Tłok w RM250 - 1 czy 2 pierścienie?
-
Autor tematuRafQ
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
- Motocykl: CRF250 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Tłok w RM250 - 1 czy 2 pierścienie?
Witam!
Nie będe się rozpisywał za dużo,ponieważ o moim moto już pisałem w kilku moich poprzednich postach.
Chciałem tylko dowiedzieć się czy w tym motocyklu tłok powinien mieć 1 czy 2 pierścienie?
Mam 2 stare tłoki od tego motocykla jeden z nich jest jedno a drugi dwu-pierścieniowy.
Ten z jednym pierścieniem jest firmowy PROX 3310 (takie ozn widnieje na tłoku) a ten drugi to chyba jakiś NO NAME bo nie doszukałem się żadnych oznaczeń.
Dodam,że jest to rocznik 1995 (tak przynajmniej twierdził sprzedający).
Chciałem dać cylinder do tulejowania i nie wiem jaki tłok dobrać.
Prosze o pomoc w tej sprawie.
Pozdrawiam!
Rafał
Nie będe się rozpisywał za dużo,ponieważ o moim moto już pisałem w kilku moich poprzednich postach.
Chciałem tylko dowiedzieć się czy w tym motocyklu tłok powinien mieć 1 czy 2 pierścienie?
Mam 2 stare tłoki od tego motocykla jeden z nich jest jedno a drugi dwu-pierścieniowy.
Ten z jednym pierścieniem jest firmowy PROX 3310 (takie ozn widnieje na tłoku) a ten drugi to chyba jakiś NO NAME bo nie doszukałem się żadnych oznaczeń.
Dodam,że jest to rocznik 1995 (tak przynajmniej twierdził sprzedający).
Chciałem dać cylinder do tulejowania i nie wiem jaki tłok dobrać.
Prosze o pomoc w tej sprawie.
Pozdrawiam!
Rafał
-
- Do odcięcia!
- Posty: 951
- Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
- Motocykl: CRF only
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wlkp.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Jeżeli byś wsadził tłok z dwoma pierścieniami w SX to napewno byś uzyskał większą kompresje a co przez to idzie wiekszą moc. Ale pamietajmy że pierścien działa w jakimś stopniu jak nóż czyli dwa pierscienie szybcij będą scierać nicasil i trwałość tłoka może się zmnijeszyć bo będą luzy!
pozdr.
pozdr.
RS SERWIS
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Jeśli znajdziesz taki tłok z dwoma pierścieniami do swojej RMki, to do tulei wsadź właśnie taki. Nieco lepiej uszczelni.
Z reguły tłoki te "bardzej wyczynowe" mają jeden pierścień, żeby było mniejsze tarcie. Ale szybciej się zużywa tłok i tenże pierścień. Mniejsze tarcie=nieco szybsze wchodzenie na obroty=nieco gorsze smarowanie. I zawodnicy zdecydowanie cżęściej wymieniają tłoki niż cywile, m.in. z tego powodu. Poza tym będą różnice w wysokości denka tłoka.
A wymiar wybierz jak najmniejszy, żebyś miał później z czego robić kolejne szlify tulei.
Wossner ma takie tłoki, robione jakby z myślą własnie o tulejowaniu. W Vertexie już się kończą rozmiary ( w górę oczywiście), a Wossner ma jeszcz o np 0.5 mm większy.
Jaki masz rozmiar cylindra? Wg katalogu Vertexa dla rocznika do '95 nominał cylider to 67.00 mm. A tłoki są dostępne od 66.94 do 66.97, co 0.01 mm. I tylko w wersji replica, czyli dwa pierścienie i nieco mniejszy stopień sprężania. Jeden pierścień jest w wersjach Race i Pro Race.
Takie tłoki robi Wossner do RMki z tego rocznika:
66.94
66.95
66.96
67.44
67.94
68.94
Czyli możesz robić nawet do sześciu szlifów. Zależy jak będzie zachowywała sie tuleja i tłok, Czy będzie się ścierała mocno, i wówczas nie wyrobisz się z kolejnym szlifem w ramach 0.01 mm, tylko np będzie trzeba robić od razu pod trzeci czy czwarty nadwymiar. Poza tym jak znam życie to tych mocno nadwymiarowych nie będzie na półce, i będzie trzeba poczekać na sprwadzenie. niemniej jednak Wossner w katalogu ma takie tłoki.
Także rób tuleję pod wymiar nominalny tłoka 66.94 mm, z pasowaniem na jakieś 0.07-0.08 mm, i śmigaj. Oczywiście prosimy o relację z jazd i z zachowania się tulei w takiej maszynie.
