Supermoto - pytania i wskazówki
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
- Motocykl: Honda CRF450r .05r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Supermoto - pytania i wskazówki
Zna ktoś polska stronke / forum z której mozna by czerpać wiedze o supermoto od kolesi znających się conajmniej tak jak niektórzy z tego forum w tematach mx . Szukałem ale nic konkretnego nie znalazłem
-
- Mistrz prostej
- Posty: 51
- Rejestracja: czw, 28 lut 2008, 23:11
- Motocykl: YZ 250f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pałuki
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Supermoto - pytania i wskazówki
Wątpię zeby sm było tańsze od mx. Chyba, ze latasz tak sobie amatorsko bo ze startami w zawodach to wątpię
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
- Motocykl: Honda CRF450r .05r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Supermoto - pytania i wskazówki
Tańsze napewno nie gdyż jak chcesz choc troche wyposażyc moto to musisz kupic koła , przerabiane zwieszenie , moduł na zmienne mapy zapłonowe a jak juz ktos chce naprawde pro to amor skretu automat do zmiany biegów itd itd
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Supermoto - pytania i wskazówki
Eeee, no wujek poszedłeś po bandzie, koła owszem, zawias też, heble tak, ale ze juz automat to IMHO przesadziłeś....Tańsze napewno nie gdyż jak chcesz choc troche wyposażyc moto to musisz kupic koła , przerabiane zwieszenie , moduł na zmienne mapy zapłonowe a jak juz ktos chce naprawde pro to amor skretu automat do zmiany biegów itd itd
Reszta to taki szpej u nas bardzo rzadko widywany i stosowany, może amortyzator skrętu w niektórych sztukach byłby przydatny-SM maja geometrię ramy ustawiona pod zwrotność a nie stabilność na szybkiej prostej, moze nie jestem mega zapierdalaczem ale nie czuje potrzeby zakładania tego amora, o mapach zapłonu nie wspominając.
W SM najwiekszy koszt robią gumy, tzn tylna opona no i wyjazdy na tor, w przypadku naszym (trojmiasto) jeździmy najczęściej na tor do Koszalina.
Taniej, i lepiej w większości przypadków wychodzi kupić gotowe SM niz przerabiac, przechodziłem tak jak i moi koledzy przez ten temat. Pierwsze przerabiałem z XR 650R, drugą Husqę kupiłem gotową jako SM, i jestem b. zadowolony.
Piach i błoto nie robio tu takich spustoszeń jak w enduro, ale sam silnik pracuje własciwie prawie ze zero-jedynkowo, myślę ze silnik dobrze się wysmaża w warunkach SM.
SM jesty super zabawą, polecam
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 51
- Rejestracja: czw, 28 lut 2008, 23:11
- Motocykl: YZ 250f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pałuki
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Supermoto - pytania i wskazówki
No gumy to wiadomy koszt tylko z tego co widziałem to większość zawodników ma poszykowane całe koła a nie luźne opony. A takich kompletów kół to pewnie 3 minimum (trening, starty, deszczówki) i to moze niewystarczyć. Koszty widać jak na dłoni fajne koła z oponami od 1500-3000 zł ale razy 3 to koszty na początek.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Supermoto - pytania i wskazówki
Nie jest tak ze zawodnicy wszyscy latają na 2-3 kompletach gum, tak jak piszesz. Pasuje to do zawodników ze ścisłej czołówki, a mniej do normalnych jeździców którzy nie maja kosmicznie nakręconych budzetów, i jeżdżą bardziej 4fun, niż z absolutnym ciśnieniowaniem sie na wynik na pudle.
W MP faktycznie standartem jest posiadanie 2 kompletów kół, z oponami na deszcz i na suche.
W Pucharze duza cześć zawodników jeździ 1 komplecie kół, z miękkimi oponami od supersportów, tak jak i nizej piszacy te słowa, i rzesza innych supermotardowców. Gum od supersportów nie trzeba specjalnie grzać kocami, i co za tym idzie i nie potrzeba agregatu prądowtwórczego do zasilania kocy etc, a przyczepnosć i tak jest kosmiczna jak dla mnie, jak opony rozgrzeją sie do tego stopnia ze parzą rękę.
To co piszesz nie jest na poczatek, 2 komplety kół są już raczej dla tych co maja aspirację (i umiejętności) by ocierać się o konkretny wynik w zawodach.
Najwięcej zalezy od jeźdca, nei ma sensu ciśnieniowac sie na mega osprzęt, tuningi, dodatki jak sie nei ma realnych umiejętności. Obrazem tego jest to co koledzy zauwazyli na MŚ SM w Pleven, w bułgarii-chłopaczki startujacy na malutkich SM w klasie 80 ccm robili takie czasy okrążeń, ze najszybszy z takich szczawików był niewiele wolniejszy od najwolniejszego zawodnika z ligi MŚ. Chłopaki z PL którzy to obserwowali, mówili ze mieliby powazne problemy by nie dać sie wyprzedzić na swoich 450 tym małym zdolnym chłopaczkom, na małych SM...
W MP faktycznie standartem jest posiadanie 2 kompletów kół, z oponami na deszcz i na suche.
W Pucharze duza cześć zawodników jeździ 1 komplecie kół, z miękkimi oponami od supersportów, tak jak i nizej piszacy te słowa, i rzesza innych supermotardowców. Gum od supersportów nie trzeba specjalnie grzać kocami, i co za tym idzie i nie potrzeba agregatu prądowtwórczego do zasilania kocy etc, a przyczepnosć i tak jest kosmiczna jak dla mnie, jak opony rozgrzeją sie do tego stopnia ze parzą rękę.
To co piszesz nie jest na poczatek, 2 komplety kół są już raczej dla tych co maja aspirację (i umiejętności) by ocierać się o konkretny wynik w zawodach.
Najwięcej zalezy od jeźdca, nei ma sensu ciśnieniowac sie na mega osprzęt, tuningi, dodatki jak sie nei ma realnych umiejętności. Obrazem tego jest to co koledzy zauwazyli na MŚ SM w Pleven, w bułgarii-chłopaczki startujacy na malutkich SM w klasie 80 ccm robili takie czasy okrążeń, ze najszybszy z takich szczawików był niewiele wolniejszy od najwolniejszego zawodnika z ligi MŚ. Chłopaki z PL którzy to obserwowali, mówili ze mieliby powazne problemy by nie dać sie wyprzedzić na swoich 450 tym małym zdolnym chłopaczkom, na małych SM...
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
- Motocykl: Honda CRF450r .05r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Supermoto - pytania i wskazówki
Ja wiem czy pojechałem po bandzie , napisałem że jak ktos chce pro sie bawic w ten sport tak jak tu kolo sobie przerobił . Wie czym jedzie przynajmniej http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... l%26um%3D1
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 37
- Rejestracja: sob, 15 gru 2007, 15:01
- Motocykl: HONDA CRM250 MK3
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Supermoto - pytania i wskazówki
MXrool pisze:Zawiechy nie graja takiej roli. W Polsce nie ma torów gdzie taką prędkość się uzyskuje, zazwyczaj są bardzo kręte. Na temat kół to możesz założyć na zwykłe obręcze opony do SM, czyli na 21 i 19". Jeździ tak dużo osób w Supermoto.
Witam! Gdzie można dostać takie oponki?