Czy jazda po wsiach jest bezpieczna?

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
rydzyk673
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 43
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 16:56
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy jazda po wsiach jest bezpieczna?

Post autor: rydzyk673 » czw, 13 sie 2009, 21:45

Mam doświadczenie w tej sprawie więc się wypowiem. Jeździliśmy we troje po lesie państwowym. Wszystko było ok, aż w końcu jak podjechaliśmy pod nasze auto, którym przywieźliśmy motory, policja na nas już czekała... Nie mieliśmy żadnych papierów, oc itp. Policja sie pojawiła bo ludzie nas podali... Policja zrobiła nam sprawę w sądzie... Poszli nam na ręke mówiac, ze poczekają pare dni jak wyrobimy oc na crosy to nie będą wysyłać sprawy do funduszu gwarancyjnego... Zeszłem wszytkich ubezpieczycieli i dowiedziałem się, że nie NIE MOZNA ubezpieczyć crosa! Jedna babka chciała mnie ubezpieczyć jako poj. wolnobierzacy... Policjant powiedział, że jak by tak zrobiła to zamknał by jz razem ze mnz i potem jak sam pózniej sprawdził potwierdził, że faktycznie nie da się ubezpieczyć crosa! Sprawa miała być w sądzie ale po znajomości dostaliśmy po 100 zł mandatu. Jeden kolega z racji, że miał ponizej 17 lat jego sprawa została skierowana do sądu rodzinnego.

coobah
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: czw, 4 cze 2009, 13:07
Motocykl: to fajna rzecz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Transplantacja
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy jazda po wsiach jest bezpieczna?

Post autor: coobah » pt, 14 sie 2009, 09:27

To ja sie jeszcze, dla scislosci, zapytam...
Mieliscie wszyscy "prawka" na motocykl? (Zakladam oczywiscie, ze pojemnosci skokowe motocykli wynosily ponad 50ccm)

rydzyk673
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 43
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 16:56
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy jazda po wsiach jest bezpieczna?

Post autor: rydzyk673 » pt, 14 sie 2009, 20:00

tylko ja miałem prawko na motor ale to wcale nie polepszało mojej sytuacji w stosunku do innych kolegów. bardziej ich interesowało OC którego jak sie okazało potem NIEMA SZANS wykupic na crosa. mozna wykupic ubezpieczenie takie jak sie na zawody kupuje... odpowiedzialnosci cywilnej z właczeniem sportów niebezpiecznych typu motocross. ale policje takie cos nie interesuje.... musiało by byc w tym ubezpieczeniu wbity nr ramy czego sie nieda zrobic....

triko
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 41
Rejestracja: pt, 19 wrz 2008, 22:44
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: podhale
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy jazda po wsiach jest bezpieczna?

Post autor: triko » pt, 14 sie 2009, 21:55

Dziwnych tych ubezpieczycieli macie :shock: ,ja poszedłem do pierwszego lepszego agenta i odszczała ubezpieczył mi yz. Nie było żadnego problemu, tylko kazał mi umowe kupna pokazać i zrobione \:D/

rydzyk673
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 43
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 16:56
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy jazda po wsiach jest bezpieczna?

Post autor: rydzyk673 » sob, 15 sie 2009, 08:18

teraz pokaz to ubezpieczenie policjantowi to cie zamknie razem z tym ubezpieczycielem :D w razie wypadku niedostaniesz ani grosza z ubezpieczenia bo jes ono poprostu w niewłasciwy sposób zawarte...... powtarzam kolejny raz.... niema szans ubezpieczyc w legalny sposób crossa.

triko
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 41
Rejestracja: pt, 19 wrz 2008, 22:44
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: podhale
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy jazda po wsiach jest bezpieczna?

Post autor: triko » sob, 15 sie 2009, 12:44

Tak sie składa że policjant mi powiedział co i jak :finga: jak masz oc to ich nie interesuje z kąd,tylko czy jest na pojazd którym się poruszasz,musi być wbity nr ramy.W razie kontroli masz 2500 zł w kieszeni bo nie zgłaszają tego do funduszu gwarancyjnego

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Czy jazda po wsiach jest bezpieczna?

Post autor: pytlar » śr, 21 paź 2009, 10:41

lukasz_eu pisze:

