Fabryczne przeróbki, części tuninowe, patenty...
-
Autor tematuMXrool
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Fabryczne przeróbki, części tuninowe, patenty...
Temat dotyczący fabrycznych udoskonaleń motocykli. Patrząc na te zmiany możemy udoskonalić własny motocykl. Fabryczny motor to nie tylko wydechy, amortyzatory, półki tuningowe to także liczne proste zmianki.
Zapraszam wszystkich do dyskusji.
Może macie jakieś porobione ciekawe patenty w motorach?
Zapraszam wszystkich do dyskusji.
Może macie jakieś porobione ciekawe patenty w motorach?
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Mistrz prostej
- Posty: 132
- Rejestracja: ndz, 13 lut 2005, 18:15
- Motocykl: CRF250 07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: mazowieckie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Mysle ze ciezko bedzie na naszym rynku motocyklowym a w szczegolnosci w mx lub enduro o patenty (chyba ze te złe bo o tych które widzialem to mozna by długo gadac).
Moge podac patent na odpalanie CRF 250F jak jest zimna, jak zapalic goraca yz 426f po wywrotce i zalaniu itp
Ale patenty Tuningowe w naszych realiach to nie.
Wiadomo ze bazujemy na stronach z USA i tam maja patenty i kase i czesci i wszystko. U nas patenetem jest to:
jak mam zaoszczedzic aby jezdzic?
Pozdrawiam.
Pozdrowienia dla siostry, niech smiga (jesli dobrze kumam osobe). 8)
Moge podac patent na odpalanie CRF 250F jak jest zimna, jak zapalic goraca yz 426f po wywrotce i zalaniu itp
Ale patenty Tuningowe w naszych realiach to nie.
Wiadomo ze bazujemy na stronach z USA i tam maja patenty i kase i czesci i wszystko. U nas patenetem jest to:
jak mam zaoszczedzic aby jezdzic?
Pozdrawiam.
Pozdrowienia dla siostry, niech smiga (jesli dobrze kumam osobe). 8)
-
Autor tematuMXrool
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Bardzo dobrze kojarzysz. Siora już chyba nie będzie się ścigać w Enduro, zdobyła to co zamierzała czyli II miejsce w klasie MLO w Enduro [I miejsce przeszło jej koło nosa przez motocykl w którym pękła głowica i nie ukończyła pierwszego dnia rajdu w Ostórdzie]. Były plany stworzenia klasy WOM [woman], ale nie wiadomo co z tym planem. Jeśli powstanie, to siora będzie latać dalej enduro. W klasie MLO już nie mogła by latać, a w pięćdziesiątkę nie opłaca sie inwestować, bo to ogromne koszty. Siora od czasu do czasu coś ze mną i z tatą polata, a narazie trenuje kondycje i ogólno rozwój razem ze mną i trenerem .
A jeśli można spytać to skąd mnie kojarzysz i siore, że jeździ na rajdy?
P.S. Buduję własną stronę www, jak skończę to wam pokarzę ; Na temat patentów można dyskutować, bo ja np. mam porobione przeróbki we własnym motorze, postaram się w najbliższym czasie napisać coś o nich.
A jeśli można spytać to skąd mnie kojarzysz i siore, że jeździ na rajdy?
P.S. Buduję własną stronę www, jak skończę to wam pokarzę ; Na temat patentów można dyskutować, bo ja np. mam porobione przeróbki we własnym motorze, postaram się w najbliższym czasie napisać coś o nich.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Mistrz prostej
- Posty: 132
- Rejestracja: ndz, 13 lut 2005, 18:15
- Motocykl: CRF250 07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: mazowieckie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
YZ 426 01r 8)
jak jest juz ciepła, jezdziles juz troche i nagle przytrafila sie wywrotka w zakrecie np to pamietaj ! 8)
primo nie dotykaj manetki gazu jak juz lecisz i wiesz ze nie dasz rady wyprowadzic to najlepiej zapomnij o niej (to nie kobieta nie obrazi sie )
drugie zapomnij o manetce jak juz stoisz obok motoru po lezeniu
trzecie zbierz wszystkie sily, kopnij raz bez cieplego ssania jak nie pomoze nie walcz tylko wlacz cieplee ssanie i powtórz operacje kopa
a bywa i tak w tym moto ze i to nie pomaga wiec zciagaj bak i zmieniaj siwece
Ta maszyna to pochlaniacz swiec jesli jest zle ustawiona lub ma jezdzca który lubi zalewac.
