Zgasł i nie odpala

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
no_sleep
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 22:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: no_sleep » czw, 15 mar 2007, 22:36

No i dobrałem się do serca mojej cr-ki
Po zdjęciu cylindra pierścień okazał się cały. Ale w tłoku i głowicy są powbijane drobinki jakiegoś metalu no i tłok troszeczkę się sklepał
i pierścień się zakleszczył w rowku. Więc kompresji nie było. Ale naszczeście nikasyl jest nie naruszony.Więc nowy nowy tłok i moto ożyję.
Ale zastanawia mnie co się dostało na tłok i kiędy.??? :?: :twisted: :evil: :?:

PACO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: śr, 21 lut 2007, 14:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TUCHOLA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: PACO » czw, 15 mar 2007, 22:36

Ty kaze poprostu miałeś szczęście,ze nic się nie stalo twojej maszynie.Zrób tak kilka razy krótko przed wymianą tłoka to ta wymiana ci sie przyspieszy :D

GAWRON
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krakow
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: GAWRON » czw, 15 mar 2007, 22:42

no_sleep pisze:No i dobrałem się do serca mojej cr-ki
Po zdjęciu cylindra pierścień okazał się cały. Ale w tłoku i głowicy są powbijane drobinki jakiegoś metalu no i tłok troszeczkę się sklepał
i pierścień się zakleszczył w rowku. Więc kompresji nie było. Ale naszczeście nikasyl jest nie naruszony.Więc nowy nowy tłok i moto ożyję.
Ale zastanawia mnie co się dostało na tłok i kiędy.??? :?: :twisted: :evil: :?:
To temperatura spowodowała zakleszczenie sie pierscienia w rowku tłoka a te opiłki metalu to raczej kawałki tłoka przytartego. A widać zeby tłok na ktorejs plaszczyźnie byl bardziej błyszczący i miał rowki na długości?? raczej nie ma innej obcji.

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » czw, 15 mar 2007, 22:48

Sam jesteś ograniczony i nie jestem twoim koleżką żebyś mi tu wylatywał z takimi tekstami.
A co do tego trzymania gazu to może macie racje, nie twierdze że nie tylko ja o tym nie wiedziałem bo na torze nikt co 10s nie zamyka gazu ale to szczegół.
but only the devil responded cause god wasn't there...

Chudy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 302
Rejestracja: wt, 25 kwie 2006, 17:52
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk / Kłecko | MWS
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Chudy » czw, 15 mar 2007, 22:50

Ale mowa jest o płaskim asfalcie a nie o torze Kaze..
Motocross, Enduro and Supermoto... and nothing else...


weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: weteran » czw, 15 mar 2007, 22:57

No_sleep nie chcę Cię straszyć, ale te opiłki na tłoku mogą świadczyć o padnięciu korby (pierwszy objaw) sprawdź ją dokładnie.

Autor tematu
no_sleep
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 22:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: no_sleep » czw, 15 mar 2007, 23:38

weteran pisze:No_sleep nie chcę Cię straszyć, ale te opiłki na tłoku mogą świadczyć o padnięciu korby (pierwszy objaw) sprawdź ją dokładnie.
Ale na korbie nie wyczuwam luzu. Jeśli luzu nie ma to po czym poznac że korba do wymiany???

sopelnysa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 258
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 10:02
Motocykl: zielona kawa :))
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nysa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: sopelnysa » pt, 16 mar 2007, 07:50

niekoniecznie musi tak byc ze to pierwsze objawy wymiany korby, mogli to byc po prostu opilki z tloka, co czesto sie dzieje gdy osiagnie wysoka temperature, ja tak samo mialem po zawodach ze w glowicy takie dziurki sie porobily, na tloku takze byly opilki, a korba dalej lata ta sama. Po prostu zakladac nowy tlok, sprawdzic na wszelki wypadek dokladnie ta korbe, lozyska itp. i mozna latac dalej.

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: weteran » pt, 16 mar 2007, 08:46

No_sleep sprawdź, czy te opiłki na tłoku i w głowicy są z takiego samego materiału jak tłok, czy to może jest inny metal (twardość). Jeśli stwierdzisz, że to inny metal to mogą być elementy łożyska stopy korbowodu (koszyczek, w którym pracują igiełki). Opisz wygląd świecy. Piszący o tym, że to mogą być części stopionego tłoka, też mogą mieć rację. To zaś świadczy, że silnik dostaje za mało paliwa. Co do sporu, jak długo można trzymać gaz do końca to myślę, że niema określonego czasu (nie mówię, że bez końca). Bardzo dużo zależy właśnie od ilości paliwa jaką dostaje silnik. Popatrzcie jak długo trzymają gaz do końca ścigacze, dobra powiecie, że to 4T, a kartingi.

lukas1833
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: czw, 25 sty 2007, 08:59
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lukas1833 » pt, 16 mar 2007, 09:26

Ja też nie wiedziałem o tym popuszczaniu gazu, ale dobrze wiedzieć.
Ja mój motorek ugotowałem tak samo dostał temperatury bo coś było nie w porządku i jak śmigałem po asfalcie normalnie w momęcie zgasł i kompresjii nie było. Jak sie potem okzało tłok do wymiany i nikasil :(

Do dziś niewiem co było przyczyną ale zmieniłem węrze od chłodnic i chyba jeden mógł być troche zagięty.A wie ktos czy mogło przyczyną tego być zła świeca lub złe ustawienie zapłonu. Tylko że świeca była NGK za 60 zł a pozatym by spaliło pewnie świece a nie tłoka. Wie ktoś czy mogło to być przez zapło???
Co mnie nie zniszczy to wzmocni.

Autor tematu
no_sleep
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 22:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: no_sleep » pt, 16 mar 2007, 09:35

weteran pisze:No_sleep sprawdź, czy te opiłki na tłoku i w głowicy są z takiego samego materiału jak tłok, czy to może jest inny metal (twardość). Jeśli stwierdzisz, że to inny metal to mogą być elementy łożyska stopy korbowodu (koszyczek, w którym pracują igiełki). Opisz wygląd świecy. Piszący o tym, że to mogą być części stopionego tłoka, też mogą mieć rację. To zaś świadczy, że silnik dostaje za mało paliwa. Co do sporu, jak długo można trzymać gaz do końca to myślę, że niema określonego czasu (nie mówię, że bez końca). Bardzo dużo zależy właśnie od ilości paliwa jaką dostaje silnik. Popatrzcie jak długo trzymają gaz do końca ścigacze, dobra powiecie, że to 4T, a kartingi.
Świeca jast koloru takiego lekkiego brązu...A te oipiłki są metalowe bo je przyciąga magnes....

Autor tematu
no_sleep
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 22:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: no_sleep » pt, 16 mar 2007, 09:55

Poztaram się zrobić dokładne fotki części..Więc sami zobaczycie..
Pozdro dla wszystkich cross-maniaków

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”