Zeskok z "blatu" - co i jak zrobić

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Zeskok z "blatu" - co i jak zrobić

Post autor: Kaze » czw, 23 mar 2006, 21:45

Mam takie pytanie. Jak zeskakiwać z blatów??? Bo kiedyś zaliczyłem nieprzyjemny upadek zeskakując z wysokości ok 1m. Czy trzeba zachować stałą prędkość tak jak na hopach?? Bo wydaje mi sie że przyśpieszałem i dlatego poleciałem na plecy. Zauważyłem na filmie Crusty Demons od Dirt 10 że jakiś koleś miał dokładnie taki sam wypadek jak ja tylko że z większej wysokości i złamaj noge, a ja nic. Również podniosło go na blacie. Pozdro i dzieki za pomoc.
but only the devil responded cause god wasn't there...

FIC
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 59
Rejestracja: sob, 26 lis 2005, 23:40
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: FIC » czw, 23 mar 2006, 21:55

wazne jest zeby utrzymywac moto na rownym poziomie wczasie zeskoku czyli rowny najazd,ale przy wysokosci 1m to nie ma sie zbytnio co zastanawiac 1m to jest wysokosc "duzej" muldy.Zalezy tez jaki jest teren gdzie upadasz czy płaski czy pochyły.
CRF 450

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 23 mar 2006, 21:56

Ja osobiście zachowuję tą samą sylwetkę na zeskoku co i na jeździe na w prost. Podchodzę do tego tak jak do zwykłej prostej, czyli cały czas gaz już przed zeskokiem. Takie jak by zęby czy cuś podobnego. Nie daleko Łodzi jest tor gdzie jest wysoki blat i już od zakrętu trzymam gaz do oporu i z takim gazem najeżdzam. Ląduję normalnie na dwa koła, daleko i lecę dalej.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

FIC
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 59
Rejestracja: sob, 26 lis 2005, 23:40
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: FIC » czw, 23 mar 2006, 21:59

Dokładnie, nie ma co sie zastanawiac w takim przypadku poprostu jedziesz jakby uskoku nie było :D
CRF 450

Maciek cr
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 20
Rejestracja: czw, 4 sie 2005, 14:01
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Maciek cr » sob, 25 mar 2006, 16:40



chiba chodzi o coś takiego

zibicross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 227
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bulowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zibicross » sob, 25 mar 2006, 18:41

FIC pisze:Dokładnie, nie ma co sie zastanawiac w takim przypadku poprostu jedziesz jakby uskoku nie było :D
Dokładnie!!najlepiej zamkinj oczy i heja do przodu ile fabryka dała!!najlepszy sposób na trudne sytuacje!!hehehe:):):):)
MoTocroSS ruleZzZ...............:)

e-mail: zibiktm@o2.pl
gg: 8402699

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » sob, 25 mar 2006, 18:43

przed zeskokiem dodajesz leciutko gazu (oczywisnie nie za duzo) wtedy przednie kolo nie wpadnie tak odrazu
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

Awatar użytkownika
EXC rider
VIP
VIP
Posty: 349
Rejestracja: czw, 19 maja 2005, 15:31
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: EXC rider » sob, 25 mar 2006, 19:28

kotmx pisze:przed zeskokiem dodajesz leciutko gazu (oczywisnie nie za duzo) wtedy przednie kolo nie wpadnie tak odrazu
Albo odchyl sie do tylu

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » sob, 25 mar 2006, 19:30

Zrób tak jak mówiłem, więc jedź na ten uskok bez odpuszczania gazu. Cały czas full jak była by to prosta, to jest najlepsze wyjście. Kiedyś jak jeszcze cienko jeździłem to przejeżdzałem, a teraz lece i nie wnikam. Sylwetka zachowana taka jak na prostej, czyli neutralana bez odchyleń i nie szarpiemy za kierownicę. Prowadzimy motor luźno.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » sob, 25 mar 2006, 20:18

ja zawsze dodaje wiece gazu przed tym bo tak jak na prostej to leci sie na dziobek!!!
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » wt, 5 gru 2006, 14:55

Dokładnie dokładnie.Ja tez jestem za tym ze gazu trzeba nieco dodac:)

Miałem kiedys przykry incydent ,co prawda nie na cross"ie ale na zwykłej ETZ 150:) Był to blat,ok 1m a za nim takie schody i ja w ostatniej chwili sie rozmysliłem, i juz było za poozno:( Efetk taki ze pekł karter silnika,wygiete kolanka od wydechu no i ja obsrany:))Dobre czasy:)

Pozdrawiam
FGH98

TIJO
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 450
Rejestracja: śr, 28 cze 2006, 19:14
Motocykl: Yamaha Yz250f 08 WHITE
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zabór
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: TIJO » wt, 5 gru 2006, 15:02

Prosta zasada Gaz na maxa i niech się dzieje co chce :D :lol:
Name: TIJO
Bike: Yamaha YZ250f
Team: Cross Team Zielona Góra
Sponsors: P.W Magma , Athon

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”