Zasada "manetki brak" poki nie jedziemy.
jak jest juz ciepła, jezdziles juz troche i nagle przytrafila sie wywrotka w zakrecie np to pamietaj ! 8)
primo nie dotykaj manetki gazu jak juz lecisz i wiesz ze nie dasz rady wyprowadzic to najlepiej zapomnij o niej (to nie kobieta nie obrazi sie )
drugie zapomnij o manetce jak juz stoisz obok motoru po lezeniu
trzecie zbierz wszystkie sily, kopnij raz bez cieplego ssania jak nie pomoze nie walcz tylko wlacz cieplee ssanie i powtórz operacje kopa
a bywa i tak w tym moto ze i to nie pomaga wiec zciagaj bak i zmieniaj siwece
Ta maszyna to pochlaniacz swiec jesli jest zle ustawiona lub ma jezdzca który lubi zalewac.
Zasada "manetki brak" poki nie jedziemy.
Mam prosty patent na "wspomaganie sprzegla",zeby lzej chodzilo
Dotyczy to sprzegiel na linke,nie hydraulicznych.Wystarzczy przedluzyc dzwignie wychodzaca z silnika,tam gdzie jest przyczepiona linka,o 10-15 mm...i juz sprzeglo chodzi o wiele lzej!!
Tylko z tego co wiem nie we wszystkich motorach jest miejsce zeby ta dluzsza dzwignia sie zmiescila...
Dotyczy to sprzegiel na linke,nie hydraulicznych.Wystarzczy przedluzyc dzwignie wychodzaca z silnika,tam gdzie jest przyczepiona linka,o 10-15 mm...i juz sprzeglo chodzi o wiele lzej!!
Tylko z tego co wiem nie we wszystkich motorach jest miejsce zeby ta dluzsza dzwignia sie zmiescila...
-
Autor tematuMXrool
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ja też porobiłem parę przeróbek w nowym KTMie SXF:
- przerobiliśmy seryjny hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu na mechaniczny ponieważ ten oryginalny był wadliwy. Cofał się i nie napinał łańcucha tak jak powinien, a to mogło by się skończyć przestawieniem rozrządu,
- zmieniłem kickstarter od KTM 4T z 2002 roku, ponieważ tamte kopajki miały inną budowę, były dłuższe i teraz się lepiej zapala, szybciej i zdecydowanie skuteczniej. Zmieniając kopajke zasugerowałem się zdjęciami fabrycznych KTMów. W USA używają tych kopajek co ja teraz założyłem, a w Europie starterów od Yamahy z roczników do 2005 4T,
- Nawierciłem osłonę silnika, w celu lepszej wentylacji i żeby zebrana ziemia/błoto miało jak wylecieć, a żeby się nie zbierało na osłonie,
Jak by ktoś potrzebował to znam dużo dobrych patentów do Suzuki RM X50. Znam je jeszcze z dobrych czasów jak latałem w klasie 50 w Enduro.
