CASTROL R2 i 1:50, co o tym sądzicie?

Pytania dotyczące płynów, smarów oraz oleji do Twojego motocykla
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pn, 20 mar 2006, 13:27

moto250 pisze:Troche bezsensu wydaje sie podawanie ilosci oleju akurat na 5 litrow. A co gdy bedziesz chcial nalac 4 albo 6 litrow? A co gdy zatankujesz do karnistra za 20zl [...] Taka szklana, ktora uzywa sie na lekcji chemii, bedzie bardzo dobra, byleby nie miala wiecej jak 300-500ml. Niektorzy uzywaja miarki z proszku do prania, ale nie mam co do tego duzego zaufania. Ale jezeli lejesz z butelki to bedzie to rozwiazanie na bank lepsze.
Mieszanki podałem specjalnie dla Hormona, jak byś przeczytał posta wyżej to byś wiedział po co to piszę. Bez sensu była ta wzmianka na początku "Troche bezsensu wydaje sie podawanie ilosci oleju akurat na 5 litrow.". Dobrze, że się rozpisałeś, ale nie koniecznie początek mi się podobał i powtórka, a propos zlewki a nie szklanki :lol: . Ogólnie gdyby podsumować to są zawarte wszystkie informacje w tym temacie o mieszankach.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

Aramis1986
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 67
Rejestracja: wt, 17 sty 2006, 10:30
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Aramis1986 » pn, 20 mar 2006, 15:34

Ja zadam w tym temacie dodatkowe pytanie co do mieszania paliwa z olejem. Mam 2-suwową 125-tkę więc paliwo się dosyć szybko kończy podczas jazdy. I tu pojawia się problem gdy chcę pojechać na dłuższą wyprawę. Wiadomo że nie wezmę dodatkowego karnistra, a zatankować muszę. Na pewno będę musiał wziąść olej, np odlać sobie z 200 ml w jakiś pojemnik. I dokładnie mi chodzi o to w jaki sposób mam wymieszać ten olej jeżeli np. chcę zatankować na stacji. Czy wlewam najpierw olej a potem paliwo, czy odwotnie, czy jeszcze inaczej?

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pn, 20 mar 2006, 15:43

Powiem tak, jak leciałem gdzieś dalej to brałem w Bag buteleczkę z odmierzonym już olejem np. na 5 litrów. Jak mi się kończyła wacha to na stację, wlewałem olej i potem 5 litrów benzyny. Lepiej wlać olej przed tankowaniem, gdyż strumień paliwa pod ciśnieniem automatycznie rozmiesza ten olej, a inaczej byś musiał "rzucać" motorem na boki.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

zibicross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 227
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bulowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zibicross » pn, 20 mar 2006, 15:44

Chyba nie ma w tym większego znaczenia co wlejesz pierwsze!!
Osobiście wlałbym najpierw olej a potem zalał benzyną!ale jeśli zrobisz na odwrót nic się nie stanie!!Wystarczy że pare razy "porzucasz" moto i wszystko się wymiesza!!Pozdrówka
MoTocroSS ruleZzZ...............:)

