Problem z przepalaniem
-
Autor tematuKafka
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 218
- Rejestracja: śr, 19 paź 2005, 21:24
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Problem z przepalaniem
Często na zawodach widać jak zawodnicy przed startem przepalają swoje maszyny. Też tak robie tylko u mnie jest nieco inny problem. Otóż robie mieszanke 1:40 i wystarczy że przez 10 sekund motor bedzie chodził na wolnych obrotach i już sie ładnie nie wkręci, musze pare razy przegazować, przepalić i tak w kółko. Według mnie to nie jest normalne, nie pobiera raczej lewego oleju ze skrzyni biegów ponieważ ten problem mam już za sobą i niedawno było to robione. Pozdrawiam
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 529
- Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ja W SX robie imeszanke 1:30 naew czasem do 25 i sie nie zatyka. A powiem jedną żecz tobie. Miałem w hondzie tak CRm- dozownik za dużo dawał.
Weź świece, połóż ją tak żeby elektroda na kuchence gazowaj była - na palniku i wypalaj około 10 minut, prawie do czerwoności. Tego sie robic wg,. zaleceń producenta nei powinno ale pomaga !!
Na 100 % będzie działać. Nową swiece wsadzisz i sie zamuli a na wypalonej będzie latał .
Weź świece, połóż ją tak żeby elektroda na kuchence gazowaj była - na palniku i wypalaj około 10 minut, prawie do czerwoności. Tego sie robic wg,. zaleceń producenta nei powinno ale pomaga !!
Na 100 % będzie działać. Nową swiece wsadzisz i sie zamuli a na wypalonej będzie latał .
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f
#95
KTM 250 sx-f
#95
-
- Mistrz prostej
- Posty: 161
- Rejestracja: śr, 16 sie 2006, 16:01
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ja miałem tak samo w Hondzie Cr 125 ale kupiłem nową świece umylem filtr i wszytko chodzi... Wcześniej również miałem taki sam problem ale wyczyścilem gaźnik i wszytko chodziło Chyba że jest coś z iskrą nie tak popróbuj z przerwą tam przy magneto być może sie coś przestawiło ale to raczej coś ze spraw gaźnikowych ...
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
A problem pojawił sie teraz, jak przyszły chłodniejsze dni, czy był wcześniej?
Może to kwestia ciepłoty świecy-jeśli wszystkie regulacje gaźnika i zapłonu są ok., to spróbowałbym dac świecę (np. w NGK) zamiast 9-dać mu 8. A nawet 7.
Zimą przy mniej więcej minus 10,wkręcałem do swojej sztuki zamiast katalogowej 8, cieplejszą 6.
Może to kwestia ciepłoty świecy-jeśli wszystkie regulacje gaźnika i zapłonu są ok., to spróbowałbym dac świecę (np. w NGK) zamiast 9-dać mu 8. A nawet 7.
Zimą przy mniej więcej minus 10,wkręcałem do swojej sztuki zamiast katalogowej 8, cieplejszą 6.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz, 26 lis 2006, 19:43
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świętochłowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Witam ! Możesz mieć kilka przyczyn takiego zachowania silnika:
1. Zbyt bogata mieszanka paliwowa, musisz dyszę główną zmniejszyć na mniejszą w silnikach 125cc dysze główne są przeważnie od 145 do 160 – wiertło 1,45 – 1,6 Honda CRM nie ma silnika wyczynowego i olej Motul 800 może nie być przepalany lecz to nie problem zastosuj mieszankę 1/50 a jak nie pomoże to 1/55
2. Zanieczyszczony filtr powietrza co dławi dopływ powietrza do silnika i tym samym silnik zaciąga więcej paliwa i ma nieprawidłową proporcję mieszanki.
3. Świeca – jeśli masz prawidłową świecę zapłonową to możesz dać o stopień cieplejszą. NGK masz 8 daj 7 niestety w tym momencie nie mam możliwości sprawdzenia jaka jest prawidłowa świeca- ciepłota. Jeszcze jedna uwaga ! ogólna zasada do sprzętów Japońskich świece Japońskie do Niemieckich świece Niemieckie, chodzi o to że każda firma ma odchyłki w zakresie ciepłoty
Oj chyba się gdzieś zasugerowałem CRM ! szkoda że nie napisałeś co to za moto ! Piszcie na czym jeździcie ! będzie łatwiej coś doradzić. To takie podstawowe przyczyny przylewania silnika i nie mówimy tu o zimnym silniku !
Olej motul 800 można stosować w propozcji nawet do 1/60 zależy w czym ale można.
Do wszystkich motorów Crossowych nowych są zawsze przynajmniej 3 dysze główne lecz serwis ich nigdy nie daje ! Mamy jesień a nawet prawie zimę – powietrze jest teraz chłodniejsze i ciśnienie mniejsze w takich warunkach należy przestroić motorki - gaźniki na mniejsze dysze. Narazie pozdrawiam Cześć
1. Zbyt bogata mieszanka paliwowa, musisz dyszę główną zmniejszyć na mniejszą w silnikach 125cc dysze główne są przeważnie od 145 do 160 – wiertło 1,45 – 1,6 Honda CRM nie ma silnika wyczynowego i olej Motul 800 może nie być przepalany lecz to nie problem zastosuj mieszankę 1/50 a jak nie pomoże to 1/55
2. Zanieczyszczony filtr powietrza co dławi dopływ powietrza do silnika i tym samym silnik zaciąga więcej paliwa i ma nieprawidłową proporcję mieszanki.
3. Świeca – jeśli masz prawidłową świecę zapłonową to możesz dać o stopień cieplejszą. NGK masz 8 daj 7 niestety w tym momencie nie mam możliwości sprawdzenia jaka jest prawidłowa świeca- ciepłota. Jeszcze jedna uwaga ! ogólna zasada do sprzętów Japońskich świece Japońskie do Niemieckich świece Niemieckie, chodzi o to że każda firma ma odchyłki w zakresie ciepłoty
Oj chyba się gdzieś zasugerowałem CRM ! szkoda że nie napisałeś co to za moto ! Piszcie na czym jeździcie ! będzie łatwiej coś doradzić. To takie podstawowe przyczyny przylewania silnika i nie mówimy tu o zimnym silniku !
Olej motul 800 można stosować w propozcji nawet do 1/60 zależy w czym ale można.
Do wszystkich motorów Crossowych nowych są zawsze przynajmniej 3 dysze główne lecz serwis ich nigdy nie daje ! Mamy jesień a nawet prawie zimę – powietrze jest teraz chłodniejsze i ciśnienie mniejsze w takich warunkach należy przestroić motorki - gaźniki na mniejsze dysze. Narazie pozdrawiam Cześć