Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
-
Autor tematululek001
- Moderator
- Posty: 278
- Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
- Motocykl: CRF 250 R 2009
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Panowie, pozwólcie, że wyjaśnię kilka spraw. Co idzie o filtry oraz olej pewne doświadczenia już mam. Na własnej skórze się przekonałem o tym bardzo "boleśnie". Zatarłem dwa motocykle, właśnie dlatego, że filtr przepuścił. Od tamtej pory bardzo szczegółowo kij się rozmowom oraz publikacjom prasowym na ten temat. Tak więc:
1). Do nasączania filtra służy specjalny olej do filtrów (nie do łańcuchów!!!). Oczywiście można zastosować zwykły olej silnikowy, np. 10W30. Tak np. było napisane w instrukcji obsługi do Suzuki DR 350 z 1998 r. (mój pierwszy motocykl), ale takie coś może być dobre do użytku cywilnego, do jeżdżenia w czystych warunkach. Do katowania maszyny po dirt`cie konieczny jest specjalny, lepki olej. Różnica jest taka, że ten lepki lepiej zbiera lepiej kurz oraz nie spływa na dół filtra.
2). Olej z puszki czy w sprayu? Podobno lany z puszki i wciskany ręcznie w filtr jest skuteczniejszy. Spray pokrywa tylko zewnętrzną część filtra, a nalany olej i zmiętoszony filtr powodują, że penetruje on gąbkę w głąb. Na oczkach gąbki tworzą się takie maleńkie mgiełki, które zatrzymują wszystko, co jest mniejsze od powietrza.
Skąd ten pomysł ze sprayem do łańcucha, hmm?!!!
1). Do nasączania filtra służy specjalny olej do filtrów (nie do łańcuchów!!!). Oczywiście można zastosować zwykły olej silnikowy, np. 10W30. Tak np. było napisane w instrukcji obsługi do Suzuki DR 350 z 1998 r. (mój pierwszy motocykl), ale takie coś może być dobre do użytku cywilnego, do jeżdżenia w czystych warunkach. Do katowania maszyny po dirt`cie konieczny jest specjalny, lepki olej. Różnica jest taka, że ten lepki lepiej zbiera lepiej kurz oraz nie spływa na dół filtra.
2). Olej z puszki czy w sprayu? Podobno lany z puszki i wciskany ręcznie w filtr jest skuteczniejszy. Spray pokrywa tylko zewnętrzną część filtra, a nalany olej i zmiętoszony filtr powodują, że penetruje on gąbkę w głąb. Na oczkach gąbki tworzą się takie maleńkie mgiełki, które zatrzymują wszystko, co jest mniejsze od powietrza.
Skąd ten pomysł ze sprayem do łańcucha, hmm?!!!
Nikasil.pl
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 382
- Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
- Motocykl: CRF 250 R7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Jakikolwiek dedykowany do tego celu.kotmx pisze:a jaki specjalny olej do filtrów polecacie ?
Ja polecam kolorowy niebieski/zielony bo używając taki lepiej widać gdzie jest jeszcze za mało.
Coo olej do filtra powietrza nie różni się od jakiegoś silnikowego, śmiem wątpić.Isbi pisze:ja uzywam roznych... do 2t jak zostaje cos z 50tki.. raz nawet do lancuchow pil uzywalem on jest gesty... no i jak mi zostanie troche z wymiany oleju w moim to do 4t uzywam.... zawsze to uzywalem.. raz uzywalem taki specjalny shela podajrze i niczym sie prawie nie roznil na czucie i oko poza kolorem....
Przynajmniej mój się różni i to bardzo i nie chodzi tu o gęstość tylko lepkość, normalnie prawie jak klej.
Ale co z oszczędności to robicie czy jak
Bo ciężko mi to trochę pojąć.
