Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1129
- Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
- Motocykl: Yamaha YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sulejówek
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
Ja widziałęm nawet pończoche/skarpete na filtr powietrza firmy Twin Air ,często widziałem jak zakłada się taką podczas dużego błota lub dużego kurzu.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: pt, 16 maja 2008, 16:20
- Motocykl: 95' kx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Barwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
A ja dzisiaj sprawiłem sobie taka pończoszkę na filtr, który przeszedł wcześniej czyszczenie. Teraz tylko wyjazd w teren i patrzeć jak się owa pończoszka sprawuje
-
- Mistrz prostej
- Posty: 84
- Rejestracja: pt, 23 maja 2008, 11:42
- Motocykl: honda cr 85/RMZ cwiara
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
ja kupilem moto od zupelnie kretynow jakis co sie nie znali na motorach myli filtr benzyna co zaraz zasychalo i filtr byl suchy...
ja robilem tak jak oni wkoncu to moj pierwszy cross mialem wczesniej chinskiego ale to nie to samo....
pojezdzilem z 2 tygodnie na takim filtrze suchym oczywiscie go mylem co jazde ale to zasyhalo i bylo suche wiec piasek latwo muk sie przedrzec
wyjechalem pobzykac w pewna niedzele (okolo 4 godziny )jezdzilem przyjedzal do domu chcialem wymienioc olej w silniku wymieniam odpalilem chce sie przejechac a tu cos rypnelo ze asz sie byum wywrucil z moto
podchodze kopac a tu kopka sie nie rusza ...
zawiozlem do mechanika musial robic tlok korbe i jeszcze duzo zeczy remont kosztowal mnie 1800zł czekalem 3 tyg na moto
i przypominam uwazajcie na naciogaczy ja jak kupilem motto to tak mial byc poremoncie
okazalo sie ze remont nie byl robiony przez okolo 2 lata mechanik to mowil ze nie wie jak te moto jezdzilo
ja robilem tak jak oni wkoncu to moj pierwszy cross mialem wczesniej chinskiego ale to nie to samo....
pojezdzilem z 2 tygodnie na takim filtrze suchym oczywiscie go mylem co jazde ale to zasyhalo i bylo suche wiec piasek latwo muk sie przedrzec
wyjechalem pobzykac w pewna niedzele (okolo 4 godziny )jezdzilem przyjedzal do domu chcialem wymienioc olej w silniku wymieniam odpalilem chce sie przejechac a tu cos rypnelo ze asz sie byum wywrucil z moto
podchodze kopac a tu kopka sie nie rusza ...
zawiozlem do mechanika musial robic tlok korbe i jeszcze duzo zeczy remont kosztowal mnie 1800zł czekalem 3 tyg na moto
i przypominam uwazajcie na naciogaczy ja jak kupilem motto to tak mial byc poremoncie
okazalo sie ze remont nie byl robiony przez okolo 2 lata mechanik to mowil ze nie wie jak te moto jezdzilo
MX 4 ever ....
jak widze moto zdala to mi troche odpie..
jak widze moto zdala to mi troche odpie..
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
Witam. Mam podobny problem co lulek001, ostatnio troche pojezdzilem i ciagnie mi piasek/pylek.
Filtr myty i nasaczany co 1 wyjazd.
Cylinder obecnie wyglada tak(niestety sie powoli konczy, selekcja D, owal itd):
http://bikepics.com/pictures/1732742/
http://bikepics.com/pictures/1732744/
Czy kupic specjalna skarpete na filtr powietrza, czy zmienic gabke i zobaczyc co sie bedzie dzialo?
Filtr myty i nasaczany co 1 wyjazd.
Cylinder obecnie wyglada tak(niestety sie powoli konczy, selekcja D, owal itd):
http://bikepics.com/pictures/1732742/
http://bikepics.com/pictures/1732744/
Czy kupic specjalna skarpete na filtr powietrza, czy zmienic gabke i zobaczyc co sie bedzie dzialo?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 31 paź 2007, 21:55
- Motocykl: sx125 / YZ250f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ostróda
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
Nie tropię tego tematu więc nie wiem czy już o tym nie było wspomniane. Ale do rzeczy, mój kumpel załatwił moto w następujący sposób, o moto(sx 125) dbał jak o własną dziewczynę a nawet bardziej: filtry, oleje i te sprawy , ale nie dopilnował jednej głupoty to znaczy miał pękniętą gumę która łączy gaźnik z z komorą spalania. Było to tylko pęknięcie, niby głupia błahostka która kosztowała go cylinder, tłok, korbę, łożyska itp.
