Sprzęgło - problemy z nim związane
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: pt, 16 maja 2008, 16:20
- Motocykl: 95' kx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Barwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Sprzęgło - problemy z nim związane
No to trzeba było tak odrazu napisać. Bo z tego co pamiętam w poprzednim poście napisałeś, że moto normalnie stoi w miejscu na wysprzęglonym biegukubas1994 pisze:ale on jedzie jak jest odpalony i jest na biegu i trzymam sprzegło wcisniete cały czas

-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: czw, 11 paź 2007, 10:26
- Motocykl: KTM SXF250 2016
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Sprzęgło - problemy z nim związane
Mam KTM-a SXF 250 2006crossmaniak pisze:By stać w miejscu na biegu-sprzęgle trzebabyło przegazować moto (wkręcić na porządne obroty), bo na niskich po wysprzęgleniu i wbiciu biegu zaczynał mimowolnie ruszać.
i mam dokładnie identyczną sytuację. Na wolnych obrotach ciągnie, odkręcę gaz, przestaje, po rozgrzaniu oleju jest tak samo.
Poza tym mam jeszcze problem ze zmianą biegów. Zazwyczaj wszystko jest ok, biegi wchodzą delikatnie i gładko, łatwo znaleźć luz, ale niekiedy muszę bardzo mocno naciskać dźwignię zmiany biegów, wręcz "kopać" żeby zmienić bieg, a na luz nie da się wyrzucić. Co może być tego przyczyną?
Co dziwne nie jest to stan ciągły tylko zmienia się. Zazwyczaj zaraz po odpaleniu jest OK a potem z czasem zaczynają się schody i biegi wchodzą coraz ciężej jakby przekładnię coś mechanicznie blokowało.
Że sprzęgło na początku nie wysprzęgla do końca to normalka bo olej zimny ale potem dlaczego tak się dzieje i co z tą skrzynią biegów? Macie może jakieś doświadczenia w tej materii.
Będę wdzięczny za każdą opinię.
Pozdrawiam
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 44
- Rejestracja: wt, 13 maja 2008, 14:58
- Motocykl: Suzuki RM 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sokółka
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Sprzęgło - problemy z nim związane
mialem podobny problem w suzuki rm125
na wcisnietym sprzegle i zapietym biegu moto ruszalo
okazalo sie ze posypalo sie lozysko na wodziku ktory odciaga tarcze
zamiast lozyska zalozylem plastikowa podkladke i wszystko gra ;d
na wcisnietym sprzegle i zapietym biegu moto ruszalo
okazalo sie ze posypalo sie lozysko na wodziku ktory odciaga tarcze
zamiast lozyska zalozylem plastikowa podkladke i wszystko gra ;d
Albo Suzuki, albo nic...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 63
- Rejestracja: pt, 27 sty 2006, 09:40
- Motocykl: YAMAHA YZ 250
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Grębów/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprzęgło - problemy z nim związane
Hej
mam problem ze sprzeglem w hondzie CR 250 2004 r którą dopiero co zakupiłem.
Moto smigalo fajnie az do pewnego momentu w ktorym sprzeglo zaczelo sie poprostu slizgac(rusza normalnie, dopiero po starcie i dodaniu gazu jedzie jakby na wcisnietym sprzegle) - wlasciciel twierdzil ze tarcze byly wymieniane (stare byly do wgladu). Grubosc tarczek to jakies 3 mm, przekladki 1,5mm. kosz nie ma rowków.Czy mozliwe jest ze tarcze zjechały się dlatego ze np osoba ktora je wymieniala nie zostawila ich w oleju przed zalozeniem ?
mam problem ze sprzeglem w hondzie CR 250 2004 r którą dopiero co zakupiłem.
Moto smigalo fajnie az do pewnego momentu w ktorym sprzeglo zaczelo sie poprostu slizgac(rusza normalnie, dopiero po starcie i dodaniu gazu jedzie jakby na wcisnietym sprzegle) - wlasciciel twierdzil ze tarcze byly wymieniane (stare byly do wgladu). Grubosc tarczek to jakies 3 mm, przekladki 1,5mm. kosz nie ma rowków.Czy mozliwe jest ze tarcze zjechały się dlatego ze np osoba ktora je wymieniala nie zostawila ich w oleju przed zalozeniem ?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: czw, 9 kwie 2009, 17:19
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprzęgło - problemy z nim związane
witam ostatnio wymienialem pompe magury i nalalem do niej dot 4 po paru jazdach sprzeglo zaniklo a jak odkrecilem odpowietrznik to dot zamieniony byl w budyn tak wygladal plyn powiedcie jak naleje hydrauliczny plyn to bedzie spoko
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 43
- Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 16:56
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprzęgło - problemy z nim związane
Mam dokładnie to samo w swojej CRF 250, rozbierałem juz sprzegło 2 razy i nic ciekawego tam nie znalazłem... fakt. kosz troszke wyrobiony ale nie na tyle zeby sie tarcze klinowały czy cos w tym stylu... w skrzyni mam castrola gps 10w40, teraz zaleje cos innego i dam znac jakie sa efektyMalec pisze:Mam KTM-a SXF 250 2006crossmaniak pisze:By stać w miejscu na biegu-sprzęgle trzebabyło przegazować moto (wkręcić na porządne obroty), bo na niskich po wysprzęgleniu i wbiciu biegu zaczynał mimowolnie ruszać.
i mam dokładnie identyczną sytuację. Na wolnych obrotach ciągnie, odkręcę gaz, przestaje, po rozgrzaniu oleju jest tak samo.
Poza tym mam jeszcze problem ze zmianą biegów. Zazwyczaj wszystko jest ok, biegi wchodzą delikatnie i gładko, łatwo znaleźć luz, ale niekiedy muszę bardzo mocno naciskać dźwignię zmiany biegów, wręcz "kopać" żeby zmienić bieg, a na luz nie da się wyrzucić. Co może być tego przyczyną?
Co dziwne nie jest to stan ciągły tylko zmienia się. Zazwyczaj zaraz po odpaleniu jest OK a potem z czasem zaczynają się schody i biegi wchodzą coraz ciężej jakby przekładnię coś mechanicznie blokowało.
Że sprzęgło na początku nie wysprzęgla do końca to normalka bo olej zimny ale potem dlaczego tak się dzieje i co z tą skrzynią biegów? Macie może jakieś doświadczenia w tej materii.
Będę wdzięczny za każdą opinię.
Pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 89
- Rejestracja: sob, 10 maja 2008, 13:05
- Motocykl: kx 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kęty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Sprzęgło - problemy z nim związane
Mam taki problem ze swoim koszem. Za nic nie wiem w jaki sposób zamontować małą zębatkę w koszu sprzęgłowym, tak aby nie było na tym łączeniu luzów ? Chyba, że to ma być luźne, w co wątpie