Skoro jest olej przeznaczony do filtrów w prawie tej samej cenie co oleje silnikowe to po co kombinować
Ja tam staram się robić wszystko jak trzeba żeby moja maszynka była w dobrej kondycji.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: śr, 9 lis 2005, 23:17
- Motocykl: WR400F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Dorzuce swoje dwa slowka na temat czyszczenia filtra. Brudny filtr myje w ropie,w wiaderku z sitkiem na dnie. Sitko jest po to zeby piach i syf opadal nizej niz mozna zanurzyc filtr...zeby nie myc go blotem Nastepnie nasaczam filtr olejem BelRay (nalewam troche na gabke,troche do torebki foliowej,wkladam filtr do torebki i wyciskam) Jak juz caly jest slicznie niebieski to zakladam gabke na wspornik, smaruje miejsce styku filtra z puszka smarem stalym i jest swietnie!!nawet po kilkugodzinnym wypadzie na "pustynie" poligonu w Rembertowie nie ma sladow piasku ani kurzu w kanale dolotowym z puszki do gaznika...choc filtr z wierzchu jest az sztywny od brudu...Niektorzy mowia ze nie trzeba smarowac rantu smarem,ze olej wystarczy...ale ja zawsze smaruje.To niewiele roboty a moim zdaniem duzo bezpieczniej... milego czyszczenia...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 59
- Rejestracja: sob, 26 lis 2005, 23:40
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ja wyjmuje cały box z ramy (zaledwie kilka srubek) i myje dokladnie wszysto.Nalezy szczegolnie dokladnie wyczyscic i wysuszyc kanał prowadzący do gaznika po wymyciu.Jak czyszcze i wyjmuje filtr to staram sie nie dotykac obudowy filtra wtedy mniej sie przyczepia kurzu i łatwiej pozniej doczyscic.
CRF 450
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 223
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 15:17
- Motocykl: crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
Sory ze odświerzam stary temat ale mam pytanie. Bo zwykła benzyna niszczy mi troche filtr powietrza,zaczyna sie poprostu rozklejac i teraz czy benzyna ekstrakcyjna działa tak samo???CZy można nia myc bez obaw o rozklejenie filtra??
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 11
- Rejestracja: śr, 5 mar 2008, 12:02
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
Ekstrakcyjna jest rozpuszczalnikiem silniejszym od zwyklej benzyny.zawsze mylem ekstrakcyjna bo najlepiej schodzi olej i brud,nigdy sie nie rozklejało nic moze masz jakis słaby filtr bo moje zawsze wytrzymywaly orginalne i twinair nie do zdarcia są.Wiec moze kup sobie drugi filtr dla swietego spokoju.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 94
- Rejestracja: wt, 20 mar 2007, 22:41
- Motocykl: aReMZi tufifti K8
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
Spróbuj ciepłej wody z płynem do naczyń - chyba najmniej szkodliwa metoda dla filtra !
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 586
- Rejestracja: ndz, 3 gru 2006, 18:35
- Motocykl: EXC-R 530
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wrocław!
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
Tylko, ze ta metodą wyczyścisz tylko brud, a caly olej z poprzedniego nasaczania zostanie w filtrze... jak zrobisz tak kilka razy to Ci sie caly filtr zapcha olejem i dupa z jazdyjankiel pisze:Spróbuj ciepłej wody z płynem do naczyń - chyba najmniej szkodliwa metoda dla filtra !
Ja zawsze robie tak:
Ciepła woda + płyn do mycia naczyn, następne benzynka i znow plyn do mycia naczyn ale juz z gorącą wodą... filterek jak nowy!
<<WROCŁAWSKI KLUB MOTOCROSSOWY>> DOŁĄCZ DO NAS!
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: śr, 19 mar 2008, 17:53
- Motocykl: YZ 250. 03r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Filtr powietrza - uwaga ważne!!!
kolego "lulek001" dzieki za przestroge i dobra rade :drinkers: . Szoda maszynki i szkoda czasu przeznaczonego na remont zamiast na smiganie. Pozdrawiam