koło - szprychy i obręcz
-
Autor tematuJaca
- Mistrz prostej
- Posty: 80
- Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
koło - szprychy i obręcz
Cześć,
ze względu na nieprzewidziane okoliczności będę musiał wymienić przednią obręcz, więc przy okazji przypajacuję sobie co nieco z piastą i szprychami (wyszoruję to i to i być może pomaluję piastę).
Tu właśnie pojawia się problem - w kołach rowerowych szprychy nie lubią być wyciągane i wsadzane (przede wszystkim w inne miejsce, niż zajmowały przy pierwszym zaplocie), czy w motorze tez tak jest?
druga sprawa - obręcz - stara pękła i muszę kupić coś nowego. Na necie widziałem tego niewiele, excel i jeszcze chyba jedna marka. Co najlepiej brać?
Czym różnią się obręcze w różnych modelach (poza ilością szprych)? Czy chodzi o średnicę osadzenia nypli na obręczy, czy może są jeszcze jakieś różnice, ew. nie ma żadnych i nie trzeba się zastanawiać nad długością szprych?
Po trzecie - malowanie piasty - jak to zrobić? Jakieś specjalne podkłady, lakiery?
pozdr
ze względu na nieprzewidziane okoliczności będę musiał wymienić przednią obręcz, więc przy okazji przypajacuję sobie co nieco z piastą i szprychami (wyszoruję to i to i być może pomaluję piastę).
Tu właśnie pojawia się problem - w kołach rowerowych szprychy nie lubią być wyciągane i wsadzane (przede wszystkim w inne miejsce, niż zajmowały przy pierwszym zaplocie), czy w motorze tez tak jest?
druga sprawa - obręcz - stara pękła i muszę kupić coś nowego. Na necie widziałem tego niewiele, excel i jeszcze chyba jedna marka. Co najlepiej brać?
Czym różnią się obręcze w różnych modelach (poza ilością szprych)? Czy chodzi o średnicę osadzenia nypli na obręczy, czy może są jeszcze jakieś różnice, ew. nie ma żadnych i nie trzeba się zastanawiać nad długością szprych?
Po trzecie - malowanie piasty - jak to zrobić? Jakieś specjalne podkłady, lakiery?
pozdr
-
- Mistrz prostej
- Posty: 91
- Rejestracja: pn, 11 gru 2006, 19:28
- Motocykl: RM 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głuszyca
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
Autor tematuJaca
- Mistrz prostej
- Posty: 80
- Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
a jak ma się sprawa ze szprychami i ich długością/innymi czynnikami wpływającymi na kompatybilność z obręczą i piastą? Malować nie będę :] ale chciałbym wiedzieć czego spodziewać się przy zaplataniu koła.
Najlepiej byłoby chyba, gdybym kupił nowe szprychy, bo stare pamiętają jeszcze chyba czasy salonu (motor 93 rok), ale 10zł za sztukę to jak dla mnie przesada.
Najlepiej byłoby chyba, gdybym kupił nowe szprychy, bo stare pamiętają jeszcze chyba czasy salonu (motor 93 rok), ale 10zł za sztukę to jak dla mnie przesada.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz, 18 lis 2007, 17:26
- Motocykl: Suzuki RM 250/F2 DOG/ 525 EXC
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zamość
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ja tam bym piasty nie malował bardzo bo jężeli farba osadzi się w dziurkach na szprych to się będoł źle układać (jeżeli już to trzeba pozatykać koreczkami). A jeżeli chodzi o szpryczh to ja musiałem wymienić 12 w jedym kole ale nie żałuje pieniędzy przynajmniej mam pewność że jest tip top.
Jam mam excel takasago i mam pęknięty rant ale narazie smigam na niej (już raz była spawana ale teraz w innym miejscu pyncła )
Pozdrawiam
Jam mam excel takasago i mam pęknięty rant ale narazie smigam na niej (już raz była spawana ale teraz w innym miejscu pyncła )
Pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 114
- Rejestracja: pt, 23 gru 2005, 22:17
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdansk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
Autor tematuJaca
- Mistrz prostej
- Posty: 80
- Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: koło - szprychy i obręcz
Dobra, sezon się zaczyna, powoli wszystko się zrobiło, jest obręcz, piasta czeka na malowanie i... no właśnie, nie wiem jak wyciągnąć łożyska - jakieś sugestie?
jeszcze przy okazji taka sprawa - miałem krzywą dźwignię hamulca tylnego, prostowałem i ostatecznie muszę ją wymienić. Jak to się fachowo nazywa, bo nie wiem nawet czego szukać po sklepach?
jeszcze przy okazji taka sprawa - miałem krzywą dźwignię hamulca tylnego, prostowałem i ostatecznie muszę ją wymienić. Jak to się fachowo nazywa, bo nie wiem nawet czego szukać po sklepach?
Zaplatam i centruję koła -> PW