Przejazd przez ciężki teren

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » pt, 13 lip 2007, 16:43

Wtedy trzeba sie zatrzymać, wziąść do ręki śróbokręt i wyregulować zawieszenie.

wolek1993
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 171
Rejestracja: wt, 10 lip 2007, 11:26
Motocykl: yamaha YZ125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: bolesław koło olkusza (tor Sławków)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: wolek1993 » pt, 13 lip 2007, 17:17

zawieszenie mam dobrze wyregulowane :!: A tak stało mi się ledwie kilka razy gdy mnie wybiło na kamieniu na to regulacja nie pomoże :!:

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » pt, 13 lip 2007, 17:24

Rybe sie łapie właśnie na nierówności i jest to oznaka źle wyregulowanego zawieszenia lub luzu na główce ramy. Kto Ci regulował zawieszenie i gdzie? jeśli można wiedzieć oczywiście.

wolek1993
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 171
Rejestracja: wt, 10 lip 2007, 11:26
Motocykl: yamaha YZ125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: bolesław koło olkusza (tor Sławków)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: wolek1993 » pt, 13 lip 2007, 17:27

regulował mi kolega a potem jeżdził motorem po torze i mówił że jest dobrze.
A co trzeba zrobić utwardzić czy zmiękczyć :?: :?:

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » pt, 13 lip 2007, 17:34

Musisz zwolnić przód i dobrze dograć tył/przód. Kolega wyrególował na tor i może było dobrze - ale problem w tym że to nie jest tak że raz wyregulujesz i bedzie OK. Regulacje trzeba zmieniać do danych warunków na torze/terenie. Często jest tak że na jednym torze masz dane regulacje i jeździ sie super a na drugim torze bedzie do dupy. Trzeba przysiąść i kombinować albo dać komuś kto sie na tym zna.

GAWRON
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krakow
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: GAWRON » czw, 19 lip 2007, 22:20

Nie no jak dla mnie to zaiweche zostaw w spokoju tylko sproboj mocniej kolamani trzymać motor.
Albo moze masz za duzo powietrza w przednim kole :)

wolek1993
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 171
Rejestracja: wt, 10 lip 2007, 11:26
Motocykl: yamaha YZ125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: bolesław koło olkusza (tor Sławków)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: wolek1993 » pt, 20 lip 2007, 18:55

rzeczywiście miałem za twarde zawieszenie :roll: wyregulowałem i jest lepiej :lol:

Awatar użytkownika
kapik69
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 235
Rejestracja: pt, 13 lip 2007, 08:27
Motocykl: Honda CR250R 2002
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TUCZNO
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kapik69 » sob, 21 lip 2007, 11:46

w piasku owszem "na stojaco", lecz gdy sa to juz jakies wieksze piachy typu żwirowni to jazda tylko na stojaco nie jest taka łatwa! Jezdze juz od 6 lat w mk oborniki (wlkp) tam jest dosyc twardy tor, ale u siebie gdzie mieszkam jezdze po jeszcze czynnej zwirowni czyli koleiny od traktorow i wywrotek na glebokosc 20cm w popszek mojej trasy! Przed zakretami (hamowania) i na prostych zawsze na stojąco, a juz w same zakrety na wyprostowanych rekach sedze daleko odsuniety, mocno trzymajac kierownice (ale nie sztywno) kolanka przy zbiorniku noga wysoko prawie pod kierownica, a przy zakretach w lewo kontra tylnym hamulcem.
W takiej pozycji skrecajac nawet na tych koleinach motor idzie jak po sznurku, ale oczywiscie trzeba zapamietac to co mi trener powtarza "PIACH LUBI GAZ"
szukam sponsora... ciekawe czy znajde ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”