Musy - problem "flaka" rozwiązany
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
To jest zastępstwo dla dętki. Coś na kształt pianki. Montując to masz z głowy problem z flakiem w kole. "Musy" dają odpowiednik ciśnienia ok. 0,9 Atm. Fajna sprawa ale nowe są drogie jak cholera. Z tego co słyszałem do MX nie nadają się za bardzo bo na hopach szybko się je wykańcza. Do Enduro jak znalazł.
Jako tańszy srodek wiele osób poleca Tirol lub OKO. Preparat który wlewa się do dętki. Ponoć opony się rwą na kamieniach a dętki zostaja nienaruszone.
Co do "musów" można kupować używane po zawodniach duuużo taniej niż nowe ale często są już w kiepskim stanie i motor gorzej się prowadzi.
Komplet nowych to około 600pln.
Jako tańszy srodek wiele osób poleca Tirol lub OKO. Preparat który wlewa się do dętki. Ponoć opony się rwą na kamieniach a dętki zostaja nienaruszone.
Co do "musów" można kupować używane po zawodniach duuużo taniej niż nowe ale często są już w kiepskim stanie i motor gorzej się prowadzi.
Komplet nowych to około 600pln.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Więc te płyny to się wlewa jak złapiesz kapcia i po 15 km masz problem od nowa. Wlanie tego magicznego płynu nie uchroni od złapania gumy. Na używanym musie się prowadzi motor normalnie. Wiesz na czym polega złużycie musa? Na tym, że zmniejsza on objętość np. kupujesz nowy do opony 140 i po sezonie pasuje do opony 110. Koszt nowych musów [komplet] kupisz za 700 zł - 1300 zł.Ciechu pisze:To jest zastępstwo dla dętki. Coś na kształt pianki. Montując to masz z głowy problem z flakiem w kole. "Musy" dają odpowiednik ciśnienia ok. 0,9 Atm. Fajna sprawa ale nowe są drogie jak cholera. Z tego co słyszałem do MX nie nadają się za bardzo bo na hopach szybko się je wykańcza. Do Enduro jak znalazł.
Jako tańszy srodek wiele osób poleca Tirol lub OKO. Preparat który wlewa się do dętki. Ponoć opony się rwą na kamieniach a dętki zostaja nienaruszone.
Co do "musów" można kupować używane po zawodniach duuużo taniej niż nowe ale często są już w kiepskim stanie i motor gorzej się prowadzi.
Komplet nowych to około 600pln.
Ostatnio zmieniony sob, 18 mar 2006, 18:47 przez MXrool, łącznie zmieniany 1 raz.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Bzdura. Oba te płyny wlewa się do nowej dętki. Na Motor Bike Show było stoisko firmy OKO. Można było sobie przebijać nożem oponę z tym preparatem w środku. Dziura odrazu się zasklepiała a powietrze uchodziło w ilości pomijalnej.Więc te płyny to się wlewa jak złapiesz kapcia i po 15 km masz problem od nowa
Tirol z tego co słyszałem zapobiega powstawaniu dziór w dętce. Na Forum Motocyklistów jeden z użytkowników na ostrym kamieniu rozerwał oponę a dętka z tirolem przetrwała i dalej jest w użytku. Nie było to 12 letnie dziecko na DT 80 które robi backflipa.
Ja widziałem oferty nowych "musów" za 600pln więc nie łap mnie za słowa.
"Mus" nie musi się równomiernie zbijać i zdaża się że koło ma tak zwane bicie. Nie jest to regułą.
W MX przy lądowaniu po długim skoku najbardziej obciążany jest tylko fragment koła a nie cały obwód równomiernie. W Enduro żadko się takie sytuacje zdarzają. Zresztą nie ja sobie tą teorię wymyśliłem.
http://www.motox.com.pl/index.php?optio ... &Itemid=64
Nawet na stronie Motox jest tekst którym producent reklamuje swój preparat. Poczytaj a potem się kłuć.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1129
- Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
- Motocykl: Yamaha YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sulejówek
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
JA widziałem jak jeden kolo przebił se na poligonie dętkę, wpsiukał jakąś piankę do dęktki przez wętyl i mógł normalnie jechał ale pojecha szybko na chat wiec pewnie te cudo nie trwa wiecznie.Więc juz sam nie wiem kto ma racje ,Moze są i takie i takie preparaty.
P.S Gdzie i w którym roku na motor bkie show widziałeś tą wystawę OKO,bo ja byłe w wawie na tegorocznej i nie widziałem tego?czyżbym przegapił
P.S Gdzie i w którym roku na motor bkie show widziałeś tą wystawę OKO,bo ja byłe w wawie na tegorocznej i nie widziałem tego?czyżbym przegapił
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 277
- Rejestracja: ndz, 8 sty 2006, 10:43
- Motocykl: Yamaha '08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Na allegro można kupic oby dwa płyny Tirol oraz Oko.
TIROL
http://www.allegro.pl/item90958809_zapo ... tirol.html
OKO
http://www.allegro.pl/item92729039_oko_ ... czas_.html
TIROL
http://www.allegro.pl/item90958809_zapo ... tirol.html
OKO
http://www.allegro.pl/item92729039_oko_ ... czas_.html
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Dostepne na rynku są specjalistyczne musy do Motocrossu, znalazłem takie.Ciechu pisze: "Mus" nie musi się równomiernie zbijać i zdaża się że koło ma tak zwane bicie. Nie jest to regułą.
W MX przy lądowaniu po długim skoku najbardziej obciążany jest tylko fragment koła a nie cały obwód równomiernie. W Enduro żadko się takie sytuacje zdarzają. Zresztą nie ja sobie tą teorię wymyśliłem.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ciechu dobrze mówi.
Oko i Tirol to nie te spraye z wężykiem, które się wlewa po przebiciu.
A preparaty, które się stosuje profilaktycznie przed przebiciem, niby wzmacniają i zabezpieczają dętke aby się tak łatwo nie przebijała a nawet jeśli się przebije to mniejsze dziurki się samowulkanizują.
A swoją drogą ciekawe który z nich jest lepszy skuteczniejszy, trzeba będzie wypróbować.
Różnica jest też taka że OKO i Tirol stosuje się raczej do opon dętkowych a te różne spraye do bezdędkowych.
Tu gość sprzedaje ten Tirol ale podobno w Rapidzie można kupić dużo taniej.
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=94319674
To Oko widziałem gdzieś w reklamach w ŚM i Motocyklu.
Co do mussów to też na nich jeździłem.
Ale w końcu się tak ubiły, że nie nadawały się juz do niczego.
Oponę na mussach ciężko się zmienia, przynajmniej mi to nie szło za dobrze.
Oko i Tirol to nie te spraye z wężykiem, które się wlewa po przebiciu.
A preparaty, które się stosuje profilaktycznie przed przebiciem, niby wzmacniają i zabezpieczają dętke aby się tak łatwo nie przebijała a nawet jeśli się przebije to mniejsze dziurki się samowulkanizują.
A swoją drogą ciekawe który z nich jest lepszy skuteczniejszy, trzeba będzie wypróbować.
Różnica jest też taka że OKO i Tirol stosuje się raczej do opon dętkowych a te różne spraye do bezdędkowych.
Tu gość sprzedaje ten Tirol ale podobno w Rapidzie można kupić dużo taniej.
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=94319674
To Oko widziałem gdzieś w reklamach w ŚM i Motocyklu.
Co do mussów to też na nich jeździłem.
Ale w końcu się tak ubiły, że nie nadawały się juz do niczego.
Oponę na mussach ciężko się zmienia, przynajmniej mi to nie szło za dobrze.
Ostatnio zmieniony pn, 3 kwie 2006, 19:48 przez BaRy, łącznie zmieniany 1 raz.