Honda CR 125 - brak iskry, dlaczego?!
-
Autor tematu14 HONDA CR125
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: sob, 18 lut 2006, 13:18
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Honda CR 125 - brak iskry, dlaczego?!
Cze wszystkim!Mam Honde cr125 i mam z nią pewien problem z iskrą (raz jest iskra a raz jej nie ma)co może być spowodowane?Co w tym przypadku trzeba wymienić
-
- Moderator
- Posty: 278
- Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
- Motocykl: CRF 250 R 2009
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Moim zdaniem po kolei powinieneś spradzić:
świecę - podejrzewam, że od tego pewnie już zacząłeś i świeca jest ok, skoro masz problem i pytasz na forum,
fajkę - spróbuj zamienić fajki lub sprawdź, czy fajka bobrze kontaktuje z przewodem, czy jest do końca wkręcona,
cewka wysokiego napięcia - przewód od fajki idzie do cewki, może być uszkodzona, wiec podmień cewkę z innego motocykla (identycznego modelu) i zrób próbę,
uzwojenie w silniku (koło magnesowe) - zajrzyj pod dekiel, może uda Ci się na oko zobaczyć, czy coś nie jest spalone lub zamoknięte. Jeżeli masz możliwość, to podpodmień na próbe z innego motocykla,
moduł sterujący zapłonem - tego Ci nie życzę, bo koszt naprawy byłby ok. 1500-2000 PLN w przypadku nowej części. Na próbę podmień z innego motocykle i spawdź działanie.
Jeżeli potrafisz, to zrób po kolei wszystko sam, a ja nie potrafisz, to odprowadź maszynę do elektryka - najlepiej motocyklowego, bo zwykły nie zawsze się będzie tak biegle orientować.
Ja osobiście miałem tak z Hondą CR 125 1999 i KTX SX 2002 i okazywało się, że spalone było uzwojenie miedziene na kole magnesowym. Koszt naprawy ok. 300-350 PLN.
świecę - podejrzewam, że od tego pewnie już zacząłeś i świeca jest ok, skoro masz problem i pytasz na forum,
fajkę - spróbuj zamienić fajki lub sprawdź, czy fajka bobrze kontaktuje z przewodem, czy jest do końca wkręcona,
cewka wysokiego napięcia - przewód od fajki idzie do cewki, może być uszkodzona, wiec podmień cewkę z innego motocykla (identycznego modelu) i zrób próbę,
uzwojenie w silniku (koło magnesowe) - zajrzyj pod dekiel, może uda Ci się na oko zobaczyć, czy coś nie jest spalone lub zamoknięte. Jeżeli masz możliwość, to podpodmień na próbe z innego motocykla,
moduł sterujący zapłonem - tego Ci nie życzę, bo koszt naprawy byłby ok. 1500-2000 PLN w przypadku nowej części. Na próbę podmień z innego motocykle i spawdź działanie.
Jeżeli potrafisz, to zrób po kolei wszystko sam, a ja nie potrafisz, to odprowadź maszynę do elektryka - najlepiej motocyklowego, bo zwykły nie zawsze się będzie tak biegle orientować.
Ja osobiście miałem tak z Hondą CR 125 1999 i KTX SX 2002 i okazywało się, że spalone było uzwojenie miedziene na kole magnesowym. Koszt naprawy ok. 300-350 PLN.
Nikasil.pl
-
Autor tematu14 HONDA CR125
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: sob, 18 lut 2006, 13:18
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
m
Ja jestem początkujący ,mam 13 lat i za dużo na ten temat niewiem.Pierwszy raz słyszę że motocykl odpala się bez przekręcenia manetki gazu?!!??Świeca się też ciągle zalewa .Zmieszałem olej z paliwem 1:50 czy to jest odpowiednio ???
