Polerowanie dolotów i planowanie głowicy?
-
Autor tematukusy
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: pn, 13 lut 2006, 12:59
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Polerowanie dolotów i planowanie głowicy?
Mam do was pytanie, bo robię remont silnika wymieniam tłok zawory wydechowe sprężyny zaworowe regeneracje wału i inne takie drobne rzeczy. I chciałem wypolerować doloty i splanować głowice, ale nie wiem czy to się wogóle opłaca robić i tu mam prośbę do was o jakieś porady:] HUSQVARNA TE610
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Nie paliłbym się do takich zmian. Takie roboty są dobre jak masz np. jedną, dwie trzy głowice w zapasie, jak coś spiepszysz to już tego nie odkręcisz tak łatwo. Poza tym możesz spierdzielić nie tylko głowicę-też rozrząd, tłok. I tu masz odpowiedź na pytanie czy się to opłaca.
Jezeli to spolerowałbym denko tłoka-na "lustro". Nagar się wtedy mniej osadza. Kanały wydechowe to samo, ssące nie na lustro tylko w "jodełkę" tak jak cylinder po honowaniu. Zawory też, oczywiście prócz przylgni i trzonka .
Z tym planowaniem głowicy to jest tak ze jeśli np. obniżysz ją o 0,5 mm to luz na łańcuchu zwiększy się o 1 mm, zmienią się też delikatnie fazy. No i musiałbyś zbadać czy zawory nie wejdą Ci w kolizję z tłokiem. Śmierdząca sprawa. Poza tym po remoncie Twój mastodont i tak będzie wymiatał jak szalony
Jezeli to spolerowałbym denko tłoka-na "lustro". Nagar się wtedy mniej osadza. Kanały wydechowe to samo, ssące nie na lustro tylko w "jodełkę" tak jak cylinder po honowaniu. Zawory też, oczywiście prócz przylgni i trzonka .
Z tym planowaniem głowicy to jest tak ze jeśli np. obniżysz ją o 0,5 mm to luz na łańcuchu zwiększy się o 1 mm, zmienią się też delikatnie fazy. No i musiałbyś zbadać czy zawory nie wejdą Ci w kolizję z tłokiem. Śmierdząca sprawa. Poza tym po remoncie Twój mastodont i tak będzie wymiatał jak szalony
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Można tez wypolerowąc korbę, i zniwelować ostre krawędzie na jej powierzchni. Daje to mniejsze zawirowania przy przepływie mieszanki przez skrzynię korbową, i wzmacnia korbę - brak ostrych kantów, krawędzi powoduje, że nie ma miejsc do potencjalnego pęknięcia.
Można polerować także koła zamachowe wału.
Można polerować także koła zamachowe wału.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
To tak jak można zdjąć pare gram z tłoka, po tej operacji tłok będzie lżejszy i będzie się lepiej wkręcać. Zdejmujemy stop od środka tłoka, tylko bez przesady, lekką warstwę.
W piędziesiątce za starych dobrych czasów jeszcze robiłem a'la rezystor by tłok lepiej odprowadzał ciepło. Było to takie "zadrapanie" do okoła tłoka na głębokość 0,5 mm pod pierścieniem.
W piędziesiątce za starych dobrych czasów jeszcze robiłem a'la rezystor by tłok lepiej odprowadzał ciepło. Było to takie "zadrapanie" do okoła tłoka na głębokość 0,5 mm pod pierścieniem.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: pt, 10 kwie 2009, 16:26
- Motocykl: Yz 125 / 2005r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Trzebnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Polerowanie dolotów i planowanie głowicy?
Witam
Trawie własnie problem w mojej YZ 125 05' i zastanawiam się nad spolerowaniem kanałów <kupiłem tłok wosnera GP> będe zakładał nowy wał i chciałem się dowiedzieć jak lub gdzie spolerować zawory wydechowe i wylot z cylindra .. ?? Moze jakies doświadczenia lub sugestie macie
Pozdro :supz:
Trawie własnie problem w mojej YZ 125 05' i zastanawiam się nad spolerowaniem kanałów <kupiłem tłok wosnera GP> będe zakładał nowy wał i chciałem się dowiedzieć jak lub gdzie spolerować zawory wydechowe i wylot z cylindra .. ?? Moze jakies doświadczenia lub sugestie macie
Pozdro :supz:
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 40
- Rejestracja: ndz, 9 mar 2008, 18:24
- Motocykl: yamaha yzf250=>suzuki rm125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Góra Kalwaria
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re:
Kiedy robiłem yzf 250 rozmawiałem z Karolem Kędzierskim o zaworach i mówił że nie wolno polerować zaworów ponieważ są pokryte powłoką tytanu i można ją tylko zedrzeć, a wtedy stracą wytrzymałość. wiem że to już stare i nie ważne ale tak dodałem żeby może ktoś inny nie podłapał ;Dmaverick pisze:kanałow ssacych nie wolno polerować (mozna co najwyzej usunąć niedociągniecia odlewu)
kanały wydechowe, denko tłoka, zawory - tak
pozdrawiam 8)