Z reguły tłoki te "bardzej wyczynowe" mają jeden pierścień, żeby było mniejsze tarcie. Ale szybciej się zużywa tłok i tenże pierścień. Mniejsze tarcie=nieco szybsze wchodzenie na obroty=nieco gorsze smarowanie. I zawodnicy zdecydowanie cżęściej wymieniają tłoki niż cywile, m.in. z tego powodu. Poza tym będą różnice w wysokości denka tłoka.
A wymiar wybierz jak najmniejszy, żebyś miał później z czego robić kolejne szlify tulei.
Wossner ma takie tłoki, robione jakby z myślą własnie o tulejowaniu. W Vertexie już się kończą rozmiary ( w górę oczywiście), a Wossner ma jeszcz o np 0.5 mm większy.
Jaki masz rozmiar cylindra? Wg katalogu Vertexa dla rocznika do '95 nominał cylider to 67.00 mm. A tłoki są dostępne od 66.94 do 66.97, co 0.01 mm. I tylko w wersji replica, czyli dwa pierścienie i nieco mniejszy stopień sprężania. Jeden pierścień jest w wersjach Race i Pro Race.
Takie tłoki robi Wossner do RMki z tego rocznika:
66.94
66.95
66.96
67.44
67.94
68.94
Czyli możesz robić nawet do sześciu szlifów. Zależy jak będzie zachowywała sie tuleja i tłok, Czy będzie się ścierała mocno, i wówczas nie wyrobisz się z kolejnym szlifem w ramach 0.01 mm, tylko np będzie trzeba robić od razu pod trzeci czy czwarty nadwymiar. Poza tym jak znam życie to tych mocno nadwymiarowych nie będzie na półce, i będzie trzeba poczekać na sprwadzenie. niemniej jednak Wossner w katalogu ma takie tłoki.
Także rób tuleję pod wymiar nominalny tłoka 66.94 mm, z pasowaniem na jakieś 0.07-0.08 mm, i śmigaj. Oczywiście prosimy o relację z jazd i z zachowania się tulei w takiej maszynie.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 112
- Rejestracja: pt, 15 lip 2005, 22:06
- Motocykl: Suzuki RM 250 K2
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Koszalin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Dokładnie zgadzam się z kolegą. Jak kupiłem kiedyś taką Rm 250 to miałem nowego proxa na jednym pierścieniu, potem wymieniałem na vertexy replici i one były z dwoma pierścieniami i byłem dużo bardziej zadowolony, dłużej trzymały. Jak robiłem ostatnio rm 250 96 brałem proxa i był na dwóch pierścieniach, a do rm 250 2002 wkładałem vertexa pro forget czy pro race i był na jednym pierścieniu, natomiast do kx 250 2003 wkładałem ostatnio wiseco i był na dwóch. Więc wszystko zależy od modelu motoru i rodzaju tłoka do niego, niektóre są na dwóch niektóre na jednym, i też uważam że te na jednym są do częstszej wymiany.
-
Autor tematuRafQ
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
- Motocykl: CRF250 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Bardzo dziękuję za Wasze wpisy.
Z tego,co piszecie to faktycznie tłok z dwoma pierścieniami będzie pewnie lepszym rozwiązaniem.
Planuję używać moto zupełnie amatorsko,no może 2 razy w miesiącu wypad na tor,ale to pewnie na pół gazu,ponieważ muszę nabrać trochę doświadczenia,tak że myślę że dobrze zrobiona tuleja w zupełności mi wystarczy (na nicasil za bardzo funduszy nie mam)
Jak mogę sprawdzić,z którego roku jest silnik,według numeru ser.?.
Podejrzewam,że dałem się zrobić nie tylko na stanie technicznym moto,ale też na roczniku.
Z tego,co piszecie to faktycznie tłok z dwoma pierścieniami będzie pewnie lepszym rozwiązaniem.
Planuję używać moto zupełnie amatorsko,no może 2 razy w miesiącu wypad na tor,ale to pewnie na pół gazu,ponieważ muszę nabrać trochę doświadczenia,tak że myślę że dobrze zrobiona tuleja w zupełności mi wystarczy (na nicasil za bardzo funduszy nie mam)
Jak mogę sprawdzić,z którego roku jest silnik,według numeru ser.?.
Podejrzewam,że dałem się zrobić nie tylko na stanie technicznym moto,ale też na roczniku.
-
Autor tematuRafQ
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
- Motocykl: CRF250 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Proszę bardzo,tutaj są fotki sprzętu:)
Nie dałem tyle ile chciał na tej aukcji,ale i tak przepłaciłem:(
http://allegro.pl/item135740889_suzuki_ ... kazja.html
Nie dałem tyle ile chciał na tej aukcji,ale i tak przepłaciłem:(
http://allegro.pl/item135740889_suzuki_ ... kazja.html