-
- VIP
- Posty: 1067
- Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
- Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
No jak jesteś początkujący to nie dobrze od 125 crossówki zaczynać A radzę Ci wykręcić świecę, wyczyścić jej końcówkę (takie dwa druciki) taką drucianą szczotką a potem jeszcze ścierką. Jeżeli druciki dotykają siebie, delikatnie je rozegnij. Możesz także sprawdzić czy świeca jest dobra wsadzając ją do tej fajki i przyłożyć do czegoś metalowego (najlepiej silnika) i delikatnie odpalić motor. Jeżeli świeca jest dobra zobaczysz między metalem a świecą iskrę. Motor odpalasz bez gazu, kopiesz jak najmocniej w rozrusznik. W 2T odpalanie to żadna filozofia Radzę Ci sprawdzić świcę, coś czuję że to ona jest winna.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 112
- Rejestracja: pt, 15 lip 2005, 22:06
- Motocykl: Suzuki RM 250 K2
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Koszalin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Najlepiej kup nową świecę. Nie wkręcaj jej w głowicę tylko włóż w fajkę, przyłóż gdzieś do silnika i poruszaj kopką w miare energicznie tak jak byś odpalał moto. Jeśli jest iskra to jeszcze nie znaczy, że wszystko w porządku jeśli moto nie chce zapalać. Wkręć teraz świece i spróbuj odpalić, ale bez gazu, tylko na ssaniu, i tak jest juz pewnie zalany po tylu próbach odpalania. Jeśli dalej nie odpala, to wykręć świecę i nie czyszcząc jej włóż w fajkę i przyłóż znów gdzieś do silnika i poruszaj kopką. Jeśli teraz jest iskra to coś jest nie tak z ustawieniem zapłonu albo z gaźnikiem, a jeśli nie ma iskry to prawie na pewno masz uszkodzoną prądnicę (cewkę - pod lewym deklem silnika), może mieć upaloną część zwojów i za małą oporność i dlatego na sucho na świeżej świecy jest iskra, a jak zaleje ją paliwo to juz jest za mało prądu. Żeby sprawdzić tą cewkę to musisz mieć ściągacz do magneta, ale bez zdejmowania możesz sprawdzić omomierzem, wystarczy rozpiąć złączki na kablu który wychodzi z silnika i zmierzyć jej oporność. Wartości jakie powinny być znajdziesz albo w książce serwisowej, albo mierząc w innym takim samym motorze. Jeśli oporność jest dużo mniejsza od nominalnej to trzeba przewinąć na nowo cewkę. Przerabiałem ten problem nie raz w Rm 125. Tylko musisz rozszyfrować która para kabli jest od cewki, bo w wiązce idzie 4 albo 5 żył, 2 od cewki, 2 od czujnika i ewentualnie jeden to masa.
-
Autor tematu14 HONDA CR125
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: sob, 18 lut 2006, 13:18
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 258
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 10:02
- Motocykl: zielona kawa :))
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nysa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Mam ten sam problem, umylem moto, poczekalem az wyschnie, odpalil bez problemu za pierwszym razem, pozniej po jakims czasie takze. kawalek przejechalem i zaczal sie dlawic takie: buuuuuu no i zgasl. Swiece sprawdzalismy, nie ma iskry, na innych tez nie bylo. Dopiero dzisiaj sie dowiem co jest jak rozbiore motor. I tutaj mam pytanie, czy to moze byc modul?? czy bardziej prawdopodobne ze cewka albo zwoje sie przepalily?? W moim przypadku wogole nie ma iskry nawet gdy swieca jest sucha. Prosze o pomoc.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 289
- Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 18:07
- Motocykl: KLX 450 R
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Sprawdz wszystkie styki w instalacji. Jedna warzna rzecz- ja w hońdzie miałem tak że padlo uzwojenie w cewce w silniku, naprawił mi to gościu z Ostrołeki (namiary ma gajowy)- i potem była iskra -ale cos tam jeszcze sprawdzałem i nie podłączyłem wszystkich kabli i padł moduł!
niewiem czy to taki fuks ale ponoć nie nalezy kopać starterm jak sie nie ma podłaczonych wszystkich kabli!
Moduł kupiłem uzywany na ebay.com za 10$
niewiem czy to taki fuks ale ponoć nie nalezy kopać starterm jak sie nie ma podłaczonych wszystkich kabli!
Moduł kupiłem uzywany na ebay.com za 10$