Problem z przepalaniem
-
- VIP
- Posty: 1067
- Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
- Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Zimne powietrze ma zmniejszoną objętość-jeżeli wpada do gorącego silnika błyskawicznie się rozszerza. Jak zastosowałbyś większą dyszę motor nie dość ze dostałby więcej powietrza niż normalnie to dodatkowo zwiększyłoby ono swoją objętość już w silniku-to grozi zatarciem bo jest za mało oleju i paliwa w stosunku do powietrza.yogi pisze:hmmm... Na mniejszą dyszę jak jest zimniej? Ja myslalem że trzeba odwrotnie. No cóż, widocznie sie myliłem.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz, 26 lis 2006, 19:43
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świętochłowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Nie chodzi o temperaturę powietrza, lecz o ciśnienie atmosferyczne. Jesienią przewalają się niże atmosferyczne z niskim ciśnieniem i dysza powinna być mniejsza. Jeśli powietrze jest chłodniejsze to dysza też może być mniejsza, ponieważ napływająca struga mieszanki dodatkowo chłodzi silnik od środka a głównie tłok. To są szczegóły, ale dopracowane stanowię atut, dzięki czemu staje się na pudle w zawodach. Im dysza mniejsza w silniku 2t to silnik zrywniejszy a mieszanka jest szybciej spalana, ale w wyższej temperaturze – przekroczenie tej granicy może spowodować zatarcie silnika ( zestaw tłok cylinder )
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: pt, 1 gru 2006, 14:06
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: SOCHACZEW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Jak to mówią diabeł tkwi w szczegółach i może zawodowców stać na to aby wozili kilka motocykli ze soba...jeden na wiatr zachodni i niskie ciśnienie atmosferyczne z przejasnieniami, drugi na wyże znad Azorów itd Początkującym czyli sobie również polecam czyszczenie łańcucha po każdej jeździe, dbanie o filtry i oleje no i bezpieczeństwo w miarę możliwości 8)
YZ 250 F
# 22
# 22
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Moich kilka słów: lejecie za dużo oleju do paliwa. Nowoczesny olej spokojnie w proporcjach 1:50. Więcej oleju to nie znaczy, że lepiej, bo sprzęt go nie przepali, niespalony pozostaje na tłoku i utrudnia odprowadzanie ciepła z tłoka do cylindra, i w ogóle odprowadzanie ciepła.
Co do rozmiaru dyszy na chłodne dni. Mnie zawsze uczono i sam tak robiłem, że im chłodniej tym większa dysza. Zimne powietrze zawiera więcej tlenu, i stąd potrzeba wzbogacenia mieszanki, aby mieszanka była stechiometryczna i aby sprzęt się nie przytarł ( bardzo wazne w dwusówach, ale tez istotne w 4pakach).
Poza tym im motor ekspolatowany na większych wysokościach n.p.m. tym dysza mniejsza. Zmienia się gęstość powietrza, i tym samym zasobność w tlen - jest go mniej (patrz np wspinaczka górska, albo nawet wjazd pojazdem silnikowym z gaźnikiem na jakąs wyższą przełęcz). Piszę o gaźnikowym bo wtrysk na sondę lambda, i jeszcze inne czujniki, i komputer zmieni dawkę wtryskiwanego paliwa, gdy się pojawią jakies nieprawidłowości w pracy silnika.
Pozdrawiam.
Co do rozmiaru dyszy na chłodne dni. Mnie zawsze uczono i sam tak robiłem, że im chłodniej tym większa dysza. Zimne powietrze zawiera więcej tlenu, i stąd potrzeba wzbogacenia mieszanki, aby mieszanka była stechiometryczna i aby sprzęt się nie przytarł ( bardzo wazne w dwusówach, ale tez istotne w 4pakach).
Poza tym im motor ekspolatowany na większych wysokościach n.p.m. tym dysza mniejsza. Zmienia się gęstość powietrza, i tym samym zasobność w tlen - jest go mniej (patrz np wspinaczka górska, albo nawet wjazd pojazdem silnikowym z gaźnikiem na jakąs wyższą przełęcz). Piszę o gaźnikowym bo wtrysk na sondę lambda, i jeszcze inne czujniki, i komputer zmieni dawkę wtryskiwanego paliwa, gdy się pojawią jakies nieprawidłowości w pracy silnika.
