Tłok w RM250 - 1 czy 2 pierścienie?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Tłok w RM250 - 1 czy 2 pierścienie?

Post autor: RafQ » śr, 29 lis 2006, 14:12

Witam!

Nie będe się rozpisywał za dużo,ponieważ o moim moto już pisałem w kilku moich poprzednich postach.
Chciałem tylko dowiedzieć się czy w tym motocyklu tłok powinien mieć 1 czy 2 pierścienie?
Mam 2 stare tłoki od tego motocykla jeden z nich jest jedno a drugi dwu-pierścieniowy.
Ten z jednym pierścieniem jest firmowy PROX 3310 (takie ozn widnieje na tłoku) a ten drugi to chyba jakiś NO NAME bo nie doszukałem się żadnych oznaczeń.
Dodam,że jest to rocznik 1995 (tak przynajmniej twierdził sprzedający).
Chciałem dać cylinder do tulejowania i nie wiem jaki tłok dobrać.

Prosze o pomoc w tej sprawie.

Pozdrawiam!

Rafał

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » śr, 29 lis 2006, 15:58

W KTM SX jest tłok z jednym pierścieniem, a w EXC z dwoma. Z tego co wiem jeżeli wsadzisz np. do EXC tłok od SX (czyli z jednym pierścieniem) nic się nie stanie. Nie wiem jak w Suzuki, ale pewnie podobnie, wkońcu silniki prawie identyczne(jak w każdym crossie).

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » śr, 29 lis 2006, 17:23

Ja w swojej KAWASAKI KX 250 mam 2 pierścionki.

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » śr, 29 lis 2006, 18:11

Jeżeli byś wsadził tłok z dwoma pierścieniami w SX to napewno byś uzyskał większą kompresje a co przez to idzie wiekszą moc. Ale pamietajmy że pierścien działa w jakimś stopniu jak nóż czyli dwa pierscienie szybcij będą scierać nicasil i trwałość tłoka może się zmnijeszyć bo będą luzy!
pozdr.
RS SERWIS

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » śr, 29 lis 2006, 18:28

Po za tym przy 2 pierścieniach jest gorsze smarowanie :/
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » śr, 29 lis 2006, 19:08

witekCRM pisze:Po za tym przy 2 pierścieniach jest gorsze smarowanie :/
Nie zgodze sie z tym!
pozdr.
RS SERWIS

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » śr, 29 lis 2006, 19:10

a czemuż to ??? Drugi pierścień jest samrowany gorzej :)
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » śr, 29 lis 2006, 19:59

Jeśli znajdziesz taki tłok z dwoma pierścieniami do swojej RMki, to do tulei wsadź właśnie taki. Nieco lepiej uszczelni.
Z reguły tłoki te "bardzej wyczynowe" mają jeden pierścień, żeby było mniejsze tarcie. Ale szybciej się zużywa tłok i tenże pierścień. Mniejsze tarcie=nieco szybsze wchodzenie na obroty=nieco gorsze smarowanie. I zawodnicy zdecydowanie cżęściej wymieniają tłoki niż cywile, m.in. z tego powodu. Poza tym będą różnice w wysokości denka tłoka.
A wymiar wybierz jak najmniejszy, żebyś miał później z czego robić kolejne szlify tulei.
Wossner ma takie tłoki, robione jakby z myślą własnie o tulejowaniu. W Vertexie już się kończą rozmiary ( w górę oczywiście), a Wossner ma jeszcz o np 0.5 mm większy.
Jaki masz rozmiar cylindra? Wg katalogu Vertexa dla rocznika do '95 nominał cylider to 67.00 mm. A tłoki są dostępne od 66.94 do 66.97, co 0.01 mm. I tylko w wersji replica, czyli dwa pierścienie i nieco mniejszy stopień sprężania. Jeden pierścień jest w wersjach Race i Pro Race.
Takie tłoki robi Wossner do RMki z tego rocznika:
66.94
66.95
66.96
67.44
67.94
68.94
Czyli możesz robić nawet do sześciu szlifów. Zależy jak będzie zachowywała sie tuleja i tłok, Czy będzie się ścierała mocno, i wówczas nie wyrobisz się z kolejnym szlifem w ramach 0.01 mm, tylko np będzie trzeba robić od razu pod trzeci czy czwarty nadwymiar. Poza tym jak znam życie to tych mocno nadwymiarowych nie będzie na półce, i będzie trzeba poczekać na sprwadzenie. niemniej jednak Wossner w katalogu ma takie tłoki.
Także rób tuleję pod wymiar nominalny tłoka 66.94 mm, z pasowaniem na jakieś 0.07-0.08 mm, i śmigaj. Oczywiście prosimy o relację z jazd i z zachowania się tulei w takiej maszynie.

cross-demons
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 112
Rejestracja: pt, 15 lip 2005, 22:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K2
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: cross-demons » śr, 29 lis 2006, 21:02

Dokładnie zgadzam się z kolegą. Jak kupiłem kiedyś taką Rm 250 to miałem nowego proxa na jednym pierścieniu, potem wymieniałem na vertexy replici i one były z dwoma pierścieniami i byłem dużo bardziej zadowolony, dłużej trzymały. Jak robiłem ostatnio rm 250 96 brałem proxa i był na dwóch pierścieniach, a do rm 250 2002 wkładałem vertexa pro forget czy pro race i był na jednym pierścieniu, natomiast do kx 250 2003 wkładałem ostatnio wiseco i był na dwóch. Więc wszystko zależy od modelu motoru i rodzaju tłoka do niego, niektóre są na dwóch niektóre na jednym, i też uważam że te na jednym są do częstszej wymiany.

Autor tematu
RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: RafQ » śr, 29 lis 2006, 22:00

Bardzo dziękuję za Wasze wpisy.
Z tego,co piszecie to faktycznie tłok z dwoma pierścieniami będzie pewnie lepszym rozwiązaniem.

Planuję używać moto zupełnie amatorsko,no może 2 razy w miesiącu wypad na tor,ale to pewnie na pół gazu,ponieważ muszę nabrać trochę doświadczenia,tak że myślę że dobrze zrobiona tuleja w zupełności mi wystarczy (na nicasil za bardzo funduszy nie mam)

Jak mogę sprawdzić,z którego roku jest silnik,według numeru ser.?.
Podejrzewam,że dałem się zrobić nie tylko na stanie technicznym moto,ale też na roczniku.

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » śr, 29 lis 2006, 22:38

Najłatwiej wrzuć nam tu fotki :D
z pasowaniem na jakieś 0.07-0.08 mm
W setce spasowałem na 0,05 mm i tez smigala tyle, ze na poczatku powolutku, a potem to juz normalnie ;)

Autor tematu
RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: RafQ » śr, 29 lis 2006, 23:22

Proszę bardzo,tutaj są fotki sprzętu:)

Nie dałem tyle ile chciał na tej aukcji,ale i tak przepłaciłem:(


http://allegro.pl/item135740889_suzuki_ ... kazja.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”