Zawór wydechowy
-
Autor tematuMotocross_Świebodzin
- Mistrz prostej
- Posty: 127
- Rejestracja: czw, 1 wrz 2005, 22:12
- Motocykl: Yz250f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Zawór wydechowy
Czy zawór powinien mieć jakies luzy ?? ile moze kosztowac zawór wydechowy do yz125 99r ?? mój już hyba dozył końca chciałem go załozyc do nowego cylindra ale ma luzy duze.
Yamaha Yz250f 06 - Zajebista Furaa:)
Yamaha Yz 125 99 - Remonty i remonty
Yamaha Yz 125 99 - Remonty i remonty
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Isbi, mowa jest o zaworze wydechowym do 2T a nie o zaworach w głowicy.
Przy wylocie spalin występują zjawiska falowe, które dają pożądany efekt w momencie tzw rezonansowej prędkości obrotowej silnika. W tym momencie płukanie jest najskuteczniejsze. Tą prędkość obotową można zmieniać dostrajając odpowiednio wydech do warunków pracy czyli do prędkości obotowej. Szczególnie chodzi o zmianę przekroju przewodu wylotowego. Zawór wydechowy właśnie ten przekrój zmienia.
Są różne typy zaworów choć nie wiem czy teraz nie stosuje się jednego rodzaju. W każdym razie była tez konstrukcja Suzuki, w której to przy oknie wylotowym była dodatkowa komora, włączana i wyłaczana z obiegu spalin zależnie od prędkości obrotowej. Rotax stosował zawór który pracował samoczynnie pod wpływem zmian ciśnienia przy oknie wylotowym.
Nie mam pewności ale chyba najpopularnijszy jest system Yamahy (YVPS - Yamaha Power Valve System) czyli walec z odpowiednim wycięciem który zaleznie od kąta obrotu przysłania kanał wylotowy.
Chętnie bym się dowiedział czy teraz wszystkie firmy stosują ten walec.
Zdaje sie że np. Kawasaki właśnie taki system stosuje, a przynajmniej pokrewny więc reszta stawki pewnie także.
Efektem działania zaworu jest przyrost mocy w niskich i średnich prędkościach obrotowych. Na najwyższych obrotach zawór pozostaje w pełni otwarty toteż tam nie ma zmian w mocy względem sytuacji gdyby tego zawory nie było.
Przy wylocie spalin występują zjawiska falowe, które dają pożądany efekt w momencie tzw rezonansowej prędkości obrotowej silnika. W tym momencie płukanie jest najskuteczniejsze. Tą prędkość obotową można zmieniać dostrajając odpowiednio wydech do warunków pracy czyli do prędkości obotowej. Szczególnie chodzi o zmianę przekroju przewodu wylotowego. Zawór wydechowy właśnie ten przekrój zmienia.
Są różne typy zaworów choć nie wiem czy teraz nie stosuje się jednego rodzaju. W każdym razie była tez konstrukcja Suzuki, w której to przy oknie wylotowym była dodatkowa komora, włączana i wyłaczana z obiegu spalin zależnie od prędkości obrotowej. Rotax stosował zawór który pracował samoczynnie pod wpływem zmian ciśnienia przy oknie wylotowym.
Nie mam pewności ale chyba najpopularnijszy jest system Yamahy (YVPS - Yamaha Power Valve System) czyli walec z odpowiednim wycięciem który zaleznie od kąta obrotu przysłania kanał wylotowy.
Chętnie bym się dowiedział czy teraz wszystkie firmy stosują ten walec.
Zdaje sie że np. Kawasaki właśnie taki system stosuje, a przynajmniej pokrewny więc reszta stawki pewnie także.
Efektem działania zaworu jest przyrost mocy w niskich i średnich prędkościach obrotowych. Na najwyższych obrotach zawór pozostaje w pełni otwarty toteż tam nie ma zmian w mocy względem sytuacji gdyby tego zawory nie było.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: sob, 14 lip 2007, 21:56
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zawór wydechowy
Witam! Jaka może być przyczyna nie otwierania się zaworu, motorek to ktm 250 sx 07r. Jaka powinna być neutralna pozycja tej dźwigienki co znajduje się w dekielku na cyilndrze?