Pozdrawiam.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Powiem tak: ja do starego sprzętu chłodzonego wiatrem lałem fullsyntetyka Valvoline'a właśnie 1:40. Nic się nie stało, jak zmieniałem tłok to zero nagaru, nie było przytarć.
http://endurouk.com/content/view/728/74/
Żeby nie być gołosłownym, dane motoru na rok 2007.
http://endurouk.com/content/view/728/74/
Żeby nie być gołosłownym, dane motoru na rok 2007.
-
Autor tematuKafka
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 218
- Rejestracja: śr, 19 paź 2005, 21:24
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
No widze że jesteś w temacie bo mam jeszcze pytanko:
Dzisiaj pojechałem do sklepu po olej do skrzyni biegów. Poprosiłem o olej Motul Expert do 2T, koleś powiedział że nie mają i podał mi Castrola R4. Troche sie zdziwiłem bo powiedziałem mu że mam 125 ccm 2T. On na to że do 4T leje sie ten sam co do 2T i że R2 jest do mieszanki. Zwątpiłem w to co powiedział i nie wiem czy mi wcisnął kit czy co. Nie znam sie na olejach wiec sie nie kłóciłem. Olej był 10w50 i napisane jak wół do 4T. Co by sie stało jakbym zalał swojego komara tym olejem?
No i spróbuje z tym 1:50 jak przepale wszystko co mam w baku. Pozdro
Dzisiaj pojechałem do sklepu po olej do skrzyni biegów. Poprosiłem o olej Motul Expert do 2T, koleś powiedział że nie mają i podał mi Castrola R4. Troche sie zdziwiłem bo powiedziałem mu że mam 125 ccm 2T. On na to że do 4T leje sie ten sam co do 2T i że R2 jest do mieszanki. Zwątpiłem w to co powiedział i nie wiem czy mi wcisnął kit czy co. Nie znam sie na olejach wiec sie nie kłóciłem. Olej był 10w50 i napisane jak wół do 4T. Co by sie stało jakbym zalał swojego komara tym olejem?
No i spróbuje z tym 1:50 jak przepale wszystko co mam w baku. Pozdro
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 361
- Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tuchola
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Lej spokojnie. Ja mam jakiś wynalazek z Holandi przywieziony i też jest napisane 4T na opakowaniu. Bardzo wyraźnie. 10W50. Leje i jest git. Nic ze sprzeglem i skrzynią się nieciekawego nie dzieje.
Pozatym olej w 4T tak samo smaruje skrzynie i sprzęgło oraz dodatkowo dochodzi do tego cylinder. A w 2T skrzynia i sprzęglo tylko. Więc nie widze problemu.
Kawałek opisu aleju Castrol 4T:
Zalety i korzyści: unikalna nisko-lepko�ciowa, przeciwcierna formulacja; zwiększona moc silnika i przy�pieszenie; szybsza reakcja silnika na otwarcie przepustnicy; prawie natychmiastowe smarowanie przy zimnym rozruchu; doskonała czysto�ć silnika; wyjštkowo niskie użycie oleju; doskonałe zabezpieczenie silnika przed zużyciem; szybsza zmiana biegów; doskonałe działanie mokrego sprzęgła; nieszkodliwy dla katalizatora i całego układu wydechowego.
Czyli do skrzyni [/b]
Pozatym olej w 4T tak samo smaruje skrzynie i sprzęgło oraz dodatkowo dochodzi do tego cylinder. A w 2T skrzynia i sprzęglo tylko. Więc nie widze problemu.
Kawałek opisu aleju Castrol 4T:
Zalety i korzyści: unikalna nisko-lepko�ciowa, przeciwcierna formulacja; zwiększona moc silnika i przy�pieszenie; szybsza reakcja silnika na otwarcie przepustnicy; prawie natychmiastowe smarowanie przy zimnym rozruchu; doskonała czysto�ć silnika; wyjštkowo niskie użycie oleju; doskonałe zabezpieczenie silnika przed zużyciem; szybsza zmiana biegów; doskonałe działanie mokrego sprzęgła; nieszkodliwy dla katalizatora i całego układu wydechowego.
Czyli do skrzyni [/b]
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 529
- Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
A ja mam rade dobrą. Oczywiście można zalać oleju do skrzyni od 4T silnikowego ale proponuje nalać ATF od skrzyń automatycznych. Super olej . Mi sie tarczki kleiły a jak zalałem ATF to malinka wszystko. Naprawde dobry patent z tym ATF-em i duzo ludzie tak na nim śmiga.
pozdro
pozdro
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f
#95
KTM 250 sx-f
#95