Silnik 4T (budowa, definicje: DOHC, OHC, OHV) i inne
-
- Do odcięcia!
- Posty: 968
- Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myslenice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Hmmmm.... bo to jest tak ze te moto sa testowane przez zawodowcow a jak cos bedzie zle itp to pewnie poprawia i dopiero w 2007 roku bedzie dostapna dla zwyklych klientow np yzm400 wogule nie zostala wprowadzona na rynek tylko Doug Henry nia jezdzil w 97 8) Fajna maszynka...... 

LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz, 24 lip 2005, 07:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
wedlug mnie wszyscy co sie zajmuja sportem wydaja szybciej nowsze modele poto by wiecej zarobic bo pewnie taki sprzecior kosztuje 150% swojej normalnej ceny ktora bedzie w 2007 roku a ich to wyjdzie i tak samo a i prytym przytula:P troche hajsu . A pozatym spojzcie na wydawnictwo gier sportowych EA SPORTS ktora wydaje Fife NHL Nba tez wczesniej i kosztuja te gry oklo 150 zl a jak wchodza w danym roku to juz 100 zeta i wedlug mnie chodzi tu poprostu o kase ale moege sie mylic 

-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
DOHC (Double Over Head Camshaft) (ang.: dosł: dwa wałki rozrządu w głowicy) - jest to powszechnie w świecie używane oznaczenie silników tłokowych, w głowicy których znajdują się dwa wałki rozrządu przypadające na jeden rząd cylindrów. Jeden steruje zaworami ssącymi a drugi wydechowymi.
OHC (Over Head Camshaft) (ang.: dosł: (jeden) wałek rozrządu w głowicy cylindrów) - rodzaj układu rozrządu silnika, w którym wałek rozrządu znajduje się w głowicy. Napędzany jest on zwykle za pomocą zębatego, elastycznego paska rozrządu lub w starszych typach i mocnych silnikach łańcuchem. Rzadko zdarza się również napęd za pomocą kół zębatych. Dla tego typu rozwiązania stosuje się także skrót SOHC. Dla określenia dwóch wałków rozrządu w głowicy używa się skrótu DOHC.
Materiał z Wielkopedia.orgOHV (Over Head Valve) (ang.: dosł: zawór w głowicy) - jest to powszechnie w świecie używane oznaczenie rodzaju rozrządu silników tłokowych, w których wałek rozrządu umieszczony w bloku silnika, steruje zaworami znajdującymi się w głowicy poprzez popychacze. Jest to rozrząd górnozaworowy (tzw. "zawory wiszące"). Dla określenia rozrządu dolnozaworowego (zawory w kadłubie, "stojące") nie stosuje się powszechnie anglojęzycznego skrótu.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60


-
Autor tematumario77
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 12:25
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
spróbuje wyjaśnić na prostym przykładzie. widziałeś kiedyś ruszjącą lokomotywę z wagonami ? czy zwróciłeś uwagę że kiedy rusza najpierw lokomotywa to szarpie pokolei każdym wagonem i dopiero po jakimś czasie rusza ostatni wagon. to się nazywa "opóźnienie". przy rozrządzie z jednym wałkiem zawór otwiera się dopiero po przeniesieniu momentu z wałka na popychacz-ramię który dopiero otwiera zawór wskutek czego powstają "opóżnienia" (jak w lokomotywie) co wpływa niekorzystnie na czasy otwarć zaworów. przy dwóch wałkach, każdy jest oddzielny dla zaworów ssących i wydechowych jest poprostu mniej części (wagoników) przekazanie momentu jest szybsze, przez co otwarcia zaworów są szybsze i dokładniejsze, dzięki czemu silnik szybciej się wkręca na obroty. poprostu im więcej części tym konstrukcja robi się bardziej ułomna. zaletą jednego wałka jest niższa masa, zajmuje mniej miejsca i wytwarza mniejszy moment żyroskopowy (przez mniejszą ilość części obrotowych) który ma wpływ na to jak motocykl idzie w zakrętach. między innymi dlatego hondy są uważane za motocykle którymi tak łatwo pokonywac zakręty. wadą jest mniejsze dokładności czasów otwarcia zaworów, a przez to wolniejsze wkręcanie się na obroty. wolniejsze wcale nie oznacza, że wolne bo to widać albo tylko na papierze albo zauważyć mogą to doświadczeni jeźdźcy. dla przeciętnego motocyklisty różnica jest niewyczuwalna jak np. geometria ramy etc.
Ostatnio zmieniony ndz, 12 mar 2006, 20:14 przez mario77, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematumario77
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 12:25
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
w hondach występuje Unicam, a nie tradycyjny OHC. niby inna nazwa jeden wałek ale różni się od tradycyjnej koncepcji brakiem popychaczy, a zastosowaniem ramienia.
Ostatnio zmieniony ndz, 12 mar 2006, 20:21 przez mario77, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Nie ma reguły, utrzymanie kosztuje tyle samo. Zawory się sprawdza średnio co miesiąc, a reguluje się kiedy potrzeba. W SX-Fie nawet po 70 mh luzy zaworowe są w normie, a np. w Hondzie trzeba to robić co 10 mh. Tłok w 250 4T ja osobiście mam zamiar wymienić po 60 mh jak zaleca książka serwisowa i Sanchez-Jarek Kurowski razem z łańcuszkiem rozrządu.
P.S. Jakieś małe nie porozumienie, IGI napisałe dwa posty takie same wiec jeden usunołem i on chyba zdezoriętowany usunoł i drugiego. To jak coś to jest odowiedź na niego.
P.S. Jakieś małe nie porozumienie, IGI napisałe dwa posty takie same wiec jeden usunołem i on chyba zdezoriętowany usunoł i drugiego. To jak coś to jest odowiedź na niego.
Ostatnio zmieniony pn, 3 kwie 2006, 16:48 przez MXrool, łącznie zmieniany 1 raz.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