Więc to może to WLD_Wlodi
Więc to może to WLD_Wlodi
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
Włodi, twój cylinder to widoczny objaw zasysania syfu wraz z powietrzem. Możliwe, że filtr jest już do wymiany. Mówią "częste mycie skraca życie". Myć jednak trzeba co chwilkę. Kup Twin Air'a i zobaczymy. Jeżeli bardzo dużo latasz po piaskach, to możesz zainwestować w tę skarpetę. Zdiagnozuj też potencjalną usterkę, o której wspomniał "diego". Popatrz wpierw gdzie się znajduje ten pył. Czy na gumie za filtrem, czy na gumie za gaźnikiem. Pozdrawiam!
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
Niestety pyłek jest na plastiku zaraz pod gąbką fitra, więc to na 100% gąbka. Nigdzie nie mam żadnych uszkodzeń itp...
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
http://www.no-toil.pl/www/sklep/?p=p_19 ... -condition
Dobre filtry , żeby nie było że robie reklamę i sprzedaje. Jak dla mnie lepsze od Twin Air'a.
Dobre filtry , żeby nie było że robie reklamę i sprzedaje. Jak dla mnie lepsze od Twin Air'a.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
Ja mam u siebie filtr marki H...(dalej nie pamiętam jutro napiszę), nie jest on tylko klejony ale i szyty. Myję go co 2 jazdy w benzynie, i gorącej wodzie, suszę go kompresorem(i nic się mu nie dzieje) do tego olej Valvoline, 40 ml z pistoletu i nigdy ani ziarenko nie przeszło przez niego. Dodatkowo przed założeniem smaruję stalową ramkę w AirBox-ie, czekam pół minuty i robi się na niej taki gęsty "klej".
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: pn, 2 paź 2006, 19:30
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
Najlepszy olej do filtra to "FUCHS SILKOLENE FOAM FILTER OIL" nie ma nic lepszego, nie chce robić reklamy, ale podam sklep bo ciężko nabyć ten olej http://www.motoakcesoria.com.
Odkąd używam tego oleju nie mam żadnego piasku nawet w airboxie, olej jest bardzo lepki i wszystko zostaje na wierzchu filtra. Jeśli chcecie mieć motor w świetnym stanie to:
Kupicie sobie zapasowy filtr, trzeba mieć co najmniej 2, na jednym jeździmy a drugi sobie ładnie schnie. Wiem z doświadczenia, że większość myje filtr i nasącza go jak jest jeszcze wilgotny - to zły sposób. Normalnie myjemy w ciepłej wodzie z ludwikiem i dobrze płukamy , ale co jakiś czas myjemy filtr w benzynie, albo specjalnymi środkami do tego przeznaczonymi, ponieważ zawsze w środku gąbki podczas mycia zbierze się trochę piasku, i trzeba to wszystko wypłukać. Nasączanie filtra jak jest suchy jest banalnie proste, wystarczy zrobić trzy kleksy i później ładnie rozmasować, a to dobry trening nadgarstków .
Mam nadzieję, że nie zmęczyłem swoimi wywodami, po prostu jak kto dba tak i ma !
Odkąd używam tego oleju nie mam żadnego piasku nawet w airboxie, olej jest bardzo lepki i wszystko zostaje na wierzchu filtra. Jeśli chcecie mieć motor w świetnym stanie to:
Kupicie sobie zapasowy filtr, trzeba mieć co najmniej 2, na jednym jeździmy a drugi sobie ładnie schnie. Wiem z doświadczenia, że większość myje filtr i nasącza go jak jest jeszcze wilgotny - to zły sposób. Normalnie myjemy w ciepłej wodzie z ludwikiem i dobrze płukamy , ale co jakiś czas myjemy filtr w benzynie, albo specjalnymi środkami do tego przeznaczonymi, ponieważ zawsze w środku gąbki podczas mycia zbierze się trochę piasku, i trzeba to wszystko wypłukać. Nasączanie filtra jak jest suchy jest banalnie proste, wystarczy zrobić trzy kleksy i później ładnie rozmasować, a to dobry trening nadgarstków .
Mam nadzieję, że nie zmęczyłem swoimi wywodami, po prostu jak kto dba tak i ma !
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
Ja używam Valvoline, niby chwalony olej, klei i "rozciąga" jak ser na pizzy :finga:
Kupie nowy filtr i zobaczymy jakie będą efekty.
Kupie nowy filtr i zobaczymy jakie będą efekty.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
Włodi może za bardzo oszczędzasz na tym oleju co ?:D Ja nie wiem jak coś tam może przelecieć jak dobrze nasączysz olejem i posmarujesz ścianki. Próbowałem wodą lać po filtrze i niema szans żeby przemokła.