Ustawiane zawieszenia - przód oraz tył, co i jak? [ROZWIĄZANY]
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Mam pytanie do fachowca w tej dziedzinie, otóż chciał bym wyelimiować odbijanie tylniego koła na dziurach, zwłaszcza przy hamowaniu. Zauważyłem u niektórych w MP, że ich motory jadą "sklejone" z ziemią, a mój nie koniecznie. Opisze co jest grane.
Mam z tył inną sprężynę na wagę 60kg, regulacja odbicia jest wyraźnie wkręcona na wolne. twardość na średnio i twardość na małe dziury dosyć mocno.
Przód miałem robioną hydraulikę, podkładki i inne duperele by poprawidź skutecznosć wybierania dziór i poprawić lekkość pracy. Napięcie sprężyny mam 2 obroty wykręcone (3 to już koniec, 0 to standart, na 0 są straszne kołki), odbicie wolne i twardość śrdnią.
Niby na jamach się robi tył twardszy, ale ostatnio w Więcborku wkręciłem 3 obroty na twardsze z tył (duża śruba) i mało co to pomoglo i tak zostawiłem.
Napięcie wstępne sprężyny mam ustwione prawie książkowo, prócz tego, że nie reguluje go na piachu czy twardym bo powinny być inne.
Słyszałem też, że jak tył kantuje to trzeba utwardzić przód bo on pracuje, a tył sztywno chodzi i po utwardzeniu się to wyrówna.
A wy jakiej myśli jesteście? Czekam na konkrety
Mam z tył inną sprężynę na wagę 60kg, regulacja odbicia jest wyraźnie wkręcona na wolne. twardość na średnio i twardość na małe dziury dosyć mocno.
Przód miałem robioną hydraulikę, podkładki i inne duperele by poprawidź skutecznosć wybierania dziór i poprawić lekkość pracy. Napięcie sprężyny mam 2 obroty wykręcone (3 to już koniec, 0 to standart, na 0 są straszne kołki), odbicie wolne i twardość śrdnią.
Niby na jamach się robi tył twardszy, ale ostatnio w Więcborku wkręciłem 3 obroty na twardsze z tył (duża śruba) i mało co to pomoglo i tak zostawiłem.
Napięcie wstępne sprężyny mam ustwione prawie książkowo, prócz tego, że nie reguluje go na piachu czy twardym bo powinny być inne.
Słyszałem też, że jak tył kantuje to trzeba utwardzić przód bo on pracuje, a tył sztywno chodzi i po utwardzeniu się to wyrówna.
A wy jakiej myśli jesteście? Czekam na konkrety
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Mistrz prostej
- Posty: 72
- Rejestracja: wt, 14 lut 2006, 14:29
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bialystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ustawianie zawieszenia [ROZWIĄZANY]
MXrool napisał: "Mam pytanie do fachowca w tej dziedzinie, otóż chciał bym wyelimiować odbijanie tylniego koła na dziurach, zwłaszcza przy hamowaniu"
Na początek dodam, że niejestem jakimś szpecem od zawiechy, ale jakieś doświadczenia z rajdów i rozmów z innymi zawodnikami mam.
Wg. mnie skoro podbija ci tylne koło przy hamowaniu powinieneś trochę odkręcić odbicie -2-3 kliknięcia powinny pomóc, musisz próbować, ("regulacja odbicia jest wyraźnie wkręcona na wolne") może też pomóc, ale nie musi wykręcenie małej śruby od com.
Prawdą jest że tył i przód trzeba ze sobą zgrać:
- przy miekkim przodzie i twardym tyle środek ciężkości motocykla przesunie się ku przodowi, jeżeli jeszcze wysuniemy lagi z półek motor stanie sie bardzo zwrotny i niestabilny przy jezdzie na wprost, tak ustawiam na twardy teren
- na piach i muldy wsuwam lagi na "0" utwardzam przód i zmiękczam lekko tył żeby przenieść środek ciężkośi do tyłu i odciążyć przód.
