło.. I wogule Silnik mi sie tak wyciszył ze Tylko słychac wydech . polecam ten olej 48 zł za litr ...:)

kukos
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: sob, 26 lip 2008, 21:49
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprzęgło - problemy z nim związane

Post autor: kukos » ndz, 26 lip 2009, 09:49

Czołem.Mam problem.Jako ,że sprzęgło nie chodziło tak jak należy,czyli było tak jakby miękkie,nie równomierne.Pomyślałem ,że zniweluje ten problem,więc zacząłem grzebać przy lince,ustawiłem tak ,że klamka chodziła tak jak chciałem.Jednak po odpaleniu motoru,sprzęgło jakby nie wysprzęglało.Więc wróciłem do poprzedniego ustawienia,ale teraz motor jedzie normalnie do 3/4 a potem wyję a nie przyspiesza.W czym może tkwić problem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”