Jak zrobic whipa, czyli "wyłamać" sprzęta w locie?

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
omen
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 286
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: gorskie okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zrobic whipa, czyli "wyłamać" sprzęta w locie?

Post autor: omen » sob, 6 lis 2010, 13:27

Nie jestem znawca whipa ale wydaje mi sie ze powinno sie lamac kierownice a potem cialem pchac i spowrotem prostowac moto , a duzo osob calym cialem sie rusza wygina itd a moto wlasciwie jest caly czas ustawiony w kierunku jazdy a whip poprawcie mnie jesli sie myle to łamanie sprzeta czyli zmina kierunku i powrot do niej spowrotem :idea:



http://www.youtube.com/watch?v=gmyfYo2W ... =1&index=2

kilka secund ale whipow sporo!!!

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak zrobic whipa, czyli "wyłamać" sprzęta w locie?

Post autor: sebek1516 » sob, 13 lis 2010, 21:48

Dla mnie whip to taki co robi Buba czyli połozenie sie z moto w locie i powrót do pionu.
Natomiast whipem nazywa sie tez "złamanie" motocykla gdy lecimy pionowo, tak jakby przód cie wyprzedzał.
A żeby zrobić whipa to trzeba wysokiego skoku i dlugiego chociaz 20m zeby lot byl pewny...
Pozatym wystarczy spojrzeć kto w polsce robi ładnego whipa i widzimy jakie to proste :D
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
krzysiekFmX
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: wt, 5 maja 2009, 19:58
Motocykl: KAWASAKI KXF250 2012
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Słopnice , koło Limanowej
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zrobic whipa, czyli "wyłamać" sprzęta w locie?

Post autor: krzysiekFmX » czw, 18 lis 2010, 19:31

siemka jak dla mnie najatwiej uczyć się whipów na rampie na ok 10m , ja na torze prubowałem to mi gorzej wychodziły niż na rampie , rampa jest stroma i łatwo jest złapać skok tylko łatwiej też o glebe . Ja swoje pierwsze whipy zaczynałem na piramidze na której leci sie nie wiecej niz 4m i da sie fajnie złamac motor do londowania , a na rampie lepiej uważac , ja na własnej skórze poczułem nierozprostowanego whipa+ niedolot , super combo , radze każdemu sprubowac , głową wali się odrazu w zeskok ;p powodzenia w treningu WHIPA :D
ZĘBAMI MOŻNA STUKAĆ Z ZIMNA ALBO ZE STRACHU , A GDZIE CHOCIAŻ DWIE MOŻLIWOŚĆI O WYMÓWKE NIE TRUDNO . LIFE IS FUN

omen
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 286
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: gorskie okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zrobic whipa, czyli "wyłamać" sprzęta w locie?

Post autor: omen » czw, 18 lis 2010, 22:35

krzysiekFmX pisze:siemka jak dla mnie najatwiej uczyć się whipów na rampie na ok 10m , ja na torze prubowałem to mi gorzej wychodziły niż na rampie , rampa jest stroma i łatwo jest złapać skok tylko łatwiej też o glebe . Ja swoje pierwsze whipy zaczynałem na piramidze na której leci sie nie wiecej niz 4m i da sie fajnie złamac motor do londowania , a na rampie lepiej uważac , ja na własnej skórze poczułem nierozprostowanego whipa+ niedolot , super combo , radze każdemu sprubowac , głową wali się odrazu w zeskok ;p powodzenia w treningu WHIPA :D

rozumiem ze robisz whipa?


dla mnie whip moze i jest trudniejszy na torze ale na mnie robi lepsze wrażenie
widzialem na mistrostwach swiata jak robia rozne whipy te o ktorych piszecie ze nisko w poziomie robi sie ja hopa jest wysoka i z krotkim dachem zeby nie leciec za wysoko a druga sie stosuje przy trumnach np wiec poprawny jest jeden i drugi wariant
chodzi o to zeby byc szybszy same skoki jak wiemy zabieraja secundy

omen
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 286
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: gorskie okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zrobic whipa, czyli "wyłamać" sprzęta w locie?

Post autor: omen » czw, 18 lis 2010, 22:39

omen pisze:
krzysiekFmX pisze:siemka jak dla mnie najatwiej uczyć się whipów na rampie na ok 10m , ja na torze prubowałem to mi gorzej wychodziły niż na rampie , rampa jest stroma i łatwo jest złapać skok tylko łatwiej też o glebe . Ja swoje pierwsze whipy zaczynałem na piramidze na której leci sie nie wiecej niz 4m i da sie fajnie złamac motor do londowania , a na rampie lepiej uważac , ja na własnej skórze poczułem nierozprostowanego whipa+ niedolot , super combo , radze każdemu sprubowac , głową wali się odrazu w zeskok ;p powodzenia w treningu WHIPA :D

rozumiem ze robisz whipa?


dla mnie whip moze i jest trudniejszy na torze ale na mnie robi lepsze wrażenie
widzialem na mistrostwach swiata jak robia rozne whipy te o ktorych piszecie ze nisko w poziomie robi sie ja hopa jest wysoka i z krotkim dachem zeby nie leciec za wysoko a druga sie stosuje przy trumnach np wiec poprawny jest jeden i drugi wariant
chodzi o to zeby byc szybszy same skoki jak wiemy zabieraja secundy


lepiej sie juz nie da pokazac plaskiego whipa


http://www.youtube.com/watch?v=dWV5fqDW ... r_embedded

mxjaro
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pt, 12 lis 2010, 19:05
Motocykl: YAMAHA YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lwówek Śląski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zrobic whipa, czyli "wyłamać" sprzęta w locie?

