Tłoki Wiseco, co i jak?
-
Autor tematuMotocross_Świebodzin
- Mistrz prostej
- Posty: 127
- Rejestracja: czw, 1 wrz 2005, 22:12
- Motocykl: Yz250f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Moderator
- Posty: 278
- Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
- Motocykl: CRF 250 R 2009
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Miałem taki tłok w KTM SX 125. Niestety, oddałem to "trofeum" kolejnemu właścicelowi motocykla, więc nie pamiętam dokładnie szczegółów. Wydaje mi się, że na tłoku nie było żadnych napisów z wyjątkiem selekcji i strzałki w kierunku wydechu, np. B ->. W porównaniu do Wertexa jest bardziej srebrny i świecący, jakby wypolerowany.
Nikasil.pl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 45
- Rejestracja: sob, 4 mar 2006, 15:22
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
tłoczysko.
witam.
Czy możecie mi podpowiedzieć jak powinno się prawidłowo dobierać tłoki.
mam cr 250 z 97 r. O ile powinien być mniejszy tłok od cylindra. czy wartości te są takie same dla różnych producentów tłoków. czy możliwe jest aby cylinder miał różne wartości. Gość w serwisie zmierzył i napisał 66,40 i 66,39. jaki do tych wartości powinien być tłok. gość sprzedał mi o 6 setek mniejszy. czy to OK. Czy raczej ściemnia i dał mi to co miał na sklepie.
Czy możecie mi podpowiedzieć jak powinno się prawidłowo dobierać tłoki.
mam cr 250 z 97 r. O ile powinien być mniejszy tłok od cylindra. czy wartości te są takie same dla różnych producentów tłoków. czy możliwe jest aby cylinder miał różne wartości. Gość w serwisie zmierzył i napisał 66,40 i 66,39. jaki do tych wartości powinien być tłok. gość sprzedał mi o 6 setek mniejszy. czy to OK. Czy raczej ściemnia i dał mi to co miał na sklepie.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 112
- Rejestracja: pt, 15 lip 2005, 22:06
- Motocykl: Suzuki RM 250 K2
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Koszalin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Wiseco jest wypolerowane na błysk. O ile dobrze pamiętam to od wewnątrz nie ma żadnych napisów, na denku jest tylko jakiś numer (chyba oznaczenie katalogowe tłoka) i strzałka w kier. wydechu. Można go też rozpoznać po tym, że ten napis składa się z takich malutkich kropeczek, nie jak u innych ciągłą linią.
W cr 250 '97 katalogowo luz powinien być 0,06mm. Spokojnie możesz pasować tłoka również na 0,05mm. Możliwe jest aby cylinder miał różne wartości, np. kiedy jest nierównomiernie zużyty, choć w twoim przypadku jest to trochę dziwne bo ten wymiar to jest nominał (66,40mm), a 66,39mm to poniżej nominału. Zmierz jeszcze cylinder u kogoś innego najlepiej takiego co się zna na crossówkach. A jeśli wymiary różnią się od siebie to musisz dać cylinder do przechonowania i dobrać tłoka do nowej wartości. Ale jedną setkę różnicy to możesz przyjąć jako bład pomiarowy, jeśli drugi pomiar wyjdzie ci też 66,40 to masz cylinder nominał.
W cr 250 '97 katalogowo luz powinien być 0,06mm. Spokojnie możesz pasować tłoka również na 0,05mm. Możliwe jest aby cylinder miał różne wartości, np. kiedy jest nierównomiernie zużyty, choć w twoim przypadku jest to trochę dziwne bo ten wymiar to jest nominał (66,40mm), a 66,39mm to poniżej nominału. Zmierz jeszcze cylinder u kogoś innego najlepiej takiego co się zna na crossówkach. A jeśli wymiary różnią się od siebie to musisz dać cylinder do przechonowania i dobrać tłoka do nowej wartości. Ale jedną setkę różnicy to możesz przyjąć jako bład pomiarowy, jeśli drugi pomiar wyjdzie ci też 66,40 to masz cylinder nominał.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 182
- Rejestracja: śr, 12 gru 2007, 19:55
- Motocykl: Yamaha YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Góra Kalwaria
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
wiseco niekiupójcie!w podobnej cenie jest VERTEX a jest sto razy lepszy i juz mówie czemu:ktos napisal ze wiseco sa swiecace a VERTEXY nie natomiast wiseco to zwykły kuty tłok,a vertex jest pokryty teflonem który jest sam w sobie tłusty wiec daje nam dodatkowe smarowanie i jest bardzie zywotny wiem z wlasnego doswiadczenia.wiec osobiscie wiseco niepolecam mialem i to i to moto pracowalo dluzej i bylo mocniejsze na tym tłoczku.aha i ma jeszcze dodatkowe komory ssące to duzo daje uwiezcie....
MX Góra Kalwaria/zapraszamy
-
- Mistrz prostej
- Posty: 125
- Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
- Motocykl: Łajzi 450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Jak napisałem wyżej o luzie decyduje producent tłoka, a nie motocykla. Zalecenia serwisowe dotyczš tłoka montowanego fabrycznie, czyli w przypadku Hondy - Prox. Jeżeli Twój cylinder ma nominalny wymiar, czyli 54,00, to możesz miało montować Wiseco. Jeli jest wyheblowany, sugeruję honowanie i dobranie tłoka o wyższej selekcji, które produkuje np. Prox lub Vertex. Luz oczywicie dobierzesz według sugestii wybranego producenta (dołšczonej do opakowania lub wycechowanej na tłoku). Mocno uogólniajšc - każda setka ponad wymiar nominalny to jednostka selekcji- literka lub cyferka. Czyli jeżeli po honowaniu otrzymujesz wymiar 54,03 to potrzebujesz tłoka selekcji D lub 4.(54,00-A;54,01-B itd)
Cr125 do 1999r
Tłok Prox- 0,06mm luzu (nominał czyli sel. 1-tłok ma rednicę 53,94)
Tłok Vertex- 0,07mm luzu.( rednica nominalnego tłoka A 53,93)
Wiseco - tylko do nominalnego cylindra
Cr125 do 1999r
Tłok Prox- 0,06mm luzu (nominał czyli sel. 1-tłok ma rednicę 53,94)
Tłok Vertex- 0,07mm luzu.( rednica nominalnego tłoka A 53,93)
Wiseco - tylko do nominalnego cylindra
-
- Moderator
- Posty: 770
- Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
- Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
- Status : Offline