Jak zrobić licencję?
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1437
- Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
- Motocykl: może kiedyś
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Aaaaa źle przeczytałem sory
Ostatnio zmieniony śr, 27 gru 2006, 20:26 przez Kaze, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
The winer is Kamil
Punkty to nawet dostaniesz jak nie zdasz teorii a ukończysz jeden bieg.Jony pisze:Czyli teraz jade na pierwszy Puchar z badaniami sportowymi i wiadomosciami na egzami. Startuje w zawodach i jesli je ukończe i zdam egzamin to dostaje licencje B i z tych zawodów nie dostane zadnych punktów. Tak to jest??
Ile to wogule kosztuje. I ile póżniej kosztuja startu w zawodach MX i enduro??
Ostatnio zmieniony czw, 28 gru 2006, 01:22 przez BaRy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 263
- Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Każdy egzamin ma za zadanie sprawdzenie wiadomości egzaminowanego.Każdego mobilizuje do nauki. Tylko dlaczego w motocrossie, aż tyle kosztuje 50 zł co się dzieje z tymi pięniędzmi biorąc ilość zawodników zdających na licencję wychodzi spora sumka. Czy nie Uważacie, że powinien być za darmo?ja tak uważam i tak wydajemy tyle kasy, a co mamy w zamian.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: pn, 1 sty 2007, 12:40
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Cześć, sam miałem wiele problemów z licencją i pisałem na najróżniejszych forach żeby wszystko się dowiedzieć! Ale dużo osób mówiło mi, że mam przeczytać regulamin a nie zadaje głupie pytania! No, ale nie dość, że regulamin potwornie długi to jeszcze napisany językiem sejmowym (mam nadzieje, że rozumiecie) wiec postanowiłem go skrócić i napisać tylko ważne informacje + to, co się dowiedziałem z forum i przeinaczyć na nasz język! I tutaj macie wszystko, co jest najpotrzebniejsze żeby wiedzieć o licencji i jak to przeczytacie to już jesteście obeznani!
Certyfikat jest dokumentem potwierdzającym teoretyczne
i praktyczne umiejętności niezbędne do uprawiania sportu motocyklowego.
W sporcie motocyklowym certyfikat otrzymuje się po zaliczeniu
egzaminów:
• teoretycznego,
• praktycznego w jednej z n/w specjalności:
– Motocross
– Enduro
– Trial
– Wyścigi
Egzamin teoretyczny będzie przeprowadzony w formie ustnej
ze znajomości Regulaminu Sportu Motocyklowego PZM.
A egzamin praktyczny zalicza się poprzez udział i sklasyfikowanie
w imprezach
Warunkiem sklasyfikowania jest:
• Motocross – ukończenie jednego biegu,
• Enduro – ukończenie jednego dnia zawodów,
• Trial – ukończenie jednego dnia zawodów,
• Wyścigi – ukończenie jednego wyścigu,
Egzaminy praktyczne i teoretyczne odbywają się przy każ-
dej imprezie o Puchar PZM lub innej zatwierdzonej przez GKSM
Zaliczenie egzaminu praktycznego w którejkolwiek
z w/w specjalności oraz egzaminu teoretycznego uprawnia do otrzymania
certyfikatu do uprawiania sportu motocyklowego.
Egzamin teoretyczny i praktyczny może być przeprowadzony
w tym samym dniu zawodów.
(((W przypadku negatywnego wyniku teoretycznego lub
praktycznego osoba ubiegająca się o certyfikat może ponownie przystąpić do egzaminu, z którego uzyskała wynik negatywny nie wcześniej jednak
niż po upływie 30 dni.)))
Osoba przystępująca do egzaminu praktycznego zobowiązana jest do:
• posiadania w dniu egzaminu sprawnego pojazdu zgodnie z regulaminem
technicznym RSM,
• posiadania obowiązkowego ubioru sportowego,
• posiadania ubezpieczenia od NNW na czas trwania egzaminu
praktycznego,
• opłacenia kosztów egzaminu teoretycznego ustalonego na danych
rok przez GKSM
• posiadania wniosku na certyfikat z ważnym badaniem lekarskim
lub książeczki zdrowia sportowca.
Warunkiem wydania certyfikatu i w jego następstwie licencji
B na którakolwiek z n/w specjalności:
• Motocross
• Enduro
• Trial
• Wyścigi
przez Zarządy Okręgowe PZM właściwe do miejsca:
• osoby nie przynależne do klubu (ich miejsce zamieszkania)
• osoby przynależne do klubu (miejsce przynależności klubowej)
jest złożenie wypełnionych wniosków wg. załączonych wzorów i dokonanie opłaty za jej wydanie wg
ustaleń GKSM. (Wzory są na stronie http://www.pzm.pl/pdf1/RSM2005.pdf <-- strona 129/130)
A teraz króciutko o licencji A:
Wydanie licencji A dla właściwej specjalności sportu motocyklowego
może nastąpić po sklasyfikowaniu z licencją B odpowiednio
w dwóch dniach zawodów o Puchar PZM w Enduro i Trialu lub dwóch
wyścigach o Puchar PZM w Motocrossie i dwóch wyścigach o Puchar
PZM i osiągnięcia wymaganego limitu czasu w Wyścigach Motocyklowych,
złożeniu właściwego wniosku w Biurze Sportu ZGPZM, wniesieniu
stosownej opłaty.
((Czyli żeby otrzymać licencje A musicie zrobić dwa razy więcej niż licencji B i od nowa wypełniać te same formularze, co na licencje B tylko teraz na licencje A))
A jak chodzi o licencje C to:
Licencja C będzie polegać na tym samym co licencja A czy B tylko że do zawodów amatorskich! ((Nie potwierdzone))
A jeżeli chodzi o ważność licencji to:
Licencje sportowe i certyfikaty są wydawane dożywotnio, jednak startu w zawodach uprawnia licencja sportowa danej specjalności poświadczona na dany rok.
((Czyli co rok musicie odświeżać licencje))
Certyfikat jest dokumentem potwierdzającym teoretyczne
i praktyczne umiejętności niezbędne do uprawiania sportu motocyklowego.
W sporcie motocyklowym certyfikat otrzymuje się po zaliczeniu
egzaminów:
• teoretycznego,
• praktycznego w jednej z n/w specjalności:
– Motocross
– Enduro
– Trial
– Wyścigi
Egzamin teoretyczny będzie przeprowadzony w formie ustnej
ze znajomości Regulaminu Sportu Motocyklowego PZM.
A egzamin praktyczny zalicza się poprzez udział i sklasyfikowanie
w imprezach
Warunkiem sklasyfikowania jest:
• Motocross – ukończenie jednego biegu,
• Enduro – ukończenie jednego dnia zawodów,
• Trial – ukończenie jednego dnia zawodów,
• Wyścigi – ukończenie jednego wyścigu,
Egzaminy praktyczne i teoretyczne odbywają się przy każ-
dej imprezie o Puchar PZM lub innej zatwierdzonej przez GKSM
Zaliczenie egzaminu praktycznego w którejkolwiek
z w/w specjalności oraz egzaminu teoretycznego uprawnia do otrzymania
certyfikatu do uprawiania sportu motocyklowego.
Egzamin teoretyczny i praktyczny może być przeprowadzony
w tym samym dniu zawodów.
(((W przypadku negatywnego wyniku teoretycznego lub
praktycznego osoba ubiegająca się o certyfikat może ponownie przystąpić do egzaminu, z którego uzyskała wynik negatywny nie wcześniej jednak
niż po upływie 30 dni.)))
Osoba przystępująca do egzaminu praktycznego zobowiązana jest do:
• posiadania w dniu egzaminu sprawnego pojazdu zgodnie z regulaminem
technicznym RSM,
• posiadania obowiązkowego ubioru sportowego,
• posiadania ubezpieczenia od NNW na czas trwania egzaminu
praktycznego,
• opłacenia kosztów egzaminu teoretycznego ustalonego na danych
rok przez GKSM
• posiadania wniosku na certyfikat z ważnym badaniem lekarskim
lub książeczki zdrowia sportowca.
Warunkiem wydania certyfikatu i w jego następstwie licencji
B na którakolwiek z n/w specjalności:
• Motocross
• Enduro
• Trial
• Wyścigi
przez Zarządy Okręgowe PZM właściwe do miejsca:
• osoby nie przynależne do klubu (ich miejsce zamieszkania)
• osoby przynależne do klubu (miejsce przynależności klubowej)
jest złożenie wypełnionych wniosków wg. załączonych wzorów i dokonanie opłaty za jej wydanie wg
ustaleń GKSM. (Wzory są na stronie http://www.pzm.pl/pdf1/RSM2005.pdf <-- strona 129/130)
A teraz króciutko o licencji A:
Wydanie licencji A dla właściwej specjalności sportu motocyklowego
może nastąpić po sklasyfikowaniu z licencją B odpowiednio
w dwóch dniach zawodów o Puchar PZM w Enduro i Trialu lub dwóch
wyścigach o Puchar PZM w Motocrossie i dwóch wyścigach o Puchar
PZM i osiągnięcia wymaganego limitu czasu w Wyścigach Motocyklowych,
złożeniu właściwego wniosku w Biurze Sportu ZGPZM, wniesieniu
stosownej opłaty.
((Czyli żeby otrzymać licencje A musicie zrobić dwa razy więcej niż licencji B i od nowa wypełniać te same formularze, co na licencje B tylko teraz na licencje A))
A jak chodzi o licencje C to:
Licencja C będzie polegać na tym samym co licencja A czy B tylko że do zawodów amatorskich! ((Nie potwierdzone))
A jeżeli chodzi o ważność licencji to:
Licencje sportowe i certyfikaty są wydawane dożywotnio, jednak startu w zawodach uprawnia licencja sportowa danej specjalności poświadczona na dany rok.
((Czyli co rok musicie odświeżać licencje))
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: wt, 23 gru 2008, 22:56
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak zrobić licencję?
Skoczek dzięki za twoja wiadomość teraz wszystko jest jasne, ale słyszłem, że teraz do okręgówki nie trzeba mieć licencji C prawda to?
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak zrobić licencję?
Prawda.yz125tomesz pisze:Skoczek dzięki za twoja wiadomość teraz wszystko jest jasne, ale słyszłem, że teraz do okręgówki nie trzeba mieć licencji C prawda to?
EDIT:
Czy licencje dla Enduro/Motocrossu/CrossCountry są odrębne, czy robi się tylko jedną licencje i można jeździć we wszystkich zawodach? Ile kosztuje wyrobienie takiej licencji?