Pompa wody Honda CR 125 98 r. - jak wymienić simering?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
halicki
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: sob, 4 mar 2006, 15:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Pompa wody Honda CR 125 98 r. - jak wymienić simering?

Post autor: halicki » sob, 4 mar 2006, 15:30

WITAM.

Posiadam CR z 98r. Dziś juz nie wytrzymałem i poszlem w pole. pośmigałem z 1,5 godzini. po powrocie na podwórku postawiłem ja na stojaku umyłem i odpaliłem aby szybciej wyschła. podczas pracy zauważyłem że z dziurki w obudowie poniżej pompy wodnej wycieka woda. Domyślam się że strzelił symering. Ale mam pytanie czy komieczne jest ściąganie całej obudowy silnika czy wystarczy że odkręce obudowę pompy odkręce śmigło i wydłubie simering i wstawie nowy. Prosze o pomoc.

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » sob, 4 mar 2006, 17:27

Obawiam się, że chyba trzeba ściągnąć cały dekiel, ponieważ simering siedzi na wałku napędzanym od silnika. Widziałem kiedyś wymianę w CRF 450 z 2004 r. i nie dało rady inaczej. Podejrzewam, że w starszym sprzęcie też tak może być.
Nikasil.pl

maverick
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 132
Rejestracja: ndz, 13 lut 2005, 18:15
Motocykl: CRF250 07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maverick » sob, 4 mar 2006, 17:38

jest tak jak mówi Luis bo uczy się od najlepszych 8)
stawiam tez ze masz juz wyrobiony wałek :cry: ale to norma w Hondach
jedyne wyjscie zamówinie na wymiar uszczelnienia
pozdrawiam

Autor tematu
halicki
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: sob, 4 mar 2006, 15:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: halicki » ndz, 5 mar 2006, 04:33

nie jestem pewien czy to wałek od napedu pompy. Przy wycieraniu zaczyna cieknąć chyba po mału i się nasila. a tu ni z gruszki ni z pietruszki nagle leci jak z kranu.

Pozdrawiam

maverick
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 132
Rejestracja: ndz, 13 lut 2005, 18:15
Motocykl: CRF250 07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maverick » ndz, 5 mar 2006, 07:26

wzrasta ciśnienie
wzrasta temp
a wałek mozesz wyciagnać po zdjeciu calej prawej obudowy
:-) i na 100% ma juz wyszlifowany rowek

Pozdrawiam

Autor tematu
halicki
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: sob, 4 mar 2006, 15:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: halicki » ndz, 5 mar 2006, 12:28

wałek jest ma lekki rowek i do tego jeszcze jest cały czarny od uszczelniacza. ale mam jeszcze jeden problem. po spuszczeniu oleju i zdjęciu pokrywy w resztkach oleju znalazłem sporą ilośc opilek. wyglądają raczej na aluminiowe. w czasie zimy wymieniłem , tłok i łożyska na wale oraz dwa w skrzyni. zrobiłem może z 90 minut od remontu. Czy mam zacząć się niepokoic i rozkręcać serce hondzi czy może to normalne i zalać jeszcze raz olej i sprawdzic co się będzie działo?

FIC
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 59
Rejestracja: sob, 26 lis 2005, 23:40
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: FIC » pn, 6 mar 2006, 10:05

Sprawdz sprzegło zanim cały silnik ruszysz,pewnie tarcze popekały i sie kruszą jak opiłki są aluminiowe.
CRF 450

Autor tematu
halicki
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: sob, 4 mar 2006, 15:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: halicki » pn, 6 mar 2006, 10:55

tarcze są OK. Chyba czas rozkręcać. :cry:

Autor tematu
halicki
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: sob, 4 mar 2006, 15:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: halicki » pn, 6 mar 2006, 11:32

mam jeszcze jedno pyteanie czy przyczyną nagłego wypluwania wody z pomy może być uszkodzona uszczelka głowicy? w wodzie raczaj nie było oleju, a olej miał kolor jasno zielony(motul 800). Z tego co wiem to jak woda dostanie się do oleju staje się on koloru kawa z mlekiem czy coś takiego.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pn, 6 mar 2006, 14:24

Ubywanie wody może być spowodowane uszkodzoną uszczelką pod głowicą lub mikropęknięciami na głowicy. Sam to przeżyłem, woda była wydmuchiwana bokami, ciągle jej ubywało i nie musi ona wpadać do cylindra. Ja miałem taki przypadek na zawodach, rozkręciłem silnik w przerwie i w cylindrze sucho, zero śladów wody. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy.

P.S. Motul 800 nie ma koloru zielonego tylko czerwony, zielony jest 600.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

Autor tematu
halicki
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: sob, 4 mar 2006, 15:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: halicki » pn, 6 mar 2006, 14:57

SORKI, CHODZIŁO MI O OLEJ DO SILNIKA MOTULA JAKIŚ TRANS OiL. TAK TO WIEM ŻE JEŻELI USZCZELKA JEST WALNIĘTA TO WODA UCIEKA NA BOKI. ALE CZY JEST MOŻLIWE ABY USZKODZENIE USZCZELKI POD GŁOWICĄ BYŁO PRZYCZYNĄ UCIEKANIA WODY PRZEZ TEN OTWÓR PONIŻEJ POMPY. CZY MOŻLIWE JEST ABY SILNIK NORMALNIE PRACOWAŁ GDY USZCZELKA JEST USZKODZONA W TAKI SPOSÓB ŻE CZĘŚĆ CIŚNIENIA GENEROWANEGO PRZEZ WYBUCH MIECZANKI WĘDROWAŁO DO KANAŁU WODNEGO CYLINDRA I GŁOWICY POWODUJĄĆ ZWIĘKSZENIE CIŚNIENIA WEWNĄTRZ UKŁADU CIŚNIENIA I POWODUJĄC NIESZCZELNOŚĆ NA USZCZELNIACZU WAŁKA POMPY WODNEJ.

maverick
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 132
Rejestracja: ndz, 13 lut 2005, 18:15
Motocykl: CRF250 07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maverick » wt, 7 mar 2006, 21:34

od nadmiaru ciśnienia w układzie chłodzenia odpowiedzialny jest zaworek w korku chłodnicy 8)
masz uszkodzony wałek i tyle
a co do srebrnego nalotu to pytanie czy aby wszystko dobrze umyłeś przed składaniem i czy nie masz wybitych rowków w koszyku sprzegłowym bo z nich bierze się aluminium (czasem i od innych dziur ale to inna bajka)

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”