Informacje o Oleju
-
Autor tematuIsbi
- Do odcięcia!
- Posty: 968
- Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myslenice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Informacje o Oleju
Hmm na poczatek zapytam, czy jak motor sie dociera czy wlewa sie inny olej niz normalnie?? np. mineralny? i czy np. jak w ksiazce pisze 10W-40 to czy mozna wlac 15W-60 ?
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
http://www.mototest.alpha.pl/opel.html tu masz obszerne inforamcje o oleju.
Specyfikacja xW określa lepkość oleju, czyli im mniejsze x tym olej rzadszy. Szybciej osiąga swoją lepkość w danej temp. Druga liczba określa odporność temperaturową oleju. Czyli im wyższa tym wyższa odporność. Podczas docierania lej ten samo olej co bedziesz lać później.
Ja jeździłem na 10w40 cały sezon, a na 2007 zakupiłem sobie olej 10w50 z wyższą odpornością temperaturową. Lej tylko Full syntetyki.
Specyfikacja xW określa lepkość oleju, czyli im mniejsze x tym olej rzadszy. Szybciej osiąga swoją lepkość w danej temp. Druga liczba określa odporność temperaturową oleju. Czyli im wyższa tym wyższa odporność. Podczas docierania lej ten samo olej co bedziesz lać później.
Ja jeździłem na 10w40 cały sezon, a na 2007 zakupiłem sobie olej 10w50 z wyższą odpornością temperaturową. Lej tylko Full syntetyki.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
Autor tematuIsbi
- Do odcięcia!
- Posty: 968
- Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myslenice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Hmmm, no bo pytam-bo u mnie nie ma tego oleju, tylko u olka jest, a u mnie jest agip 15W-60, i sie nad nim zastanawialem fullsyntetyk a ten castrol jest polsyntetyk http://www.olekmotocykle.pl/index.php?s ... _id=344431.
i chodzi mi o to, czy przy docieraniu wlewa sie inny olej bo mechanik mi wlal.... mineralny...:/ skaplem sie dopiero w domu, jak obczailem butelke po oleju, no to dzwonie do niego co jest grane, co on mi to wlal do silnika ,a on mi powiedzial ze przy docieraniu taki sie powinno wlewac..... i potem zebym wlal full syntetyk, wiec sam nie wiem
i chodzi mi o to, czy przy docieraniu wlewa sie inny olej bo mechanik mi wlal.... mineralny...:/ skaplem sie dopiero w domu, jak obczailem butelke po oleju, no to dzwonie do niego co jest grane, co on mi to wlal do silnika ,a on mi powiedzial ze przy docieraniu taki sie powinno wlewac..... i potem zebym wlal full syntetyk, wiec sam nie wiem
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
-
- Rekord toru!
- Posty: 1609
- Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Hmm dziwne... wlewa się normalny olej. Tylko przy pierwszym docieraniu się wymienia po 3mh. A przy kolejnych remontach to motor mi chodzi 15 minut na lajcie i potem (.......).. hehe.
Ja właśnie rozebrałem silnik i szykuje remoncik po 100mh:
Korba, panewki na korbie, łożyska na wale, tłok ze sworzniem, łańcuch rozrządu, ślizgi, sprężyny zaworowe, podkładki zaworowe, uszczelniacze zaworów, płytki, łożyska na wałkach i śruby głowicy.
Ja właśnie rozebrałem silnik i szykuje remoncik po 100mh:
Korba, panewki na korbie, łożyska na wale, tłok ze sworzniem, łańcuch rozrządu, ślizgi, sprężyny zaworowe, podkładki zaworowe, uszczelniacze zaworów, płytki, łożyska na wałkach i śruby głowicy.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Gdzieś tam, od czasu do czasu spotykam sie z tą ciekawą teorią o docieraniu silnika na półsyntetyku. Mario77 wysyłał mi kiedyś na prywatny e-mail link do naprawdę bardzo porządnej i renomowanej strony, gdzie padło to stwierdzenie.
Ja tak naprawdę choć dociekałem, to nie znalazłem logicznego potwierdzenia tej praktyki, przynajmniej nie było mocnych argumentów.
Ja myślę że docieranie, jak i praca silnika powinna być na jak najlepszym oleju. Ale łba nie dam sobie uciąć, że ta teoria nie ma podstaw.
Kiedyś, jeszcze jak się uczyłem w szkole samochodowej to mówiono nam o takiej metodzie docierania silników po swieżym remoncie (czterosuwy)-górne smarowanie. To znaczy poprzez dolewanie do paliwa niewielkiej ilości dobrego oleju do 2T, co miało zapewnić lepsze smarowanie górnej części cylindra. Nie wiem czy teraz, gdy nie honuje się już cylindrów "na lustro", gdy powierzchnie tłoków są grafitowane, lub powlekane dwusiarczkiem molibdenu, to ta metoda ma jeszcze sens. Można to potraktować jako ciekawostka. Coś mi świta że stosunek oleju do paliwa w tym górnym smarowaniu to było 1:200.
Pzdr.
Ja tak naprawdę choć dociekałem, to nie znalazłem logicznego potwierdzenia tej praktyki, przynajmniej nie było mocnych argumentów.
Ja myślę że docieranie, jak i praca silnika powinna być na jak najlepszym oleju. Ale łba nie dam sobie uciąć, że ta teoria nie ma podstaw.
Kiedyś, jeszcze jak się uczyłem w szkole samochodowej to mówiono nam o takiej metodzie docierania silników po swieżym remoncie (czterosuwy)-górne smarowanie. To znaczy poprzez dolewanie do paliwa niewielkiej ilości dobrego oleju do 2T, co miało zapewnić lepsze smarowanie górnej części cylindra. Nie wiem czy teraz, gdy nie honuje się już cylindrów "na lustro", gdy powierzchnie tłoków są grafitowane, lub powlekane dwusiarczkiem molibdenu, to ta metoda ma jeszcze sens. Można to potraktować jako ciekawostka. Coś mi świta że stosunek oleju do paliwa w tym górnym smarowaniu to było 1:200.
Pzdr.
Ostatnio zmieniony ndz, 10 gru 2006, 21:21 przez gajowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
Autor tematuIsbi
- Do odcięcia!
- Posty: 968
- Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myslenice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
no ale on mi wlał mineralny, a nie półsyntetyk i teraz się zastanawiam, co robić... czy zmieniac odrazu na tego castrola, czy dotrzec dalej spokojnie na tym oleju ?? czy moze nie kupywac tego castrola, tylko jakis inny olej fullsyntetyk??
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy