Zmiany PZM na sezon 2007 !!!
-
Autor tematuBaRy
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Zmiany PZM na sezon 2007 !!!
Mam nowe informacje na temat zmian w regulaminach i organizacji zawodów MX, XC i EN w sezonie 2007
Chyba jedna z ważniejszych rzeczy to podniesienie rangi zawodów Cross Country do Mistrzstw Polski
Jest to wynik słabnącego zainteresowania zawodami Enduro.
Kluby nie chcą się podejmować organizajci takich zawodów w randze MP.
Chyba jakiś nowy klub w Olsztynie przy pomocy min. pana Ręcza ma jedną taką eliminacje zorganizować, może ktoś jeszcze do tego dojdzie.
Są też plany aby połączyć MP EN z Mistrzostwami jakiegos kraju sąsiadującego
W Cross Country ma się odbyć 8 eliminacji po 2 dni, czyli w sumie 16 biegów każdy po 1,5 godziny.
Na wzór podobnych zawodów organizowanych w krajach Beneluxu
jedna z eliminacji odbędzie się na jednej z naszych nadbałtyckich plaż :supz:
(Kuźwa jade, zrealizuje jedno z moich marzeń czyli brykanie sprzętem po plaży. )
W Motocrossie zmiana dotyczy klas w MP i pucharze PZM.
Kasy 125 będzie zmieniona na 150 w której dopuszczone będą 2T o pojemności do max 144 cm3 i 4T o pojemności 250 cm3.
Producenci w ten sposób chcą podratować nieco sytuacje 2T i dać im większe szanse w konfrontacji z 4T.
Zmieni się też nazewnictwo kas MX i będą tak jak w wielu krajach: MX1 MX2 i MX3.
Do zawodów Motocross jak i Cross Country zostawnie wprowadzona licencja C.
Czyli:
MP - A, PZM- B, różne mniejsze zawody okręgowe - C.
Chyba jedna z ważniejszych rzeczy to podniesienie rangi zawodów Cross Country do Mistrzstw Polski
Jest to wynik słabnącego zainteresowania zawodami Enduro.
Kluby nie chcą się podejmować organizajci takich zawodów w randze MP.
Chyba jakiś nowy klub w Olsztynie przy pomocy min. pana Ręcza ma jedną taką eliminacje zorganizować, może ktoś jeszcze do tego dojdzie.
Są też plany aby połączyć MP EN z Mistrzostwami jakiegos kraju sąsiadującego
W Cross Country ma się odbyć 8 eliminacji po 2 dni, czyli w sumie 16 biegów każdy po 1,5 godziny.
Na wzór podobnych zawodów organizowanych w krajach Beneluxu
jedna z eliminacji odbędzie się na jednej z naszych nadbałtyckich plaż :supz:
(Kuźwa jade, zrealizuje jedno z moich marzeń czyli brykanie sprzętem po plaży. )
W Motocrossie zmiana dotyczy klas w MP i pucharze PZM.
Kasy 125 będzie zmieniona na 150 w której dopuszczone będą 2T o pojemności do max 144 cm3 i 4T o pojemności 250 cm3.
Producenci w ten sposób chcą podratować nieco sytuacje 2T i dać im większe szanse w konfrontacji z 4T.
Zmieni się też nazewnictwo kas MX i będą tak jak w wielu krajach: MX1 MX2 i MX3.
Do zawodów Motocross jak i Cross Country zostawnie wprowadzona licencja C.
Czyli:
MP - A, PZM- B, różne mniejsze zawody okręgowe - C.
Ostatnio zmieniony czw, 30 lis 2006, 19:35 przez BaRy, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 968
- Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myslenice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
kurde a na takie zawody EN PZM albo XC to trzeba nalezec do jakiegos klubu albo cos? moglby mi ktos opisac w skrocie jak to wyglada dla amatora takiego jak ja? bo chcialbym wystartowac za rok i nie przesylajcie mi linkow z regulaminem bo nie chec mi sie tego czytac, czekam na konkretne odpowiedzi
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy
-
Autor tematuBaRy
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Aby uczestniczyć w zawodach o puchar PZM nie musisz należeć do klubu, musisz jednak zrobić licencje B.Isbi pisze:kurde a na takie zawody EN PZM albo XC to trzeba nalezec do jakiegos klubu albo cos? moglby mi ktos opisac w skrocie jak to wyglada dla amatora takiego jak ja? bo chcialbym wystartowac za rok i nie przesylajcie mi linkow z regulaminem bo nie chec mi sie tego czytac, czekam na konkretne odpowiedzi
Czyli ukończyć jedną eliminacje danych zawodów,zdać egzamin ze znajomości regulaminu PZM a wcześniej przejść badania u lekarza sportowego.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 12:25
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
No to zaczynają się rewolucje w przepisach. Widzę, że ze zwiększeniem pojemności w 2T poszli za przykładem amerykanów. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Najbardziej boli mnie jednak sytuacja w enduro, bo też słyszałem, że kluby niebardzo garną się do organizacji, ponoć ze względu na koszta. Mówią że z samego wpisowego nie są w stanie zorganizować imprezy, pokryć koszta zniszczenia upraw etc.
Najbardziej boli mnie jednak sytuacja w enduro, bo też słyszałem, że kluby niebardzo garną się do organizacji, ponoć ze względu na koszta. Mówią że z samego wpisowego nie są w stanie zorganizować imprezy, pokryć koszta zniszczenia upraw etc.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1437
- Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
- Motocykl: może kiedyś
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Wszystko ładnie pięknie. Ale czy pojawią sie kity do setek czy producenci walną seryjen modele o pojemności 144ccm? Według mnie te 20ccm nie zmieni charakterystyki silnika setek. Ale jeżeli będzie taki kit i będzie można latać na takich maszynach to ja sie na to pisze. Zawsze dodatkowa moc. 2T zamiata
but only the devil responded cause god wasn't there...
-
Autor tematuBaRy
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Zapomniałej jeszcze powiedziec że w klasie 80 dopuszcono motocykle 4T o pojemności 150 cm3.
Zorganizowanie imprezy Enduro jest znacznie droższe niż MX czy XC.
Gwoździem do trumny podobno było wprowadzenie Extrem testu, co najprawdopodobniej zniechęciło wielu zawodników a co za tym idzie wpływy z wpisowego zmalały.
Gdyby PZM przeznaczył na takie imprezy dodatkowe dotacje to kluby by napewno tak szybko nie rezygnowały.
Walnij sobie w wyszukiwarce "big bore kit" to napewno coś znajdziesz.
No i oczywiście nowe motocykle niebawem zaczną wychodzic już fabrycznie z taką pojemnością.
Na amerykańskich forach piszą, że w seryjnym motocyklu taka zmiana może dodać 6-8 KM
To nie pomyłka i najprawdopodobniej niebawem tak będzie na całym Świecie.
To właśnie na 125 nikt nie będzie jeździł, i takie pojemności zaczną znikac z ofert producentów.
Zobacz że kiedyś w klasie 250 dopuszczano 4T tylko o pojemności do 400 cm3, później zezwolono na pojemność 450 i 4setki prawie zniknęły z ofert.
W USA w klasie 250 zmieniono chyba też dopuszczalną pojemność 2T do 265 cm3.
Wiem że niektórzy działacze chcieli aby ta zmiana przebiegła w Polsce z chociażby rocznym poślizgie aby dać czas naszym zawodnikom na zmianę lub przerobienie motocykli.mario77 pisze: No to zaczynają się rewolucje w przepisach. Widzę, że ze zwiększeniem pojemności w 2T poszli za przykładem amerykanów. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Chodzi wyłącznie o koszty.mario77 pisze: Najbardziej boli mnie jednak sytuacja w enduro, bo też słyszałem, że kluby niebardzo garną się do organizacji, ponoć ze względu na koszta. Mówią że z samego wpisowego nie są w stanie zorganizować imprezy, pokryć koszta zniszczenia upraw etc.
Zorganizowanie imprezy Enduro jest znacznie droższe niż MX czy XC.
Gwoździem do trumny podobno było wprowadzenie Extrem testu, co najprawdopodobniej zniechęciło wielu zawodników a co za tym idzie wpływy z wpisowego zmalały.
Gdyby PZM przeznaczył na takie imprezy dodatkowe dotacje to kluby by napewno tak szybko nie rezygnowały.
Kaze pisze:Wszystko ładnie pięknie. Ale czy pojawią sie kity do setek czy producenci walną seryjen modele o pojemności 144ccm? Według mnie te 20ccm nie zmieni charakterystyki silnika setek. Ale jeżeli będzie taki kit i będzie można latać na takich maszynach to ja sie na to pisze. Zawsze dodatkowa moc. 2T zamiata
Takie kity zwiększające pojemność już są co prawda jeszcze nie w każdej firmie.ecik pisze:te 144 ccm wg. mnie to troche pomyłka bo chyba nikt nie lata na owych i kto by pozniej kupil takie cos ?:E
Walnij sobie w wyszukiwarce "big bore kit" to napewno coś znajdziesz.
No i oczywiście nowe motocykle niebawem zaczną wychodzic już fabrycznie z taką pojemnością.
Na amerykańskich forach piszą, że w seryjnym motocyklu taka zmiana może dodać 6-8 KM
To nie pomyłka i najprawdopodobniej niebawem tak będzie na całym Świecie.
To właśnie na 125 nikt nie będzie jeździł, i takie pojemności zaczną znikac z ofert producentów.
Zobacz że kiedyś w klasie 250 dopuszczano 4T tylko o pojemności do 400 cm3, później zezwolono na pojemność 450 i 4setki prawie zniknęły z ofert.
W USA w klasie 250 zmieniono chyba też dopuszczalną pojemność 2T do 265 cm3.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 12:25
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Jak zawsze wszystko rozbija sięo kasę O ile mi się wydaje to Extreme test ściągnięto z zawodów europejskich. Wobec tego jeśli zawodnikom się on niepodoba, to w jaki sposób mamy doganiać Europe i Swiat, jak u nas po mistrzostwo chcą sięgać leserzy jak najmniejszym kosztem. To w rzeczywistości jest gwóźdż do trumny, ale dla całej dyscypliny. Poza tym Extreme test jeździ wyłącznie MP, a więc ludzie doświadczeni, którzy już mają za sobą starty w PP.BaRy pisze: Chodzi wyłącznie o koszty.
Zorganizowanie imprezy Enduro jest znacznie droższe niż MX czy XC.
Gwoździem do trumny podobno było wprowadzenie Extrem testu, co najprawdopodobniej zniechęciło wielu zawodników a co za tym idzie wpływy z wpisowego zmalały.
Gdyby PZM przeznaczył na takie imprezy dodatkowe dotacje to kluby by napewno tak szybko nie rezygnowały.