Post autor: mxjaro » pt, 24 cze 2011, 10:34

Proponował bym na początek nauczyć sie scruba, whipa zostawcie narazie bo tego nikt sie nie nauczy w 5 min w polsce jest tylko pare osób co to potrafia to naprawde są mega umiejetnosci zeby tak machnąć motorem ja ucze sie scruba bo to jest dużo prościejsze różnica miedzy scrubem a whipem jest taka ze podczas scruba mamy obniżyć swój lot na chopie czyli przy samprawo ej końcówce wybicia kładziemy moto w prawo lub lewo maksymalnie jak tylko możemy im bliżej kierownicą do ziemi tym niżej lecimy a ciałem nie mal że usówamy sie z środka siedzenia a siadamy na jego boku, przy whipie raczej musimy byc bardziej zwarci tu różnie bywa kazdy robi to na swój sposób ale tu motorem machamy w ten sposób że tylne koło powinno znaleźć sie wyżej odnas nie moze byc to zwykłe boczne machniecie bo to jest zwykły scrub zreszta zobaczcie JAMES STEWART jak on to robi bo on dla mnie w tym jest mistrzem świata

PakaL
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 252
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 21:54
Motocykl: Yamaha YZ250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zrobic whipa, czyli "wyłamać" sprzęta w locie?

Post autor: PakaL » śr, 27 lip 2011, 01:58

Umiem leciutko wyłamać moto, czasami próbuje coraz to coraz mocniej lecz po prostu odradzam uczenia się tego gdy jeszcze nie jest się doświadczonym. Whipa czy tam scruba nauczycie się po prostu automatycznie kiedy będziecie bardziej potrafili czuć moto na skokach, pozycja ciała itp.
Na torze czasami widzę ludzi (w tym czasami ja :rolleyes:) jak próbują wyłamać sprzęta i robią różne cuda od samego przechylenia ciała po no-footery :lol: Czasami gdy myślicie że skantowanie Was na skoku to whip to się mylicie, jest to bardzo niebezpieczna sprawa czasami gdy się próbuje robić whipa ląduje się bokiem co naturalnie odbiło Was na drugi bok i możecie mieć kłopoty :!:

Co do samej nauki whipa jeśli już chcecie nauczyć się tego polecam po oglądać PRO'sów na torze, youtube itp. Możecie też popytać o wskazówki nie którzy robią whipa na siedząco co daje lepszy efekt :D
Same lekkie wyłamanie sprzęta i wrócenie do dobrej pozycji jest fajnym uczuciem ale to tak na zachęte :P
Whipy polecam robić na skokach które już macie oblatane, dobrze przygotowane i odpowiednio wybijające.

Podsumowując:

Whip, scrub przyjdzie wraz ze wzrostem Waszego doświadczenia :drinkers:

PS: Udanych i efektownych łamań sprzęta :finga:

PS: Jeszcze nigdy się tak na forum nie rozpisałem 8)

Pozdro!
Było:
Honda CR 125 '03

Jest!:

Yamaha YZ 250F (w miarę młodziutka:D)
Honda XLR 125 (można powiedzieć że na tym się u mnie zaczęła zabawa w MX:D)

blackhawk
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 183
Rejestracja: śr, 23 sie 2006, 01:21
Motocykl: Kawasaki KXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak zrobic whipa, czyli "wyłamać" sprzęta w locie?

Post autor: blackhawk » śr, 26 paź 2011, 10:25

http://www.youtube.com/watch?v=VXgohRrKo4A

Ostatnio widziałem jak robi to na treningu to naprawdę ma wielki talent i szacun dla umiejętności , już nie długo trening w Skawinie na piasku a tam fajne Hopki :)
Najpiękniejszy Widok Na Świecie To ... Widok z Wnętrza Kasku....

www.smartled.com.pl

CIEŚLIŃSKI-MX816
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: sob, 3 sty 2015, 22:36
Styl jazdy: Super Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zrobic whipa, czyli "wyłamać" sprzęta w locie?

Post autor: CIEŚLIŃSKI-MX816 » wt, 6 sty 2015, 21:54

Z mojego doświadczenia najpierw powineś. Zacząć od chopy no nie wiem 6 m. I i zacząć od samej kuerownicy czyli każdy mówi że jak robisz whipa w prawo to kierownica w lewo to jest tak że łatwiej jest dociągnąć motor do siebie i i w tedy prostujesz nogi w prawo i to jest taki najprostszy whip ale są różne. Np. Taki jak robi james stewart albo ricky
Napewno jeśli jesteś nowicjuszem musisz się nauczyć wyskakiwać z dużych i małych chop na siedzonco nie możesz się spinać w locie i pamiętaj zawsze łokcie wysoko. ;)

Freestajlo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: śr, 6 wrz 2017, 13:57
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zrobic whipa, czyli "wyłamać" sprzęta w locie?

Post autor: Freestajlo » śr, 6 wrz 2017, 19:21

Śmiało stwierdzam, że whip jest czymś co daje najwięcej funu, robiącemu jak i widzą. Można powiedzieć, że dopiero zaczynam odkrywać whipy, ale według mnie najprostszym sposobem od którego należy zacząć, jest po prostu pochylenie siebie i motocykla już na wybiciu. Jak już to zacznie wychodzić można dodawać bardziej skomplikowane czynności aby naszą wyłamke urozmaicić. Np. wjazd lekkim łukiem na wybicie, odciążenie którejś podnóżki itp. Na hopach motocrossowych można wykorzystać jeszcze uślizg koła, ale to chyba już bardziej pod scruba podchodzi.
A tak wygląda to u mnie w praktyce. Pozdro! #420
https://www.facebook.com/25708968479607 ... 887094883/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”