Skoki, czyli co i jak robić
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz, 1 lip 2012, 13:52
- Motocykl: KX250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: ok. Stalowa Wola
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
Mam pytanie dziś postanowiłem trochę poskakać, są to moje początki i mam pytanko odnośnie techniki. Poprawną mam pozycję podczas wybicia i lotu ?
foto: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 0663_n.jpg i https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 4687_n.jpg
foto: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 0663_n.jpg i https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 4687_n.jpg
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3382
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
Dobry początek. Co do pozycji nie mam zastrzeżeń. Poćwicz trochę na takiej hopce, a później zbuduj coś z zeskokiem.
Twój moto latał tumienki 25 metrowie więc sprzęt da radę
Twój moto latał tumienki 25 metrowie więc sprzęt da radę
-
- Do odcięcia!
- Posty: 926
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
- Motocykl: YZ125 `08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
Nie tyle wysokie co dobrze wyprofilowane i w miare długie a nie 1,5m
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz, 1 lip 2012, 13:52
- Motocykl: KX250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: ok. Stalowa Wola
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
Mam pytanie odnośnie tego skoku w 0:34 trzeba ustawiać jakoś zawieszenie żeby skakać z takich wysokości na płasko ?http://www.youtube.com/watch?v=132YQWHJ6YM
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: ndz, 12 lut 2012, 14:12
- Motocykl: Yamaha yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
Trzeba lądować na tylne koło z otwartym gazem. Zawieszenie raczej bez zmian, chyba ze masz nastawione na endurowe(miekkie)
-
- Do odcięcia!
- Posty: 926
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
- Motocykl: YZ125 `08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
A czy w ogóle kiedykolwiek się ląduje bez gazu ;>>
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: ndz, 12 lut 2012, 14:12
- Motocykl: Yamaha yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
A nie łatwiej w ogóle kiedykolwiek nie nabijać sobie postów bezsensownymi komentarzami, których jedyną funkcją jest zaczepka?Czepek pisze:A czy w ogóle kiedykolwiek się ląduje bez gazu ;>>
@wawzon jak sam napisał dopiero zaczyna, więc tłumacze ze szczegółami..
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
witam serdecznie. Namiętnie studiuję temat, ponieważ obecnie jestem na etapie przegotowania się do treningu skoków. W najbliższym czasie mam zamiar wybrać się na tor motocrossowy w celu właśnie potrenowania tego elementu. Generalnie chciałem zapytać jaką hopką wybrać na początek,jaki powinna mieć kształt ? wiem już że jej najazd powinien być wielkości najlepiej min. rozstawu osi kół crossa, wiem też jak dojeżdżać, jak zachowywać się w powietrzu i jak lądować. Tyle teorii zobaczymy jak wyjdzie w praktyce
Chodzi mi o wybór hopki na której lądowanie będzie odbywać się najbezpieczniej. Obecnie do głowy przychodzą mi dwa modele:
Na którym lądowanie może okazać się łatwiejsze i bezpieczniejsze A czy B może inny model na początek ?
Czy w slangu motocrossowym kształty hopek mają jakieś nazewnictwo ? spotkałem się z nazwą "trumna" ale nic mi to nie mówi, osobiście taka nazwa bardziej kojarzy mi się z FMX nić motocrossem ale różnie bywa
Pozdro
Chodzi mi o wybór hopki na której lądowanie będzie odbywać się najbezpieczniej. Obecnie do głowy przychodzą mi dwa modele:
Na którym lądowanie może okazać się łatwiejsze i bezpieczniejsze A czy B może inny model na początek ?
Czy w slangu motocrossowym kształty hopek mają jakieś nazewnictwo ? spotkałem się z nazwą "trumna" ale nic mi to nie mówi, osobiście taka nazwa bardziej kojarzy mi się z FMX nić motocrossem ale różnie bywa
Pozdro
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
Moim zdaniem na obu rodzajach możesz się uczyć. Ważne żeby skocznia nie była duża, na początek starczą Ci skoki do paru metrów i niech Cie Bozia broni nie wybieraj na tę chwilę skoków takich, że jest wybicie - dziura pomiędzy - i lądowanie. Tam musisz już niestety doskoczyć bo inaczej może Cię odbić i gleba murowana.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: sob, 14 sty 2012, 18:55
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Skoki, czyli co i jak robić
Lepiej uczyć się na "A", bo na pochyłym łatwiej lądować niż na płaskim, a na początku na pewno nie doleciałbyś do strefy lądowania. Tu nie ma wielkiej filozofii, po prostu skacz. Na początku z małych prędkości, żebyś wybadał jak to wygląda. Z czasem poczujesz się pewniej i będziesz skakał coraz dalej.