"ZANIM ROZPOCZNIESZ JAZDĘ WYCZYNOWĄ NA TORZE MotoX zawsze przejedź pierwsze okrążenie bardzo !!! powoli i sprawdź czy tor nadaje się do jazdy !!!
Szczególna uwaga konieczna jest zwłaszcza podczas wyprawy ENDURO.
Zamieszczona UWAGA jest wynikiem idiotycznego zachowania jakiegoś " mordecy", który w dniu wczorajszym rozwiesił drut średnicy 6mm na dojeździe do naszego Toru. Drut zawieszony był na wysokości głowy motocyklisty. Chyba nie muszę mówić co mogłoby się stać jeśli ktoś wjechałby z prędkością 60-70km/h w taką pułapkę."
to jest jednak ważna rzecz :]
ja kiedyś pojechałem sobie na tor u nas i sobie nie za szybko leciałem po nim. Troche sie zdenerwowałem, bo ktoś pozrywał taśmy i porozrzucał je po torze w poprzek, ale to nic. Leciałem dalej i jedna nie za mocna hopka jest, wiec jak zwykle troche sie napedzam, żeby ją przeskoczyć... jak mi sie słabo w locie zrobiło, jak zobaczyłem, że jakiś debil na lądowisku położył dużą palete...:| dobrze, że jechałem wtedy jeszcze XT 600, mocno sie zaparłem i dechy się połamały w palecie a ja sie nie wywaliłem :P :D
ale ile razy już ludzie wrzucali nam na tor opony, belki, całe śmietniki śmieci rozrzucali, jakieś pręty... normalnie masakra...
:)

ktm_Martin_sx_125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 106
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 10:48
Motocykl: Yamaha yz250f' 08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuczno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy jazda po wsiach jest bezpieczna?

Post autor: ktm_Martin_sx_125 » sob, 24 paź 2009, 10:59

Według mnie jazda po wsiach nie jest bezpieczna, ostatnio jechałem sobie polniakiem i nagle zobaczyłem psa, ale było juz za późno bo pies (owczarek niemiecki, duże bydle :lol: ) był z metr od moto, niestety zamiast podlecieć do nogi i mnie ugryźć czy coś, to wbiegł prosto pod przednie koło. Motor momentalnie się zatrzymał, ja wyleciałem do przodu przez kierownice, ale na szczęście miałem buzer i inne ochraniacze to nic mi się nie stało oprócz rozgryzionej wargi :wink: Całe zdarzenie widział właściciel psa, od razu zaczął do mnie sapać, ja go przeprosiłem i pojechałem, obyło się bez wzywania pał. W motorze zgiąłem tylko kierownice.
A głupi pies po uderzeniu od raz poleciał do domu. Kilka dni później mój kumpel jechał motorem i jemu też wyleciał pies tyle że mały, jakiś jamnik to nic się nie stało.

Także jak macie przejechać przez jakies ulice czy tereny zabudowane, to jedźcie powoli. Ja jechałem za szybko i niestety był orzeł :) Mogło się to skończyć o wiele gorzej niż rozgryziona warga i skrzywiona kierownica

Pozdro

PakaL
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 252
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 21:54
Motocykl: Yamaha YZ250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy jazda po wsiach jest bezpieczna?

Post autor: PakaL » pn, 2 lis 2009, 19:36

Jedyny co to moi sąsiedzi a tak to full picza. :)
Ja mam dużo polnych dróżek więc mi psiarnia za dużo nie zrobi.. I jestem bez rejestracji to już wogóle ;]]
Ale i tak zawsze zwalniam jak jakiś pieszych widzę wolę mieć reputacje nie zepsutą, że jakiś pirat jestem czy coś. ;D
No i wydech to mam trochę głośny w 2T ale cóż. Nic z tym nie zrobię bo dodaje mi to parę koników ^^
Było:
Honda CR 125 '03

Jest!:

Yamaha YZ 250F (w miarę młodziutka:D)
Honda XLR 125 (można powiedzieć że na tym się u mnie zaczęła zabawa w MX:D)

Erda
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 81
Rejestracja: wt, 8 kwie 2008, 20:36
Motocykl: Honda CRF 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wisla
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Czy jazda po wsiach jest bezpieczna?

Post autor: Erda » wt, 3 lis 2009, 15:26

2 dni temu złapała mnie policja jak tankowałem na stacji,zwinęli mnie na komendę i wlepili mandat w wysokości 450 zł za:brak dokumentów podczas kontroli 50 zł brak kategorii A 350zl pojazd niedopuszczony do ruchu to 50 zł.To są minimalne stawki według taryfikatora,dali mi je bo ich prosiłem o to a mogło się skończyć na sumie 1500zl max.Wiejec bym dostał gdybym nie miał prawka.

MX_Bartek
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 518
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 22:24
Motocykl: KTM 250 SXF '07
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Czy jazda po wsiach jest bezpieczna?

Post autor: MX_Bartek » wt, 3 lis 2009, 15:50

teraz strach tankować, ale na stacji benzynowej w sumie chyba nie mogą nic zrobić bo to teren prywatny
Obrazek

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Czy jazda po wsiach jest bezpieczna?

Post autor: Mateusz_MX » wt, 3 lis 2009, 16:15

MX_Bartek pisze:teraz strach tankować, ale na stacji benzynowej w sumie chyba nie mogą nic zrobić bo to teren prywatny
Na stacji przeważnie jest monitoring. Mogą poprosić o puszczenie filmu jak zajeżdżasz na kołach i dupa zimna. Dobrze, że się skończyło na takiej kwocie.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Zablokowany

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”