-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprzęgło - problemy z nim związane
Od czego masz sprzęgło ? i dlaczego nity są pościnane ?
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 89
- Rejestracja: sob, 10 maja 2008, 13:05
- Motocykl: kx 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kęty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Sprzęgło - problemy z nim związane
Kawasaki kx 250. Nity są jakie były, nic tam nie ruszałem. Co prawda można wyczuć delikatne rowki ale do mojej amatorki wystarcza jescze.
Martwi mnie jednak to łączenie, ponieważ przez to są duże luzy, sprzęgło chodzi strasznie ciężko i hałasuje jak opętane.
Martwi mnie jednak to łączenie, ponieważ przez to są duże luzy, sprzęgło chodzi strasznie ciężko i hałasuje jak opętane.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Sprzęgło - problemy z nim związane
Wygląda mi że te nity sa zeszlifowane bo ta tarcza/talerz jest juz dorabiana , powinna byc cienka tarcza z blachy 0,8 i zamiast nitów śrubki.mardek pisze:Kawasaki kx 250. Nity są jakie były, nic tam nie ruszałem. Co prawda można wyczuć delikatne rowki ale do mojej amatorki wystarcza jescze.
Martwi mnie jednak to łączenie, ponieważ przez to są duże luzy, sprzęgło chodzi strasznie ciężko i hałasuje jak opętane.
a rowki na koszu jak widać to kolego masz duże i nawet do amatorki będą przeszkadzać
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 40
- Rejestracja: śr, 24 cze 2009, 22:59
- Motocykl: Yamaha WR 426
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprzęgło - problemy z nim związane
Miałem tak Samo W WR 426 F ... Tylko ze umnie to był sygnał do zmiany oleju .Poprzedni własciciel wlał pewnie jakąs "siekę" bo teraz zalałem castrol 15W50 i sprzęgło chodzi aż miło.. I wogule Silnik mi sie tak wyciszył ze Tylko słychac wydech . polecam ten olej 48 zł za litr ...zawislak88 pisze:Mam dokładnie to samo w swojej CRF 250, rozbierałem juz sprzegło 2 razy i nic ciekawego tam nie znalazłem... fakt. kosz troszke wyrobiony ale nie na tyle zeby sie tarcze klinowały czy cos w tym stylu... w skrzyni mam castrola gps 10w40, teraz zaleje cos innego i dam znac jakie sa efekty

-
- Mistrz prostej
- Posty: 62
- Rejestracja: sob, 26 lip 2008, 21:49
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprzęgło - problemy z nim związane
Czołem.Mam problem.Jako ,że sprzęgło nie chodziło tak jak należy,czyli było tak jakby miękkie,nie równomierne.Pomyślałem ,że zniweluje ten problem,więc zacząłem grzebać przy lince,ustawiłem tak ,że klamka chodziła tak jak chciałem.Jednak po odpaleniu motoru,sprzęgło jakby nie wysprzęglało.Więc wróciłem do poprzedniego ustawienia,ale teraz motor jedzie normalnie do 3/4 a potem wyję a nie przyspiesza.W czym może tkwić problem?