CZ cross 125, 250, 380 - opinie, komentarze i porady?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Jakoś żyjesz ale co to za życie
Nie no żartuję oczywiście bo jak dla mnie to nerwy masz ze stali że skaczesz kozą. Widać na tych filmach jak ten motocykl fatalnie zachowuje się w locie (albo to braki w technice) Tył dużo cięższy od przodu i za każdym razem lądujesz na tylnym kole. WYważenie do dupy. Jeśli chodzi o moje skakanie na CZ to może parę udanych skoków na hopach 7-8 metrów. Jeśli się najeżdża równym gazem to leci w miarę poziomo. Ale z kolei często przednie koło odbija się dosłownie przy lądowaniu (albo to moje braki w technice i mechanice
) Jednak jak widać u ciebie przy dalszym skoku ta fura po prsotu leci na dupę...


Bynajmniej nie przynajmniej! http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 1
- Rejestracja: ndz, 12 lis 2006, 09:26
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Witam !!!
Od niedawna jestem nieszczęśliwym posiadaczem motocykla CZ 380
Nieszczęśliwym ponieważ silnik jest w stanie rozkładu a mam problem z jego złożeniem. Brak mi również kilku części:
- tłok
- swożeń
- pierścienie
W związku z tym prosze o namiary na sklep z częsciami do tego MOTO,a także link do stronki gdzie znajde schemat budowy silnika
Z góry dziękuje MADY
[/b]
Od niedawna jestem nieszczęśliwym posiadaczem motocykla CZ 380
Nieszczęśliwym ponieważ silnik jest w stanie rozkładu a mam problem z jego złożeniem. Brak mi również kilku części:
- tłok
- swożeń
- pierścienie
W związku z tym prosze o namiary na sklep z częsciami do tego MOTO,a także link do stronki gdzie znajde schemat budowy silnika
Z góry dziękuje MADY
[/b]
-= EXTREME RIDERS OSTROWIEC =-
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz, 17 gru 2006, 14:21
- Motocykl: SUZUKI RM125 '01
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
CZ
Gajowy ma sporo racji o CZ, pozatym Te wersje 'ścigaczy CZ' wprowadzone przez PZM to nazywały się PROMOT
W silniku dosyć sporo zrobili (taka moja opinia) a co do chłodzenia wodą, to udało im się je wprowadzić w życie, i jednak wbrew pozorom ściagacz CZ 250cc zrobiony przez PZM nie raz był lepszy jak KAWY 250 itp (oczywiście w tamtych czasach)
Na moje te motocykle naprawde dużo zrobiły dla polskiej motoryzacji, ale są to już zabytki niestety, ich ryk jak wspomniał gajowy jest bezbłędny i baaaaaardzo głośny
Ale do jazdy się nie nadają są to motocykle z bardzo ciężkim zawieszeniem, słabą amortyzacją i małą mocą.
To czy szybko się psują tak jak powiedział gajowy to mogę zaprzeczyć, Raz na Sezon generalke robić trzeba, tak samo w obecnych, wszystko zależy od stopnia zadbania.
Ale i tak bujnąć się starą CZ-tą to czysta frajda
W silniku dosyć sporo zrobili (taka moja opinia) a co do chłodzenia wodą, to udało im się je wprowadzić w życie, i jednak wbrew pozorom ściagacz CZ 250cc zrobiony przez PZM nie raz był lepszy jak KAWY 250 itp (oczywiście w tamtych czasach)
Na moje te motocykle naprawde dużo zrobiły dla polskiej motoryzacji, ale są to już zabytki niestety, ich ryk jak wspomniał gajowy jest bezbłędny i baaaaaardzo głośny

Ale do jazdy się nie nadają są to motocykle z bardzo ciężkim zawieszeniem, słabą amortyzacją i małą mocą.
To czy szybko się psują tak jak powiedział gajowy to mogę zaprzeczyć, Raz na Sezon generalke robić trzeba, tak samo w obecnych, wszystko zależy od stopnia zadbania.
Ale i tak bujnąć się starą CZ-tą to czysta frajda

Dzyn-dzyn-dzyn... czy znasz ten dźwięk?
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Możliwe że to może być calkiem niezawodny sprzęt, w sumie bardzo prosty.
Wtedy gdy śmigaliśmy CZ 380, to olej Mixol był rarytasem, a m.in. moja kultura techniczna była na poziomie jaskiniowca
. I tak to sie pewnie składało na tą zawodność. Czasem jak nie było pod ręką Mixolu, to laliśmy Selektol-aż wstyd się przyznać
To było z 15-16 (17?) lat temu, pamiętam że wtedy Gancewski święcił triumfy.
Wtedy gdy śmigaliśmy CZ 380, to olej Mixol był rarytasem, a m.in. moja kultura techniczna była na poziomie jaskiniowca


To było z 15-16 (17?) lat temu, pamiętam że wtedy Gancewski święcił triumfy.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 13
- Rejestracja: pn, 5 lut 2007, 13:08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Witam wszystkich. Czytałem wasze opinie na temat CZ i jako posiadacz CZ 380 muszę się niestety nie zgodzić z wiekszościa zarzutów dotyczących tej marki...Większość mitów na temat awaryjnosci tych sprzętów związanych jest z brakiem odpowiedniej eksploatacji ich właścicieli. Kiedyś zwiazane to być mogło z brakiem dostępu do serwisówek a także z brakiem dostępu do odpowiednich np. środków eksploatacyjnych. Jak ktoś latał na mixolu i włożył umiejętności i sposoby napraw nabyte przy eksploatacji np. WSK-i to nic dziwnego że o CZ na kiepskie zdanie. Nie bęndę ukrywał pod względem prowadzenia nie jest to może KTM, ale dobry jezdziec potrafi podjąć walkę z dużo nowszymi sprzętami, a nawet pozostawić je w tyle, więc jak ktoś nie daje z tym sprzętem rady to może po prostu nie potrafi jezdzić...Największy minus 380 to jej chyba już słynne spalanie, bak starcza na 45min. No i często spotykany problem zżerania świec, a także problemy z tylnymi amorami...poza tym jak ma śsę wszystko z głową porobione to moto nie stwarza większych problemów. Części tanie, prosta konstrukcja samemu można wszystko zrobić...a poza tym ta firma to legenda MX. Pozdro.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 13
- Rejestracja: pn, 5 lut 2007, 13:08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Mistrz prostej
- Posty: 161
- Rejestracja: śr, 16 sie 2006, 16:01
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Na awaryjność sam narzekam ale z wiochy to nic w tym sprzęcie nie ma.
Bynajmniej nie przynajmniej! http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej