CASTROL R2 i 1:50, co o tym sądzicie?
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Mieszanki podałem specjalnie dla Hormona, jak byś przeczytał posta wyżej to byś wiedział po co to piszę. Bez sensu była ta wzmianka na początku "Troche bezsensu wydaje sie podawanie ilosci oleju akurat na 5 litrow.". Dobrze, że się rozpisałeś, ale nie koniecznie początek mi się podobał i powtórka, a propos zlewki a nie szklanki . Ogólnie gdyby podsumować to są zawarte wszystkie informacje w tym temacie o mieszankach.moto250 pisze:Troche bezsensu wydaje sie podawanie ilosci oleju akurat na 5 litrow. A co gdy bedziesz chcial nalac 4 albo 6 litrow? A co gdy zatankujesz do karnistra za 20zl [...] Taka szklana, ktora uzywa sie na lekcji chemii, bedzie bardzo dobra, byleby nie miala wiecej jak 300-500ml. Niektorzy uzywaja miarki z proszku do prania, ale nie mam co do tego duzego zaufania. Ale jezeli lejesz z butelki to bedzie to rozwiazanie na bank lepsze.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Mistrz prostej
- Posty: 67
- Rejestracja: wt, 17 sty 2006, 10:30
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Ja zadam w tym temacie dodatkowe pytanie co do mieszania paliwa z olejem. Mam 2-suwową 125-tkę więc paliwo się dosyć szybko kończy podczas jazdy. I tu pojawia się problem gdy chcę pojechać na dłuższą wyprawę. Wiadomo że nie wezmę dodatkowego karnistra, a zatankować muszę. Na pewno będę musiał wziąść olej, np odlać sobie z 200 ml w jakiś pojemnik. I dokładnie mi chodzi o to w jaki sposób mam wymieszać ten olej jeżeli np. chcę zatankować na stacji. Czy wlewam najpierw olej a potem paliwo, czy odwotnie, czy jeszcze inaczej?
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Powiem tak, jak leciałem gdzieś dalej to brałem w Bag buteleczkę z odmierzonym już olejem np. na 5 litrów. Jak mi się kończyła wacha to na stację, wlewałem olej i potem 5 litrów benzyny. Lepiej wlać olej przed tankowaniem, gdyż strumień paliwa pod ciśnieniem automatycznie rozmiesza ten olej, a inaczej byś musiał "rzucać" motorem na boki.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Co do sporo wczesniejszego postu Bartka J-faktycznie kiedys była na MWS gorąca dyskusja o wpływie stosunku olej/waha w paliwie. Od siebie mogę dodać że eksperymentowałem z olejem Castrol R2. Chodziło mi głównie o to czy dobry syntetyczny olej wpływa na szybkość spalania mieszanki, a co za tym idzie na podatność silnika na spalanie stukowe, reakcja na gaz etc...No i potwierdziło się-w miarę zwiększania ilości oleju silnik wpadał w spalanie stukowe na coraz niższych obrotach, przy coraz mniejszych otwarciach przepustnicy. Mozna to tak uzasadnić: bogata w olej mieszanka zostaje zapalona od iskry. Płomień ze względu na dużą ilość zdecydowanie mniej palnego od benzyny oleju rozchodzi się dość wolno. Wzrost ciśnienia i temperatury, przy zbyt wolno rozchodzącym się płomieniu powoduje niekontrolowane stukowe spalanie w bardziej oddalonych od świecy punktach komory spalania. Przy prawidłowym, szybkim spalaniu dobrze odparowanej mieszanki płomień momentalnie dochodzi do wszystkich zakamarków, i nie ma takiego ryzyka.
Jak ważne jest dobre odparowanie paliwa przekonałem się testując jako paliwo najbardziej lotny z węglowodorów aromatycznych-benzen. Reakcja na gaz była doskonała, zwykła benzyna ze stacji poza konkurencją.
Później na MWS toczyła się dyskusja z Tommim o wpływie ilości oleju na temperaturę korby, bo były podejrzenia że taki wpływ jest. Miałem robić doświadczenia z czujkami temp. w skrzyni korbowej, ale w międzyczasie kupiłem 4T i temat doświadczeń upadł.
Jak ważne jest dobre odparowanie paliwa przekonałem się testując jako paliwo najbardziej lotny z węglowodorów aromatycznych-benzen. Reakcja na gaz była doskonała, zwykła benzyna ze stacji poza konkurencją.
Później na MWS toczyła się dyskusja z Tommim o wpływie ilości oleju na temperaturę korby, bo były podejrzenia że taki wpływ jest. Miałem robić doświadczenia z czujkami temp. w skrzyni korbowej, ale w międzyczasie kupiłem 4T i temat doświadczeń upadł.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 22
- Rejestracja: pn, 10 kwie 2006, 00:39
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ziębice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
:)
Mam takie pytanie co sądzicie o mobilu 2T????
Wcześniej ktoś wspominał ze 1:50 leje sie do pilarki, według mnie pilarka ma owiele tródniejsze warunki pracy jak motocykl, ma wiecej obrotów słabsze chłodzenie i pracuje cały czas na pełnych obrotach. Ja zawsze lałem mobil 2t pełny syntetyk i mniej wiecej 1:35 i było wszystko w porządku.
Wcześniej ktoś wspominał ze 1:50 leje sie do pilarki, według mnie pilarka ma owiele tródniejsze warunki pracy jak motocykl, ma wiecej obrotów słabsze chłodzenie i pracuje cały czas na pełnych obrotach. Ja zawsze lałem mobil 2t pełny syntetyk i mniej wiecej 1:35 i było wszystko w porządku.
EVERYBODY POMARAŃCZE!!!!
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1129
- Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
- Motocykl: Yamaha YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sulejówek
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Sorry że odświerzam temat,ale w hurtowni gdzie kupuje olej,wprowadzono olej Castrol POWER1 RACING 2T zamiast R2,podobno to jakby udoskonalony r2 link:
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028801
co o tym sądzicie?moze ktoś z was uzywał tego oleju?
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028801
co o tym sądzicie?moze ktoś z was uzywał tego oleju?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 49
- Rejestracja: śr, 14 lut 2007, 15:45
- Motocykl: DRZ 400E
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wawa/STM/Piaseczno
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Ja właśnie dokańczam juz butelke z tym olejem (POWER1 RACING 2T) i na moje oko nie ma różnicy z R2.IGI CROSS pisze:Sorry że odświerzam temat,ale w hurtowni gdzie kupuje olej,wprowadzono olej Castrol POWER1 RACING 2T zamiast R2,podobno to jakby udoskonalony r2 link:
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028801
co o tym sądzicie?moze ktoś z was uzywał tego oleju?