e-mail: zibiktm@o2.pl
gg: 8402699

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » czw, 6 kwie 2006, 10:21

Co do sporo wczesniejszego postu Bartka J-faktycznie kiedys była na MWS gorąca dyskusja o wpływie stosunku olej/waha w paliwie. Od siebie mogę dodać że eksperymentowałem z olejem Castrol R2. Chodziło mi głównie o to czy dobry syntetyczny olej wpływa na szybkość spalania mieszanki, a co za tym idzie na podatność silnika na spalanie stukowe, reakcja na gaz etc...No i potwierdziło się-w miarę zwiększania ilości oleju silnik wpadał w spalanie stukowe na coraz niższych obrotach, przy coraz mniejszych otwarciach przepustnicy. Mozna to tak uzasadnić: bogata w olej mieszanka zostaje zapalona od iskry. Płomień ze względu na dużą ilość zdecydowanie mniej palnego od benzyny oleju rozchodzi się dość wolno. Wzrost ciśnienia i temperatury, przy zbyt wolno rozchodzącym się płomieniu powoduje niekontrolowane stukowe spalanie w bardziej oddalonych od świecy punktach komory spalania. Przy prawidłowym, szybkim spalaniu dobrze odparowanej mieszanki płomień momentalnie dochodzi do wszystkich zakamarków, i nie ma takiego ryzyka.
Jak ważne jest dobre odparowanie paliwa przekonałem się testując jako paliwo najbardziej lotny z węglowodorów aromatycznych-benzen. Reakcja na gaz była doskonała, zwykła benzyna ze stacji poza konkurencją.
Później na MWS toczyła się dyskusja z Tommim o wpływie ilości oleju na temperaturę korby, bo były podejrzenia że taki wpływ jest. Miałem robić doświadczenia z czujkami temp. w skrzyni korbowej, ale w międzyczasie kupiłem 4T i temat doświadczeń upadł.

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » czw, 6 kwie 2006, 15:49

gajowy to jaka proporcja wg ciebie jest najlepsza ?
Jak testowales to powinienes wiedziec ;) prosze o odp. :]

kubayz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 18:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: kubayz » czw, 6 kwie 2006, 17:39

moze troche odbiegam od tematu ale ktory jest lepszy olej castrol R2 czy super TT??

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » czw, 6 kwie 2006, 18:11

ecik:
gajowy to jaka proporcja wg ciebie jest najlepsza ?
Skromna, z nieprzesadzoną ilościa dobrego oleju.

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » czw, 6 kwie 2006, 20:13

Kubayz, widziałeś, żeby ktoś lał Castrol TT do motocykla sportowego? To zwykły olej mineralny do 2 suwów ulicznych, czyt. skuterów. Nawet nie myśl, że mógłbyś nalać go do crossa. Lej Castrol R2 lub lepszy... i droższy!
Nikasil.pl

wojtek1788
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: pn, 10 kwie 2006, 00:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziębice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

:)

Post autor: wojtek1788 » ndz, 16 kwie 2006, 03:23

Mam takie pytanie co sądzicie o mobilu 2T????
Wcześniej ktoś wspominał ze 1:50 leje sie do pilarki, według mnie pilarka ma owiele tródniejsze warunki pracy jak motocykl, ma wiecej obrotów słabsze chłodzenie i pracuje cały czas na pełnych obrotach. Ja zawsze lałem mobil 2t pełny syntetyk i mniej wiecej 1:35 i było wszystko w porządku.
EVERYBODY POMARAŃCZE!!!!

IGI CROSS
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1129
Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: IGI CROSS » pn, 18 cze 2007, 14:03

Sorry że odświerzam temat,ale w hurtowni gdzie kupuje olej,wprowadzono olej Castrol POWER1 RACING 2T zamiast R2,podobno to jakby udoskonalony r2 link:
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028801
co o tym sądzicie?moze ktoś z was uzywał tego oleju?
Obrazek

ziomal
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 49
Rejestracja: śr, 14 lut 2007, 15:45
Motocykl: DRZ 400E
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa/STM/Piaseczno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ziomal » pn, 18 cze 2007, 14:27

IGI CROSS pisze:Sorry że odświerzam temat,ale w hurtowni gdzie kupuje olej,wprowadzono olej Castrol POWER1 RACING 2T zamiast R2,podobno to jakby udoskonalony r2 link:
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028801
co o tym sądzicie?moze ktoś z was uzywał tego oleju?
Ja właśnie dokańczam juz butelke z tym olejem (POWER1 RACING 2T) i na moje oko nie ma różnicy z R2.
jest: Suzuki DRZ 400E

był: KTM exc 200

http://www.bikepics.com/members/kdxmaniak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Płyny eksploatacyjne”