- przerobiliśmy seryjny hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu na mechaniczny ponieważ ten oryginalny był wadliwy. Cofał się i nie napinał łańcucha tak jak powinien, a to mogło by się skończyć przestawieniem rozrządu,
- zmieniłem kickstarter od KTM 4T z 2002 roku, ponieważ tamte kopajki miały inną budowę, były dłuższe i teraz się lepiej zapala, szybciej i zdecydowanie skuteczniej. Zmieniając kopajke zasugerowałem się zdjęciami fabrycznych KTMów. W USA używają tych kopajek co ja teraz założyłem, a w Europie starterów od Yamahy z roczników do 2005 4T,
- Nawierciłem osłonę silnika, w celu lepszej wentylacji i żeby zebrana ziemia/błoto miało jak wylecieć, a żeby się nie zbierało na osłonie,
Jak by ktoś potrzebował to znam dużo dobrych patentów do Suzuki RM X50. Znam je jeszcze z dobrych czasów jak latałem w klasie 50 w Enduro.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
Autor tematuMXrool
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Wypisze pare cennych porad/inf. co można wymienic, dotyczących w Suzuki RM X50:
- Fajka na świecy nie jest przystosowana do jazdy OFF-ROAD,
- dospawałem do wahacza uchwyt do zamocowania napinacza łańcucha od Derbi Sendra,
- Wał korbowy można wymienić na kuty i wzmacniany [http://www.mieloch.pl],
- Wydech seryjny nie nadaje się do jazdy, polecam tuningowy, ważna jest szczelność przy wylocie spalin z cylindra by wpadały w wydech a nie leciały na bok,
- Wymieniłem gaźnik na tuningowy o większej średnicy,
- Można przerobić zapłon, ale to już wyższa szkoła jazdy,
- Można przebudować komore filtrową i założyć jakis większy filtr od crossówki,
- Przerobiłem dekiel od magneta by nie przysłaniał zębatki,
- Dołożyłem tarczki do sprzęgła [seryjnie są 3]
- Wąskie gumy to podstawa,
- Obniżyłem głowice,
- Powiększyłem kanał wylotowy w cylindrze o 1 mm do góry,
- Uniosłem cylinder o kilka mm by całe okno się otwierało,
- Dołożyłem drugą taką samą chłodnice,
- Wywaliłem kontrolki z licznikiem, a zamontowałem samą kontrolke od temp. wody,
- Można troche podnieść kanape po przez wymiane gąbki i odpowiednie jej docięcie,
- Dostepne też są tuningowe membrany Polini.
Tyle ja pozmieniałem w swojej Suzie by jakoś jeździła.
- Fajka na świecy nie jest przystosowana do jazdy OFF-ROAD,
- dospawałem do wahacza uchwyt do zamocowania napinacza łańcucha od Derbi Sendra,
- Wał korbowy można wymienić na kuty i wzmacniany [http://www.mieloch.pl],
- Wydech seryjny nie nadaje się do jazdy, polecam tuningowy, ważna jest szczelność przy wylocie spalin z cylindra by wpadały w wydech a nie leciały na bok,
- Wymieniłem gaźnik na tuningowy o większej średnicy,
- Można przerobić zapłon, ale to już wyższa szkoła jazdy,
- Można przebudować komore filtrową i założyć jakis większy filtr od crossówki,
- Przerobiłem dekiel od magneta by nie przysłaniał zębatki,
- Dołożyłem tarczki do sprzęgła [seryjnie są 3]
- Wąskie gumy to podstawa,
- Obniżyłem głowice,
- Powiększyłem kanał wylotowy w cylindrze o 1 mm do góry,
- Uniosłem cylinder o kilka mm by całe okno się otwierało,
- Dołożyłem drugą taką samą chłodnice,
- Wywaliłem kontrolki z licznikiem, a zamontowałem samą kontrolke od temp. wody,
- Można troche podnieść kanape po przez wymiane gąbki i odpowiednie jej docięcie,
- Dostepne też są tuningowe membrany Polini.
Tyle ja pozmieniałem w swojej Suzie by jakoś jeździła.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- VIP
- Posty: 892
- Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
- Motocykl: GSXR 750 K0
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: RASZKÓW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
A takie pytanie bo w CRkach jest to tak rozwiazane ze dyfuzor trzma sie na jakis sprezynkach i z tego jak moto chodzi kapie (nie zaszybko) czarny olej (pewnie przepalony z mieszanki) nie ladnie brudzi silnik i przykleja sie tam masa syfu i jak na zimno widzialem ze leca tam tez spaliny. Czy mozna zastosowac paten z np. rometa czyli na ta "tulejke" na ktora nachodzi dyfuzor nalozyc pasek z koca azbestowego zeby uszczelnil spaliny czy nie bedzie wtedy problemu z olejem ??- Wydech seryjny nie nadaje się do jazdy, polecam tuningowy, ważna jest szczelność przy wylocie spalin z cylindra by wpadały w wydech a nie leciały na bok,
pozdro