Tyle teorii a w praktyce jak czasami zacznę kombinować to jest gorzej jak było i wracam do ustawień z książki Tak było na ostatnim crosscountry, przez tydzień nie mogłem podawać ręki ](*,)
Ps. robiłeś przód u Quraka, jak ci ustawił?
Na początek dodam, że niejestem jakimś szpecem od zawiechy, ale jakieś doświadczenia z rajdów i rozmów z innymi zawodnikami mam.
Wg. mnie skoro podbija ci tylne koło przy hamowaniu powinieneś trochę odkręcić odbicie -2-3 kliknięcia powinny pomóc, musisz próbować, ("regulacja odbicia jest wyraźnie wkręcona na wolne") może też pomóc, ale nie musi wykręcenie małej śruby od com.
Prawdą jest że tył i przód trzeba ze sobą zgrać:
- przy miekkim przodzie i twardym tyle środek ciężkości motocykla przesunie się ku przodowi, jeżeli jeszcze wysuniemy lagi z półek motor stanie sie bardzo zwrotny i niestabilny przy jezdzie na wprost, tak ustawiam na twardy teren
- na piach i muldy wsuwam lagi na "0" utwardzam przód i zmiękczam lekko tył żeby przenieść środek ciężkośi do tyłu i odciążyć przód.
Tyle teorii a w praktyce jak czasami zacznę kombinować to jest gorzej jak było i wracam do ustawień z książki Tak było na ostatnim crosscountry, przez tydzień nie mogłem podawać ręki ](*,)
Ps. robiłeś przód u Quraka, jak ci ustawił?
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
No robił, ustawił i grało przez jakiść czas, ale wymagania się zmieniają i nawierzchnie też. To co pisałeś to raczej wiem. Musze pokombinować.
Na muldy i piach ja ustawiam tak:
Przód wysówam całkowicie, tył ustawiam na twardo i wolne odbicie, a przód wmiarę twarde i też wolne odbicie. No i na szybki tor zmieniam kąt główki ramy by przód był bardziej do przodu wysuniety.
Na muldy i piach ja ustawiam tak:
Przód wysówam całkowicie, tył ustawiam na twardo i wolne odbicie, a przód wmiarę twarde i też wolne odbicie. No i na szybki tor zmieniam kąt główki ramy by przód był bardziej do przodu wysuniety.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: sob, 18 lis 2006, 20:36
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rudnik (koło Myślenic)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
pp
ja chce zapytac jak wyrelugowac zawieszenie w YZ 125 97r. mam ja zatwarda az "dupa" trzepie wedlug mnie to wina zatwradego zawieszenie
Yamaha YZ 125 97r
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
- Motocykl: Honda CRF450r .05r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
twarde zawieszenie
Po prostu odkręć nakrętki poluźnisz tym napięcie wstępne sprężyny Ustawienie powinno sie sprawdzac w nastepujący sposób : stawiasz moto na stopce centralnej jak jest , jak nie to stojak czy pniaczek , tak aby tylne koło było w powietrzu , mierzysz ile jest odległości od oski do górnej części zadupka lub kanapy , później stawiasz moto na ziemi wsiadasz i tez mierzysz w tych samych punktach .Różnica powinna wynosic ok 10 cm jek nie to dalej ustawiasz wg siebie
Re: Ustawiane zawieszenia - przód oraz tył, co i jak?
elo jak podkręcic tylną zawieche? trzeba wyciągac amor z ramy? bo u mnie niema jak tej nakrętki ruszyc(tej co jest nad sprezyna) pobijakiem ani niczym a zaden klucz awet jakis do zawiech ie tam raczej nie zmiesci.. takie mam amo jak ten ---> http://allegro.pl/item359317487_ktm_200_exc_okazja.html
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: pn, 2 paź 2006, 19:30
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawiane zawieszenia - przód oraz tył, co i jak?
Najpierw musisz odkręcić kontrę, która jest w tej nakrętce. Ale pewnie jest gdzieś z tyłu dlatego jej nie widzisz, wyjęcie amora to dwie śruby więc nie taki problem - klucze w dłoń i do roboty