Polerowanie dolotów i planowanie głowicy?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
kusy
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: pn, 13 lut 2006, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Polerowanie dolotów i planowanie głowicy?

Post autor: kusy » wt, 14 lut 2006, 22:20

Mam do was pytanie, bo robię remont silnika wymieniam tłok zawory wydechowe sprężyny zaworowe regeneracje wału i inne takie drobne rzeczy. I chciałem wypolerować doloty i splanować głowice, ale nie wiem czy to się wogóle opłaca robić i tu mam prośbę do was o jakieś porady:] HUSQVARNA TE610

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 15 lut 2006, 19:26

No widzę, że masz dosyć mocny sprzęt, jak Ci nie starcza mocy to przesiądź sie do odrzutowca. Jak splanujesz głowicę to motor będzie mocniejszy, ale wzrośnie złużycie i procent usterkowości. Doloty możesz wypolerować.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » śr, 15 lut 2006, 21:37

Nie paliłbym się do takich zmian. Takie roboty są dobre jak masz np. jedną, dwie trzy głowice w zapasie, jak coś spiepszysz to już tego nie odkręcisz tak łatwo. Poza tym możesz spierdzielić nie tylko głowicę-też rozrząd, tłok. I tu masz odpowiedź na pytanie czy się to opłaca.
Jezeli to spolerowałbym denko tłoka-na "lustro". Nagar się wtedy mniej osadza. Kanały wydechowe to samo, ssące nie na lustro tylko w "jodełkę" tak jak cylinder po honowaniu. Zawory też, oczywiście prócz przylgni i trzonka :lol: .
Z tym planowaniem głowicy to jest tak ze jeśli np. obniżysz ją o 0,5 mm to luz na łańcuchu zwiększy się o 1 mm, zmienią się też delikatnie fazy. No i musiałbyś zbadać czy zawory nie wejdą Ci w kolizję z tłokiem. Śmierdząca sprawa. Poza tym po remoncie Twój mastodont i tak będzie wymiatał jak szalony :wink:

Autor tematu
kusy
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: pn, 13 lut 2006, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kusy » śr, 15 lut 2006, 23:16

W sumie macie racje, dzięki za pomoc jak skończę moto to cos napisze jak chodzi:]

Pozdrawiam

orzell
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: ndz, 19 mar 2006, 20:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: MWS
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: orzell » czw, 6 kwie 2006, 14:54

A co z silnikami 2t, jak usprawnic prace silniaka w dwusowie, ile daje np. polerowanie kanałów.??

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » czw, 6 kwie 2006, 15:08

Szczerze nie wiem ile da polerowanie, ale głowicę zawsze można sobie obniżyć :)
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

maverick
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 132
Rejestracja: ndz, 13 lut 2005, 18:15
Motocykl: CRF250 07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maverick » ndz, 9 kwie 2006, 08:16

kanałow ssacych nie wolno polerować :!: (mozna co najwyzej usunąć niedociągniecia odlewu)
kanały wydechowe, denko tłoka, zawory - tak

pozdrawiam 8)

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » ndz, 9 kwie 2006, 14:53

Można tez wypolerowąc korbę, i zniwelować ostre krawędzie na jej powierzchni. Daje to mniejsze zawirowania przy przepływie mieszanki przez skrzynię korbową, i wzmacnia korbę - brak ostrych kantów, krawędzi powoduje, że nie ma miejsc do potencjalnego pęknięcia.
Można polerować także koła zamachowe wału.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 9 kwie 2006, 14:57

To tak jak można zdjąć pare gram z tłoka, po tej operacji tłok będzie lżejszy i będzie się lepiej wkręcać. Zdejmujemy stop od środka tłoka, tylko bez przesady, lekką warstwę.
W piędziesiątce za starych dobrych czasów jeszcze robiłem a'la rezystor by tłok lepiej odprowadzał ciepło. Było to takie "zadrapanie" do okoła tłoka na głębokość 0,5 mm pod pierścieniem.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

kopytt91
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: pt, 10 kwie 2009, 16:26
Motocykl: Yz 125 / 2005r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Polerowanie dolotów i planowanie głowicy?

Post autor: kopytt91 » sob, 29 sie 2009, 13:52

Witam
Trawie własnie problem w mojej YZ 125 05' i zastanawiam się nad spolerowaniem kanałów <kupiłem tłok wosnera GP> będe zakładał nowy wał i chciałem się dowiedzieć jak lub gdzie spolerować zawory wydechowe i wylot z cylindra .. ?? Moze jakies doświadczenia lub sugestie macie :?: :!: :?:
Pozdro :supz:

piotrek07_92
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 40
Rejestracja: ndz, 9 mar 2008, 18:24
Motocykl: yamaha yzf250=>suzuki rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re:

Post autor: piotrek07_92 » czw, 3 wrz 2009, 22:39

maverick pisze:kanałow ssacych nie wolno polerować :!: (mozna co najwyzej usunąć niedociągniecia odlewu)
kanały wydechowe, denko tłoka, zawory - tak

pozdrawiam 8)
Kiedy robiłem yzf 250 rozmawiałem z Karolem Kędzierskim o zaworach i mówił że nie wolno polerować zaworów ponieważ są pokryte powłoką tytanu i można ją tylko zedrzeć, a wtedy stracą wytrzymałość. wiem że to już stare i nie ważne ale tak dodałem żeby może ktoś inny nie podłapał ;D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”